דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה
בתיה שלום, בעלי ואני מרבים לריב ולהתווכח, בדרך-כלל יש בינינו מאבקי כוח על כל מיני נושאים ואף אחד לא מוכן לוותר לשני. האם לדעתך דפוס זה קשור להיותנו בכורים במשפחתנו? והאם בכלל יש משמעות בזוגיות לסדר הלידה במשפחה?

תשובה
סדר הלידה מהווה חלק מעיצוב אישיות האדם. מי שנולד כבכור יגדל להיות בדרך-כלל אחראי, סמכותי, מוביל ובעל עמדת כוח. מי שנולד אמצעי יגדל להיות נינוח יותר, לא עושה עניינים מדברים שונים ו"בן הזקונים" יגדל להיות מפונק, חסר עצמאות אבל לעיתים בעל מוטיבציה לעלות על ההישגים של האחרים. מאפיינים אלו משתנים לפי אופי המשפחה והאווירה הקיימת בה. נמצא קשר בין סדר הלידה והמאפיינים השונים לבין חיי זוגיות. ישנה השפעה לכך שאת ובעלך בכורים, שניכם מכירים ומתנהלים לפי ה"תפקיד" שהיה לכם במשפחה ולפי דפוסים מוכרים. כנראה ששניכם לא סומכים אלא על עצמכם וחשוב לכם לקבל רק את מה שאתם רוצים ורואים כנכון ללא יכולת להבין את האחר, ברור לכל אחד מכם שהוא יודע הכי טוב מכולם. אין זה אומר שאתם לא מתאימים! עליכם להשתחרר מדפוסים שעוצבו אצלכם בעבר, להכיר בכך ולראות בבן הזוג את האדם לו נישאת והתאהבת בו, ולא את האדם שגדלת איתו.

שאלה
בתיה, בתי הבכורה מתחתנת בעוד חודשיים והמתח בינה לביני ובעלי עולה ככול שזמן החתונה מתקרב. נפגענו למשל מכך שהיא מחליטה עבורנו מי יוזמן לחתונה מהצד שלנו ומי לא יוזמן. עד כמה לדרוש את מה שאנחנו רוצים שיהיה בחתונה?

תשובה
שלב עזיבת הבית של הילדים והקמת משפחה הנו שלב משמעותי בו פונים הילדים לחייהם הנפרדים. על כל בני המשפחה לעשות שינוי ולבסס יחסים חדשים בין כולם. עד ערב החתונה יש לקבל החלטות רבות, הגורמות לעיתים למתח ולחיכוכים בתוך המשפחה. בתך רוצה להחליט יחד עם ארוסה על חתונתם ללא התערבותכם וקשה לה להתגמש ולהתחשב ברצונכם ועל כך חבל! חשוב שאת ובעלך יחד עם הזוג הצעיר תבינו שהאירוע הוא יום השמחה של כולכם ורק מתוך העמדה הזאת תוכלו להתחיל להגיע להחלטות משותפות ולפתור את העניינים השנויים במחלוקת. נסו לשלב בין דעותיכם לבין רצונם של בתך וחתנך לעתיד. על כולכם להבין את גודל ההתרגשות ולגלות התחשבות הדדית בלי להיפגע ולהיעלב. זכרו, כי החיים מתחילים ביום שאחרי ערב החתונה ועוד מחכות לכם הרבה שנים של משפחתיות. שמרו על יחסי אמון וקרבה ביניכם.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות