n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: ניצול שואה ניצל בזכות מערכת מתריעון של העירייה

ראשון לציון: ניצול שואה ניצל בזכות מערכת מתריעון של העירייה

בסוף השבוע האחרון התריעה המערכת על חשש למצוקה בביתו של א׳, ניצול שואה בן 87 שילדיו חיים בחו״ל. המערכת לא זיהתה תנועה במשך כארבע שעות וצוותי העירייה הוזעקו מיד לבית ומצאו את א׳ על הרצפה מחוסר הכרה והזמינו את צוותי הרפואה שהצילו את חייו. א׳ היה מאושפז בבית חולים מספר ימים ואנו שמחים לבשר שאתמול חזר לביתו.

זקנים קשישים אזרחים ותיקים צילום עמותת אור ירוק
צילום ארכיון: עמותת אור ירוק
בשנים האחרונות נמצאו למעלה מ-170 אזרחים ואזרחיות ותיקים עריריים מתים בביתם, לבד, ברחבי הארץ. לאור הנתונים עיריית ראשון לציון יצאה לפני כשנה בפיילוט מיוחד ראשון מסוגו בישראל המתריעון הנועד להציל תושבים עריריים. נכון להיום חיים בעיר כ-53,000 אזרחים ותיקים שהמערכת נועדה עבורם.

המערכת החדשה מותקנת בבתיהם של האזרחים הוותיקים בסבסוד מלא של העירייה וע"י גלאי תנועה מדווחת למוקד ייעודי בכלל מצב שחורג משגרת חייהם ומעיד על בעיה אפשרית. המוקד יוצר קשר עם הדייר/ת ובמידה ואין מענה מזעיקה אליהם גורמי רפואה. חשוב לציין כי המערכת היא אינדיוידואלית לכל אדם ומתריעה על חריגה בהתאם לשגרת חייו.

בסוף השבוע האחרון התריעה המערכת על חשש למצוקה בביתו של א׳, ניצול שואה בן 87 שילדיו חיים בחו״ל. המערכת לא זיהתה תנועה במשך כארבע שעות וצוותי העירייה הוזעקו מיד לבית ומצאו את א׳ על הרצפה מחוסר הכרה והזמינו את צוותי הרפואה שהצילו את חייו. א׳ היה מאושפז בבית חולים מספר ימים ואתמול חזר לביתו.
ראש העיר רז קינסטליך שהתרגש מהצלת החיים מסר: 
זו לא הפעם ראשונה שמערכת ה״מתריעון״ עוזרת לנו להציל חיים מהרגע שהותקנה. המערכת מאפשרת לתכנת את עצמה באופן אינדיבידואלי ובהתאם לסדר היום של האזרח/ית הוותיק, וכאשר נוצר מצב שחורג משגרת החיים – נשלחת התרעה למוקד ייעודי של העירייה, שיוצר קשר עם התושב ואם אין מענה, הצוותים מוזעקים כאמור לביתו.
המתריעון מצטרף למיזם נוסף שאנו מפעילים, יחד עם חברת ״מניב״ ברחבי העיר – "מים חיים", שמבצעת מעקב אחר מדי המים של אזרחים ותיקים ללא עורף משפחתי. כאשר התוכנית מזהה כי לא הייתה צריכת מים בפרק זמן של 18 שעות – נשלחת התראה למוקד העירוני לבדיקת מצבו של האזרח הוותיק.
כאן בעיר ראשון לציון נמשיך לדאוג לאזרחים/יות הוותיקים שלנו ונוודא שהם חיים בכבוד ובבטחה.
א׳ היקר, איזה כיף שחזרת הביתה "
May be an image of ‎text that says '‎MATRI- N ומשפחתו המבוגר ההורה של הנפשי לשקט‎'‎

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. כל הכבוד לעיריה על היוזמה המבורכת שהוכיחה את עצמה.הלואי וכל העיריות היו מצטרפות,הרי בשביל זה בין השאר משלמים מיסים לעיריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות