n
דף הבית / חוקר פרטי / גל של טירוף

גל של טירוף

כשניר חשד באשתו דלית בניהול רומן מחוץ לנישואים, הוא לא היסס והפעיל חוקר פרטי. הממצאים הגיעו במהירות וגם אז הוא לא היסס עם התגובה שלו. הבעיה הייתה התגובה שלה

crazy
צילום: pixabay

מאז שניר היה צעיר, הוא ידע שהוא יהיה איש עסקים מצליח. העובדה שהוא גדל בסביבה של אנשי עסקים, ועם כפית של כסף בפיו, רק דחפו אותו לשם מהר יותר. באמצע שנות העשרים לחייו הוא כבר ניהל חברה, ועשור לאחר מכן היה בעליה של חברה מצליחה משלו. עתה היה לו פנאי לבסס קשרים משפחתיים.

הוא הכיר את דלית בתוך חוגי המעגלים שהוא הסתובב בהם. עד מהרה זה נהפך לסיפור אהבה חזק ומשמעותי. הוא לא היסס לרגע, וכמו כל דבר אחר שהוא עשה בחייו, הוא עשה את זה מהר. תוך מספר חודשים הוא ארגן חתונה מפוארת. ביום החתונה דלית כבר הייתה בהיריון. ניר רגיל לקצב חיים מסחרר. קטן עליו.

אחרי שהבת נולדה, הוא התחיל להרגיש את החריקות הקטנות בקשר, שלא ראה אותם קודם. לדלית הייתה נטייה לסלף דברים שקרו. הוא פשוט נמנע להגיד את המילה משקרת. זה לא קרה תמיד, אבל עם הזמן שם לב שזה קורה, רק שהיא צריכה לדווח על משהו שפחות נוח לה איתו. זה חירפן אותו. גם כי לא עמד מאחורי זה שום דבר מהותי, ששווה לשקר עבורו, וגם כי הוא כזה. מאז ומתמיד, גם בעסקיו, הוא מקפיד על בחירת אנשים שצמודים לאמת טהורה.

הוא ודלית רבו על זה המון, ובסופו של דבר תמיד התנצלה. לפעמים היו לה הסברים, ולפעמים רק אמרה שפחדה שהוא יכעס עליה. בסופו של יום, ניר אוהב אותה והסתכל קדימה

אחרי עשר שנים יחד, הם זכו גם לתאומים. שני ילדים באותו גיל בעת ובעונה אחת, שאבו המון אנרגיה מחייו האישים והמשותפים של ניר. כשהתאומים הגיעו לגיל שנתיים, נפלה לידיו הזדמנות עסקית, ולמכור את העסק במחיר מעולה. הוא החליט ללכת על זה. גם קצת כדי לנוח מהזירה העסקית, וגם כי הוא רצה להיות מעורב יותר בחייהם של הילדים. אם יש משהו שהוא לא הצליח מעולם, זה למצוא את האיזון בין השניים. עכשיו הוא לא יצטרך לעשות את זה.

רק כשהוא שהה זמן רב בבית, הוא הבחין בהתנהגויות אחרות אצל דלית. תמיד היה את סילופי הדברים, והוא כבר למד שזה חזק ממנה, אבל כרגע היה גם מעבר לזה. הוא הרגיש ריחוק ממנה. הוא הרגיש סוג של טינה. אחרי שהוא נתן לעצמו פרק זמן נוסף להסתכלות, הוא הרגיש שהיא מדברת באינטונציה שונה כאשר היא משוחחת על הבוס שלה, לעומת שיח על עובדים אחרים. זה כבר גרם לו לחשוד.

 

נשברה 

המעקב אחריה היה מאד מוגדר לשעות העבודה שלה. היא עובדת כחצי משרה, ולאחר מכן היא תמיד בבית או באיזור. כבר ביום המעקב הראשון דיווחתי לניר שאשתו יצאה מהעבודה לגיחה קטנה עם הבוס. הם נסעו יחד ברכב היוקרתי שלו למספר סידורים בעיר, והיא התלוותה אליו. "לא זיהיתי איזה מגע מיוחד בין השניים" הערתי, אבל עצם המעמד ששניהם מחוץ למשרד נשמע לו די חריג.

