n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: נציגי רשויות מקומיות מגוש דן התארחו ביום עיון למנהלי עסקים

אור יהודה: נציגי רשויות מקומיות מגוש דן התארחו ביום עיון למנהלי עסקים

במסגרת יום העיון למנהלי עסקים שנערך בשיתוף מעוף מחוז פ"ת התארחו נציגי רשויות מקומיות מגוש דן ונסקרו מגוון הפעילויות הייחודיות של המחלקה לעסקים באור יהודה לקידום ופיתוח העסקים, רישוי ופיתוח כלכלי עירוני

יום עיון 2
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

המחלקה לקידום עסקים בעיריית אור יהודה קיימה בשבוע שעבר יום עיון למנהלי עסקים ואירחה נציגי רשויות מקומיות מגוש דן בשיתוף עם מעוף מחוז פתח תקוה. המפגש נועד לחשוף מנהלי אגפי רישוי וקידום עסקים מרשויות מקומיות שונות לפעילות המחלקה, במטרה לחלוק ידע שיסייע לרשויות השונות. ביום העיון השתתפו ראש העיר ליאת שוחט, מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח העיר, רו"ח עדי בלומנפלד, מנהלת המחלקה לעסקים אביה דרי ומנהלי מחלקות לקידום ורישוי עסקים במחוז פתח תקווה.

 יום העיון נפתח עם ראש העיר ליאת שוחט, שסקרה את הפעילות בעיר בדגש על הובלת המדיניות לקידום ופיתוח העסקים: "המשוואה פשוטה – עסקים משגשגים מביאים לרחוב מתפתח ולכלכלה מקומית שצומחת ומשפיעה כמעט על כל תחומי החיים, ומתוך התפיסה הזו אני מובילה מדיניות מטפחת ומצמיחה כלפי העסקים בעיר". בהמשך, מנכ"לית החברה הכלכלית, רו"ח עדי בלומנפלד, הסבירה על הסכם הגג והמשמעות של הקמת מתחמים עסקיים ומסחריים חדשים.

 לאחר מכן, מנהלת המחלקה לעסקים בעיריית אור יהודה, אביה דרי, הציגה את החזון, הדרך והמטרות של המחלקה כגוף שנותן שירות לעסקים ופועל למען פיתוח כלכלי משמעותי בעיר. דרי סיפרה על החזון והמשמעויות בהקמת היחידה לקידום עסקים, על הפעילות המשמעותית שהמחלקה מקיימת ועל הגיוון בתחומי הפרויקטים בהם המדור עוסק.

 בהמשך התקיימה פעילות נטוורקינג בין נציגי 'מעוף' למנהלים מהרשויות המקומיות השונות. את הכנס חתם ניר לבלוביץ מחברת BILD, חברת אסטרטגיה עירונית, שהרצה על מגמות מרכזיות של שינוי פני המסחר בשנים הקרובות. דרי ציינה: "התרגשנו לראות את הנוכחות המשמעותית של הנציגים שהגיעו אלינו ללמוד מהמחלקה ולפתח קשרים עתידיים לפעילות משותפת. אנו שמחים לתרום מהידע שלנו ורואים בכך שליחות חשובה בתוך העשייה שלנו. אנו מברכים את מעוף על העשייה בפרויקטים השונים לקידום המרחב המסחרי ועבור העסקים".

יום עיון
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

המחלקה לעסקים בעיריית אור יהודה אחראית על מתן שירות כולל לעסקים ופועלת לקידום עסקים, רישוי עסקים ופיתוח כלכלי בעיר. בתחום קידום עסקים

המחלקה פועלת לשיווק ופרסום העסקים לקידום קמפיינים פרסומיים ושיווקיים עירוניים, שמטרתם לקדם את הסקטור העסקי ולחבר אותו לעשייה העירונית. כמו כן, המחלקה דואגת למתן הכשרות, סדנאות וקורסים מקצועיים במטרה להעשיר את הידע של בעלי העסקים, לצד יצירת נטוורקינג בקרב משתתפי התוכניות הלימודיות השונות. ההכשרות מבוצעות בשיתוף עם גורמים מוסמכים ממשלתיים, כגון מעוף שבמשרד הכלכלה, לקיום כנסים מקצועיים ושיתופי פעולה, כמו גם פורומים ייעודיים לסגמנטים עסקיים בעיר, לשילוב בעלי העסקים בעשייה העירונית ויצירת במה לעסקים, לקידום והובלה של אירועים עירוניים ייעודיים במתחמים העסקיים ולעידוד התאגדות של בעלי העסקים במרחב גיאוגרפי, על בסיס מכנה משותף.

 כמו כן, המחלקה מפעילה מוקד שירות לעסקים, הכולל מענה דיגיטלי, טלפוני ופרונטלי, לרבות מתן שירותים מקוונים ושירות ליזמים, הכולל מענה מרגע הבעת העניין בהקמת עסק בעיר, ועד להקמת והפעלת העסק. בתחום רישוי עסקים, המחלקה פועלת לניהול רישוי העסקים מכוח חוק רישוי עסקים כדי להבטיח את בטיחות הנמצאים בעסק ובסביבתו, ומסייעת לבעלי עסקים בתהליך הוצאת רישיון העסק שלהם על ידי ליווי אישי לאורך כל התהליך.

 בתחום הפיתוח הכלכלי, המחלקה פועלת לשדרוג מרחבים מסחריים ושיתוף ציבור, מתוך חשיבה של פיתוח כלכלי מקומי, נגישות לעסקים ברחבי העיר ועידוד רכישה מקומית. כמו כן, דואגת המחלקה לשיתופי פעולה אסטרטגיים וליצירת חיבורים מקומיים ואזוריים עם חברות גדולות, ארגונים ותאגידים, ולקידום שיתופי פעולה בתוכניות טכנולוגיות עם אגפי העירייה השונים, בסיוע באיתור מועמדים למשרות איכותיות של תושבי העיר, התנעת פרויקטים מעולמות החדשנות בשטחי העיר ועוד. המחלקה פועלת להקמת מרכז החדשנות והיזמות, כחלק מתוכנית אסטרטגית כוללת של מיצוב העיר כאסטרטגית ליזמים, חברות וסטרטאפים, במטרה לפתח ולעודד את העשייה המקומית בתחומים אלו ולתרום למינוף וצמיחת האקו-סיסטם הכלכלי בעיר.

 מרכז החדשנות והיזמות יהווה תשתית לשיתופי פעולה, יכלול משרדים וחללי עבודה גמישים ויהווה מקום מפגש ל-Networking ושיתופי פעולה אסטרטגיים בין חברות ויזמים ובחיבור לממשקי העירייה. בנוסף, המחלקה פועלת להקמת קרן פילנטרופית אשר תסייע לרשות לגייס כספי מאצ'ינג ושותפים פילנתרופיים לפרויקטים השונים תחת הרשות, ולקידום פרויקט הסימביוזה התעשייתית, במטרה להפוך כל פסולת למשאב שימושי ומועיל, למקסם את הפוטנציאל הכלכלי בפסולת ולצמצם את ההטמנה.

יום עיון 1
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות