n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / אפליה בין מגזרים?

אפליה בין מגזרים?

חלק מתושבי לוד תהו מדוע המשטרה לא פיזרה לוויה עם מאות תושבים בבית הקברות המוסלמי בעיר

בית קברות מוסלמי
בית קברות מוסלמי
אילוסטרציה

בסוף השבוע החולף נערכה בלוד לוויה של צעיר מקומי אשר נפטר בתאונה. הלוויה נערכה בבית הקברות המוסלמי בעיר ועם תחילתה תושבים ראו כי יש התאספות גדולה מאד של חברים ובני משפחה במקום. לטענת התושבים שהתרעמו, הם התקשרו למשטרה על מנת שזאת תגיע לפזר את הלוויה שנערכה בניגוד להנחיות משרד הבריאות אך בפועל זה לא קרה. על פי עדויות של מספר תושבים אשר גרים בסמוך לבית הקברות, כוחות שיטור נכחו דווקא בגינה ציבורית סמוכה ופיזרו התקהלות של הורים וילדים.

בקרב התושבים, התעורר דיון על התנהלות המשטרה כאשר אמא לילדים אמרה: "במקום שבמשטרה ישחקו שוטרים וגנבים עם הורים לתינוקות שידאגו לפזר ולעשות סדר במה שקורה בבתי הקברות. יש תחושה שהקורונה חלפה מהעולם אבל כשיהיה גל שני של המגיפה גם אותם אלה שמצפצפים על החוק יחזרו להיות בהסגר".

דייר נוסף שראה את הלוויה מביתו וערב את המשטרה סיפר: "מי שעובר על החוק צריך להיענש זה ברור. מצד שני, יש בעיה של חוסר הבנת החוקים. המשטרה פעלה מול תושבים שרק רצו לנשום קצת במקום לטפל בהתכנסות המונית של אנשים, אשר הרבה יותר מסוכנת".

מהמשטרה נמסר: "בלוד מבוצעת אכיפה ללא קשר למגזר זה או אחר, הן בציר ההסברה והן בציר האכיפה. משטרת ישראל פרוסה בכל רחבי הארץ כדי לאכוף את התקנות ולשמור על שלום הציבור ובריאותו. עיקר הפעילות המשטרתית מתמקדת בהסברה והכוונת התנהגות אוכלוסייה, לצד פעילות פיקוח ואכיפה של הוראות החוק והתקנות".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות