n

הקמת גינות מודרניות

גינה פרטית היא מקור קסום במיוחד שבה יכולים הדיירים לנוח בשלווה, לשחרר לחצים ולהשקיט מתחים שנובעים מעבודה או משגרת היום

גינות מודרניות
צילום: נוף ירוק גינון ופיתוח בע"מ

אנשים רבים יעידו על כך שהקמת גינה מעניקה איכות חיים גבוהה במיוחד ועם זאת גם תורמת לאנשים עיסוק שהוא תראפויטי – עדירה באדמה, שתילה, טיפוח צמחים ודאגה יום יומית להשקיה של הגינה. כמו כן, משפחות רבות נוהגות להיאסף לארוחה בגינה, להתחמם בערסל ביום נעים, להקשיב לציוץ הציפורים וליהנות מכל הפירות והתבלינים שצומחים בגינה. בימינו, יש מנעד סגנונות של גינות ואחד הסגנונות המבוקשים יהיה – הגינה המודרנית.

 

העקרונות המנחים של גינה מודרנית  

הגינה המודרנית נכללת תחת ההגדרה של גינות יוקרה, כשהיא מאופיינת במינימליסטיות שמהללת את העיצוב הפרקטי והמראה האסטטי והנקי. בניגוד לסגנונות גינה אחרים, בעיצוב והקמת גינות פרטיות בסגנון מודרני, אין צמח אופייני לגינה המודרנית ולמעשה ניתן לעשות שימוש בגינה זו בכל צמח שמתאים למזג האוויר ולתנאי הסביבה, כל עוד מקבלים תוצאה של חזות גינה נקיה ורהוטה. בנוסף, הגינה המודרנית תאפשר גם שילוב של צמחים על פי הטעם האישי, יחד עם  צמחייה בשולי הגינה. בתכנון של הגינה יודגש גם הפן הפונקציונאלי של אזורים מקורים שמיועדים לאירוח וישיבה.

 

מה מכילה הגינה המודרנית?

אלמנטים של מים – אלמנט המים בגינות מודרניות הינו אלמנט משמעותי. ניתן למצוא בגינה זו בריכת שחייה או כל מקור מים אחר, כמו מזרקה או מפל.

ריהוט גן – בכל הקמה של גינה מודרנית, כבר בשלב התכנון יודגש כל אזור הישיבה של הדיירים.  אזור ישיבה נחשב אף הוא לאלמנט משמעותי ועל כן נזהה פינות ישיבה רחבות ונעימות, ספסלים למיניהם וריהוט שמהווה חלק ניכר בעיצוב של הגינה המודרנית.

אלמנטים של בנייה – בגינה זו נעשה שימוש רב במאפיינים סימטריים כמו – לוחות עץ ישרים (דק מעץ, פרגולה, גדר), שבילים סימטריים ואנליטיים מבטון ועוד. כמו כן, תהייה מעין התכתבות בין כל האלמנטים שבנויים בגינה לבין כלל הצמחייה, מה שייצור דגש לכל חלק בגינה ויקנה מראה הרמוני.

אלמנטים פונקציונאליים – בעיצוב גינה מודרנית נוכל לזהות שמשטח הבסיסי של הגינה הוא שטוח ונמוך. היה ואין בריכה, נראה דשא (טבעי או סינטטי), חיפוי של אבנים מסוג חלוקי נחל, חצץ או דק מעץ.

 

תאורה  בגינה המודרנית  

אפשר להגיד שלא ניתן להקים גינה מודרנית בהיעדר שימוש נכון בתאורה. לתאורה בגינה זו יש משמעות גדולה, היא תתבסס על תאורה של נורות לד צבעוניות, שגם חוסכות חשמל ומופעלות בצורה אוטומטית ברגע שמחשיך. תאורה בגינה המודרנית תפיץ אלומות אורו קסומות לכל אלמנט אותו נרצה להדגיש וכך תשרה נופך דרמטי לגינה ודיוק בעיצוב, בצורה שתבהיר, מדוע כל מעצב גינות מודרניות לא יעז לפסוח על אלמנט הקמת התאורה בגינה.

 

צמחייה בגינה המודרנית

כפי שצוין לעיל, עיצוב גינות מודרני לא מגביל אף אדם בבחירה שלו בסוג הצמח שירצה לשתול, אך יחד עם זאת, נראה לא מעט בעיצוב מודרני של גינה בישראל צמחים כמו עצי הדר (לימונים, תפוזים וקלמנטינות) ברושים, עצי זית והרבה צמחי תבלין ועוד.

 

תחזוקת גינות מודרניות 

גם התחזוקה היא גורם משמעותי וחסכוני בגינה המודרנית וכל תכנון והקמה של גינה זו תתחיל ממערכת השקיה חסכונית כמו ממטרות וטפטפות, ניצול משאבי טבע וחשיבה מהודקת שתאפשר תחזוקה מינימלית. יש התחשבות מרובה בכל צרכי הדיירים בכל תכנון של גינה מודרנית, ביכולת שלהם להשקיע בתחזוקה בעוד ניתנת להם האופציה לבחור ממגוון סוג הצמחייה שירצו בגינה המודרנית שלהם.

 

המאמר נכתב באדיבות נוף ירוק גינון ופיתוח בע"מ

טלפון: 050-2007191 nof-yarok.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-06-01 בשעה 11.18.39

המדף של בתי: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות