דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה
בתיה שלום, בתי בת השלוש נוהגת להרביץ כל פעם שהיא כועסת ומתוסכלת במיוחד בזמן משחק. לאחרונה אנחנו מוצאים את עצמנו מענישים אותה די הרבה ודורשים ממנה ללכת לחדרה, אך זה לא עוזר, אין לה שום בעיה לשבת בחדרה. איך לעזור לה?

תשובה
אחד הנושאים המטרידים את ההורים הוא כאשר ילדם משתמש באלימות בכל גיל. להתנהגות זו ישנן מספר סיבות, וחשוב לנסות ולהבין מה מעורר אותה, האם ההתנהגות הלא רצויה קשורה לשלבי התפתחותו של הילד או האם עובר עליו משהו, האם חל שינוי כלשהו במשפחה ועוד. בתך נמצאת בשלב ה"אגוצנטרי", שלב בו קשה לילד להבין מדוע עליו לוותר על צעצוע או מדוע אסור לו לקחת צעצוע ממישהו אחר. אני ממליצה לך להעביר לה מסר ברור ועקבי לגבי מה מותר ומה אסור ולהזכיר לה עוד בטרם המשחק כיצד עליה להתנהג. הציעי לבתך אלטרנטיביות להתנהגות הלא רצויה. הישיבה של בתך בחדרה כאקט ענישה אינה יעילה מכיוון שבחדר נמצאים משחקיה ואין את יכולה לפקח על מעשיה, לכן עלייך להושיבה למשך מספר דקות במקום ניטראלי, בו תוכלי לצפות בה. שבחי ועודדי את בתך בכל הזדמנות שבה היא מפגינה התנהגות נאותה בזמן משחק.

שאלה
בתיה, אני נשואה לבעלי מזה 21 שנה, יש בינינו כבוד, אכפתיות ואהבה. לפני כחצי שנה פוטר בעלי מהעבודה ומאז הוא מתרחק ממני, כבר לא משתף אותי כמו בעבר ובכלל כועס ומעיר לי על כל דבר. אני מוצאת את עצמי לא פעם חסרת סבלנות אליו. איך להתקרב אליו למרות המצב? מה המלצתך?

תשובה
אחד המשברים בזוגיות נובע משינוי בלתי צפוי במשפחה כגון פיטורין ואבטלה. כמעט תמיד משברים משפיעים על הקשר הזוגי והם יכולים לחזק את הקשר או להחלישו. עלייך להבין, כי התרחקותו של בעלך ויחסו אלייך מהווים דפוס הגנה כתוצאה מדימוי עצמי שירד בעקבות הפיטורין, הוא מרגיש היום פחות משמעותי וחסר ערך. יותר מכל, בעלך זקוק להבנה ולתמיכה שלך ושל בני המשפחה בו. הוא יכול להרגיש כרגע משמעותי בעזרתך, דרך מציאת אפיקים בהם יוכל להוכיח את נחיצותו בתחום המשפחה והבית. בעזרת הקשר ביניכם המבוסס על הבנה, הערכה וכבוד והרבה סבלנות, יצליח בעלך להרגיש טוב יותר ולהתגבר על המשבר. עליכם לדבר על הנושא בדרך של תקשורת פתוחה ותומכת. מילים נכונות יכולות להוות את ההבדל בין יחסים טובים, כפי שהיו ביניכם לבין יחסים מרוחקים.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות