n
דף הבית / באר יעקב / עשרה טיפים לחיזוק הנפש

עשרה טיפים לחיזוק הנפש

אוטוטו, עם בוא האביב, ההתחדשות והפריחה, זאת הזדמנות טובה להתחלה חדשה, לאימוץ הרגלים חדשים ולהשתחררות מדפוסים ישנים - כדי לשפר את מצב הרוח ולחזק את הנפש. הנטרופתית מיכל כהן תמאם מייעצת. מדור חדש

WhatsApp Image 2023-03-02 at 13.40.45
צילום: שירלי דרורי

 

מספר טיפים לחיזוק הנפש.

  1. מצאו לכם תחביב שאתם אוהבים ומצפים לו מדי שבוע. התחביבים והציפייה אליהם ממלאים באנרגיה ומספקים תחושת ריגוש וסיפוק בשגרת החיים היומיומית. מה גם שזה מאוד מפתח את הכישורים העצמים, נותן חלון הזדמנויות ללמידה פנימית וחיבור לילדות.

 

  1. התנדבו. מומלץ לאמץ פעולות של נתינה והתנדבות. היכולת לתת מעלה את תחושת הסיפוק שלנו ביעוד האדם בעולם, הנתינה ממלאה אותנו וגורמת לנו להרגשה פנימית טובה, בריאה ומספקת.

 

  1. לאמן את המוח. עשו כל יום פעולה אחת לפחות שתפעיל ותאמץ את המוח, התמידו בכך זה מאוד חשוב. פעולות כמו קריאת ספרים, כתיבה, משחקי חשיבה, למידה של שפה/נגינה. פעילות זאת תניב לכם פירות בהווה ובעתיד .

 

  1. להיות בהודיה. כל בוקר תודו על מה שיש לכם בחיים ובכל ערב תודו על 3 דברים טובים שקרו לכם באותו היום.

 

  1. אל תעמיסו על עצמכם, הקשיבו לגוף. תנסו לפרוס את המטלות היומיות על פרק זמן הגיוני לכם ולא בלחץ, לחץ גורם לסטרס. ביצוע מטלות ועמידה בזמנים גורם להקלה וסיפוק וזאת התחושה שאנחנו צריכים ללמוד לספק אותה לעצמנו.

 

  1. אמצו מנהג יומי – חצי שעה להנאה עצמית ולשחרור. האזנה למוזיקה שעושה לנו טוב, מדיטציה, יוגה, נשימות, צחוק, שיחה עם חבר/ה וכדומה.

 

  1. שתפו אדם קרוב/העזרו במטפל בדילמות או משברים בחיים. עצם השיתוף גורם לתחושת הקלה וברוב הפעמיים מסייע במציאת הפתרון.

 

  1. פרגנו לעצמכם – תאהבו את עצמכם! תגיד את זה לעצמכם. למדו לפרגן לעצמכם באופן מודע על כל ההצלחות וההישגים שלכם בחיים. תאפשרו לעצמכם ליהנות ממטעמי החיים: חו"ל, הצגות, מסעדות וכו'.

 

  1. תצחקו ותהיו בשמחה – שמחה מעלה את מדד האושר. פעולת הצחוק בפני עצמה הינה פעולה בריאה לנשמה. הרבו לשמח את האחר, כך תעלו את תחושת השמחה והסיפוק העצמית. תצחיקו ותהיו עם אנשים שמצחיקי ומשמחים אתכם, הזמינו לעצמכם סדנת צחוק או צפו בסטנדאפ.

 

  1. מרכיבי הבריאות. זכרו שהסוד לחיים בריאים בגוף ובנפש פשוט מאוד והוא אפילו טמון בתוך המילה בריאות עצמה כפי שהרמב"ם פירש אותה:

ב-  בטל

ר-  רוגזו

י-  יאזן

א- אוכלו

ו- וירבה

ת- תנועה

 

מיכל כהן תמאם (בעלת קליניקה לרפואה טבעית – "מיכל בשביל הבריאות" בבאר יעקב), היא נטרופתית מזה 15 שנה, מנחה ומלווה תהליכי הבראה, מעבר לאורח חיים בריא ומייעצת להורים על תזונה

 

WhatsApp Image 2023-03-02 at 13.43.40
מיכל כהן תמאם בעלת קלינקה לרפואה טבעית בבאר יעקב ייעוץ וליווי בתהליכי הבראה בשפת MNLP

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות