n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: רשת חוויות מציינת את חג הסיגד במגוון פעילויות

רחובות: רשת חוויות מציינת את חג הסיגד במגוון פעילויות




לרגל החג מתקיימת הסברה ופעילות בצהרוני רשת חוויות ומוצבת תערוכת רחוב בשלושה מרכזים קהילתיים הכוללת תמונות ממנהגי ומסורת החג

ביטון עם הקייס ברקו טגניה במהלך החגיגות בשנה שעברה. צילום יח"צ חוויות
ביטון עם הקייס ברקו טגניה במהלך החגיגות בשנה שעברה. צילום יח"צ חוויות

היום ומחר (15-16.11)יוצאי אתיופיה בעיר חוגגים את חג הסיגד חג לאומי שמקורו בקרב העדה האתיופית ואשר נועד לציין את חידושה של הברית בין ה' לעמו ישראל. החג נחגג חמישים יום לאחר יום כיפור ונוהגים לצום במהלכו, כסמל לטהרה והתחדשות. במקור היה מקובל לקיים את הטקסים על הר גבוה, כסמל למעמד הר סיני, כאשר את הטקסים מנהלים הקסים- כהני הקהילה אולם בשנים האחרונות הם צוינו בקרב הקהילה. לרגל ציון החג, תקיים רשת חוויות, בשיתוף מחלקת תרבות תורנית ומורשת ישראל בעיריית רחובות, פעילויות מגוונות, בין היתר באמצעות סירטוני הסברה בעמוד הפייסבוק של רשת חוויות, חלוקת דפי הסברה ופעילות בצהרוני הרשת וכן, בתערוכת רחוב, שבמסגרתה יוצבו החל מיום שני כ-10 תמונות ברוח החג מחוץ לכל אחד ממוקדי התערוכה (מרכזים קהילתיים אושיות, רחובות החדשה והמדע). "בשנה שעברה קיימנו את הטקסים במרכזים הקהילתיים ברחבי העיר אולם השנה מצאה ההנהלה יחד עם העובדים מענה יצירתי לציון החג, בהתאם למגבלות הקורונה, ואני מברך את כולם על היוזמה החשובה", מסר אמיתי כהן, יו"ר רשת חוויות.

אלרואי אסרף, מנכ"ל הרשת, מספר כי גם השנה יצוין החג, באופן קצת שונה. "לאור מגבלות הקורנה, החלטנו לייסד פרויקט חדש, במסגרתו יחולקו חומרי הסברה ויתקיימו פעילויות, שדרכן תועבר המסורת והמנהגים לציבור הרחב, על מנת שננחיל את המורשת והתרבות גם בימים שבהם ההתקלות אסורה וכך נמשיך לקרב בין בני העדות, המסורת והמנהגים שמאפיינים את התרבות הרבגונית של עם ישראל", אמר אסרף, והוסיף כי: "מדובר באחד מחגי ישראל הערכיים והמרגשים, שבמרכזו עומד טקס חידוש הברית בין העם לאלוהיו. ההשראה למנהגי החג לקוחה ממעמד המתואר בתנ"ך, והוא מחבר את כל ישראל יחדיו ומראה עד כמה עם ישראל שמר על אחדות, מהגלות ועד קיבוץ הגלויות שיצרנו כאן".

גולן ביטון, סמנכ"ל הרשת, ציין כי: "השנה השקענו חשיבה ביצירת פעילות דיגיטלית, להכרות עם מנהגי החג וחיבור כלל הציבור למסורת והמורשת של יוצאי העדה האתיופית. בנוסף הופצה חוברת הדרכה לבתי הספר היסודיים בעיר ללמידת החג בדרך יצירתית שהופקה ע״י צוותי הנוער בשכונת קריית משה, לתהליך הצטרפה בהתנדבות זבדר (תמר) טגניה, פעילה קהילתית בשכונת קריית משה".

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מחלקים תווי שי למשפחות נזקקות

רגע לפני חג פסח: עיריית רחובות השלימה את מבצע 'קמחא דפסחא'

תפריט נגישות