n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: בדרך לשינוי והתחדשות עירונית בקריית משה

רחובות: בדרך לשינוי והתחדשות עירונית בקריית משה

בשורה נוספת לתושבי קריית משה! לאחר קידום המכרזים ל-1700 דירות שבנייתן צפויה להתחיל כבר בשנה הבאה, כאשר 700 דירות מהן מיועדות לתושבי השכונה על מנת לאפשר בינוי-פינוי, "מפתח מול מפתח" כפי שהובטח

קריית משה 1
צילום: עיריית רחובות

עיריית רחובות ומינהלת התחדשות עירונית קריית משה יחד עם ראש העיר העיר רחמים מלול ומחזיק תיק התחדשות עירונית חבר המועצה גיא צור מקדמים מהלך ובו העירייה, על כל אגפיה, התגייסה על מנת לשדרג את השכונה ולשפר את איכות החיים בה כבר היום ולאורך 4-5 השנים הקרובות עד למעבר לבניינים החדשים.

לפני כחודש, באמצע מאי, התקיימה ישיבה בה הציגה נציגות שכונת קריית משה ומשקיפים- תושבי השכונה- את כלל הצרכים בתחומי החיים השונים בשכונה: ביטחון, בטיחות בדרכים, טיפוח השכונה, טיפול במפגעים במרחב הציבורי ובמרחב הפרטי המשותף, חידוש גני המשחקים בשכונה והוספת מתקני כושר למבוגרים, התאורה, החנייה, הסדרת הכבישים והמדרכות.

מנכ"ל העירייה ומנהלי האגפים היו קשובים לתושבים, והביעו עניין ורצון רב לסייע ולקדם את שיפור פני השכונה.
בעקבות הישיבה ולפי הנחיית מנכ"ל העירייה התקיימו שישה סיורים בתחומים השונים, ובהם הוצגו הבעיות השונות ע"י כ-30 נציגים ותושבים שהשתתפו בסיורים.
בסיורים אלה השתתפו גם סגן ראש העיר, עו"ד יניב מרקוביץ', חבר המועצה גיא צור מחזיק תיק התחדשות עירונית ופרויקטים וכן חבר המועצה שאול צגהון מחזיק תיק השכונות וכמובן מנכ"ל העירייה מאיר דהן, מנהלות ומנהלי אגפים שונים.

קרית משה 3
צילום: עיריית רחובות

בעקבות הסיורים, החליטו מנהלי האגפים להכין תוכניות מסודרות בשבועות הקרובים על מנת להחליט מה ניתן לבצע בשלב הזה ולייעד לכך תקציבים. בינתיים, מבוצעות פעולות ראשוניות בשטח כבר בימים אלה, כגון: עבודות בגן המשחקים בצומת הורוביץ מרבד הקסמים להוספת הצללה לגן, נקיון שטחים, חידוש ותוספת מוטמנים, הצבת שילוט עם ימי איסוף הגזם ועוד. בנוסף, הוגשה בקשה לוועדת תחבורה, בין היתר, עם בקשה להגבלת מהירות הנסיעה ברח' גבריאלוב ל-30 קמ"ש בו יש תאונות חוזרות ונשנות, בהן מעורבים גם ילדים.

קרי משה 2
צעלום: עיריית רחובות

בעוד כחודשיים צפויה להתקיים פגישה נוספת של הנהלת העירייה עם נציגי השכונה על מנת לבחון מה נעשה ומה עוד ניתן עוד לקדם על מנת לשפר את איכות החיים של תושבי השכונה שממתינים זמן רב לשינוי ולהתחדשות עירונית.

שיפור איכות החיים בשכונה יאפשרו לתושבים לפנות זמן ולהתמקד בהמשך קידום פרויקט ההתחדשות. הם משקיעים בליווי המינהלת העירונית כבר מזה זמן את מיטב זמנם בהתארגנות, בבחירת יזמים ובחתימות על הסכמים מול היזמים. חידוש השכונה גם יסייע בהכנת התושבים למעבר לבניינים החדשים ולצורך בהקפדה על הטיפול במרחב הציבורי ובמרחבים הפרטיים המשותפים.

ראש העיר, רחמים מלול: "עיריית רחובות קשובה לתושבי שכונת קרית משה, אשר התארגנו באמצעות נציגי התושבים וביקשו לשנות ולקדם תהליכים בשכונה. אנו שמחים להיענות לבקשותיהם ולסייע ככל שניתן בחיזוק איכות החיים בשכונה ותחושותיהם הטובות של התושבים. במקביל, אנו מקדמים במרץ את תהליך ההתחדשות העירונית לאחר חתימת הסכם הגג מול המדינה, והכלים כבר עובדים בשטח בכל הקשור לעבודות ההכשרה בקרקע המשלימה. "

ח"מ גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית ופרויקטים: ״לא מחכים, מבצעים! שכונת קריית משה עוברת מהפכה בתחום ההתחדשות העירונית כל אגפי ומחלקות העירייה נרתמים ושינויים בשטח נראים כבר היום מחזון לביצוע. יחד עם תושבי השכונה ובהובלת ראש העיר רחמים מלול , מנכ״ל העירייה מאיר דהן, מנהלי האגפים וכמובן נציגות התושבים קריית משה תהפוך לסמל להתחדשות ולשכונה לדוגמא ומופת בעיר."

ראש המינהלת, ד"ר אור גולדפרב: "נציגי השכונה מאוחדים ברצונם להניע שינוי ושיפור באיכות החיים בשכונה כבר היום. הנציגות התגייסה לקידום הנושא והקימה שמונה קבוצות משנה, כאשר כל אחת מהקבוצות התמקדה בתחום הקרוב לליבה, הגדירה את הבעיות, נתנה דוגמאות לבעיות והציעה פתרונות, גם מצד התושבים וגם מצד העירייה. המאמצים שהשקיעו הנציגים הם הוכחה למחויבות העצומה של נציגי השכונה לתושבים, לשיפור הרווחה של תושבי השכונה ולקידום ושיפור איכות החיים בשכונה כבר היום. המינהלת תמשיך לעמוד לרשות התושבים גם בתחומי ההתחדשות העירונית וקידום הפרויקט, וגם בסיוע לשיפור פני השכונה כבר היום."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מחלקים תווי שי למשפחות נזקקות

רגע לפני חג פסח: עיריית רחובות השלימה את מבצע 'קמחא דפסחא'

תפריט נגישות