ביומיים לאחר מכן היא עבדה כרגיל, אבל ביום המעקב הרביעי קרה כבר משהו חריג עוד יותר. דלית יצאה בנסיעה מהעבודה, והעמידה את הרכב כ- 500 מטר משם, וחיכתה מחוץ לרכב. אחרי כמה דקות רכבו היוקרתי של הבוס נעצר, והיא קפצה פנימה. זה כבר נתן לי להבין שאני צפוי היום לקבל משהו יותר מאשר הגיחה הקודמת. הם נסעו יחד לתל אביב. הבוס נכנס לאחד המשרדים, והיא חיכתה ברכב. לאחר חצי שעה, הוא חזר לרכב והם היו בדרכם חזרה, לא לפני שהוא נסע לכוון חוף הים. שעה מאוחר יותר הם נסעו לדרכם, ואני חזרתי לרכבי כדי לראות עד כמה המצלמה שלי עשתה עבודה טובה.

גם במקרה הזה ניר לא חיכה. כבר באותו ערב הוא התעמת איתה. ממקום גורף של הכחשה, דלית לאט לאט שינתה את גרסתה, עד שנשברה. "אני לא יודעת למה אני עושה את זה" התחננה בפניו. היא בשום אופן לא רוצה לפרק את המשפחה, אבל גם אין לה הסבר לרומן הזה. ככל שניר היה נוקשה איתה יותר, חיכתה לו תגובה שהוא לא ידע איך להתמודד איתה. "אני צריכה להתאבד" אמרה "זה מה שאני צריכה לעשות".

מאז ומתמיד הוא לא הבין דברים רבים בחייה של גלית. הוא הכיר את התנודות הרגשיות שלה, את העליות והמורדות, את התסביכים למיניהם, את הצורך לשקר, אבל מעולם לא חשב שיש משהו עמוק יותר שגורם לזה. היום הוא מבין את זה אחרת. "אני חושש" הסביר לי. בהתחלה לא הבנתי ממה בדיוק. הוא לא מסוגל להתמודד איתה. הוא בטח לא רוצה שהיא תשים קץ לחייה. זה לא טוב לו וזה לא טוב לילדים שלהם, אבל זה לא היה הכל. "היא מתחרפנת לי בבית, ואני חושש לילדים" המשיך להסביר. מאז התגלית, וכל עוד הוא מדבר על פרידה, ההתנהגות שלה הפכה לגל של טירוף. היא צועקת, מאשימה, מתנפלת, מרימה ידיים, שוברת חפצים ועוד. הכל מגיע בגלים גלים. הוא כל הזמן נאלץ להבטיח לה משהו, כדי שפשוט תרגע. "אני חושש שהיא מסוגלת לפגוע בהם פיזית".

פגשתי את ניר אחרי שנה. המצב לא ממש השתנה. הוא מבין שהוא מתחזק את הקשר רק כדי לשמור על שפיותה של דלית, וכדי למשוך את הזמן עד שהילדים יגדלו. הוא גם לא יכול לחזור לעבודה. הוא לא מוכן לקחת את הסיכון ולהשאיר את הילדים רגע אחד לבד איתה. הוא למד שאי אפשר לנצח משהו לא רציונלי. למזלו, הוא יכול להרשות את זה לעצמו.

 

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות" 03-5322520. רגע לפני הוצאתו לאור של ספר הביכורים שלו "קלוז'ר" הוא מזמין את קוראי גל גפן לקחת חלק מפרויקט מימון ההמונים שלו ולרכוש ספר במכירה מוקדמת בתנאים מיוחדים. ניתן לראות את הפרויקט באתר הדסטארט או להקיש בגוגל "קלוז'ר הספר"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות