n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / המבנה ההיסטורי 'אורוות הברון' – הפך לירקניה

המבנה ההיסטורי 'אורוות הברון' – הפך לירקניה

המבנה ההיסטורי הוקם על ידי הברון רוטשילד. בשנים האחרונות הפך לירקניה, כעת יוצא המקום למכירה. תושבי העיר שואלים מדוע העירייה לא קונה והופכת אותו לאתר מורשת ומוזיאון.

אורוות הברון- צילום ישראל פרקר
אורוות הברון- צילום ישראל פרקר

מבנה אורוות הברון, מבנה היסטורי שנמצא ברחוב מוהליבר במרכז ראשון לציון. הוקם בסוף שנות ה-80 של המאה ה- 19 על ידי אנשי הברון רוטשילד.
לפני כשבוע הוצא למכירה "אורוות הברון" , משרד התיווך פרסם את הנכס וכתב "זו הזדמנות מצוינת עבורכם לרכוש נכס נדלני שכותלו ספוגים בקסם היסטורי. כיום המבנה מושכר גם בקומתו הראשונה וגם בקומתו העליונה כ90מ"ר כל קומה בסה"כ, והתשואה שלו נכון לנקודת זמן זו נותנת מענה ראוי לנכס נדלני שכזה ועוד ידו נטויה."
בשיחה עם משרד התיווך נאמר כי במקום יש ירקניה שמושכרת בקומת הקרקע וכי בקומה העליונה ישנו בר והמחיר המוצא למכירה הוא 4,400,020 מיליון ₪.
אולם רבים מתושבי העיר שראו כי הנכס עומד להימכר לידיים פרטיות הביעו תמיהה מדוע עיריית ראשון לציון לא קונה את המבנה ההיסטורי והופכת אותו לאתר מורשת ולמוזיאון.
" עכשיו המבנה נראה עמו באסטה בשוק הכרמל" כתבה תושבת העיר " מדוע לא משמרים את האתרים ההיסטוריים?" כתבה תושבת נוספת
נ' תושב העיר בן 80 שחי בלב העיר סיפר לגל גפן ראשון לציון " לא ברור לי מדוע העירייה לא מוציאה 4 וחצי מיליון שקלים ורוכשת את המקום, עם שלא יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל, זה משפט ידוע ונכון, לא מדובר בסכום עתק לעירייה אבל מדובר בנכס היסטורי יפיפה שהיה צריך להיות מוזיאון ממזמן ולא ירקניה, זה בדיוק הזמן של העירייה לרכוש אותו"
תושב העיר ישראל פרקר מעמותת אבני מורשת העוסקת בהנגשת המורשת הארץ ישראלית מסר כי אורוות הברון הם אחד מאתרי המורשת החשובים בראשון לציון וכי מומלץ לשמרם בצורה המכובדת ביותר למען שמירה על מורשת וצביון העיר יחד עם אתרים נוספים בעיר.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: ראשון לציון היא עיר בעלת היסטוריה מפוארת ונכסי צאן ברזל בעלי חשיבות לאומית. עיריית ראשון לציון מייחסת חשיבות רבה לשימור ההיסטוריה והמבנים ההיסטוריים בעיר, ולכן פועלת רבות לשימורם, כמו העבודות לשימור ״בית בלקינד״ בכרמל 5 שאנו מתחילים בימים אלה ממש. אנו בוחנים את כל הפרטים בנוגע לרכישה כרגע ולא פוסלים בהמשך את רכישת המתחם בהינתן התנאים המתאימים.

 

אורוות הברון צילום ישראל פרקר
אורוות הברון צילום ישראל פרקר

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-16 at 10.19.38_2efbb061

נפתחה עונת הרחצה בראשון לציון

תפריט נגישות