עליה חדה בכמות הנפגעים בתאונות עם מעורבות רכבים כבדים
עליה של 33% במספר המשאיות והאוטובוסים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשנת 2024 בהשוואה לשנה קודמת וגם חולון, בת ים וראשון לציון בסטטיסטיקה
- מערכת האתר
- כ"ו אב התשפ"ה

512 כלי רכב כבדים (משאיות מעל 3.5 טון ואוטובוסים) היו מעורבים בתאונות דרכים בכבישים עירוניים בשנת 2024, מהם 32 כלי רכב כבדים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד) ו-180 כלי רכב כבדים היו מעורבים בתאונות קשות.
108 כלי רכב כבדים - משאיות מעל 3.5 טון ואוטובוסים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (תאונה שלפחות אדם אחד נהרג בה) בשנת 2024 לעומת 81 כלי רכב כבדים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשנת 2023 עליה של 33%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה כי שנת 2024 הייתה השנה השנייה הגרועה בעשור האחרון.
בחולון: 16 כלי רכב כבדים (משאיות מעל 3.5 טון ואוטובוסים) היו מעורבים בתאונות דרכים במהלך שנת 2024, כלי רכב אחד היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית (לפחות הרוג אחד) ושמונה היו מעורבים בתאונות קשות. 247 כלי רכב כבדים היו מעורבים בתאונות דרכים במהלך העשור האחרון (2024-2015) בעיר, עשרה היו מעורבים בתאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-49 כלי רכב כבדים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות. חולון מדורגת במקום ה-7 בכמות הנפגעים בתאונות מסוג זה מבין הערים הגדולות.
בבת ים: 14 כלי רכב כבדים (משאיות מעל 3.5 טון ואוטובוסים) היו מעורבים בתאונות דרכים במהלך שנת 2024, שבעה מהם היו מעורבים בתאונות קשות. 244 כלי רכב כבדים היו מעורבים בתאונות דרכים במהלך העשור האחרון (2024-2015) בעיר, תשעה היו מעורבים בתאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-72 כלי רכב כבדים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות. העיר מדורגת במקום ה-9
בראשון לציון: 10 כלי רכב כבדים (משאיות מעל 3.5 טון ואוטובוסים) היו מעורבים בתאונות דרכים במהלך שנת 2024, שלושה מהם היו מעורבים בתאונות קשות. 128 כלי רכב כבדים היו מעורבים בתאונות דרכים במהלך העשור האחרון (2024-2015) בעיר, תשעה היו מעורבים בתאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-38 כלי רכב כבדים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות. העיר מדורגת במקום ה-11.
הערים המובילות בכמות הנפגעים בתאונות עם מעורבות רכבים כבדים: ירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה, אשדוד ובני ברק.
עו"ד יניב עקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כלי הרכב הכבדים אחראים על חלק ניכר מההרוגים בתאונות דרכים בכל שנה והרבה מעל חלקם היחסי במצבת כלי הרכב. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים הזניחו את התחום במשך שנים רבות והוא סובל ממחסור חמור בנהגים כאשר חלקם נוהגים בכלי הרכב לא תקינים, שעות רבות מעל המותר בחוק, בעייפות ובתשישות גדולה.
את המצב הזה חייבים לשנות באמצעות הטמעת הטכוגרף הדיגיטאלי, אותה מערכת אשר תמנע נהיגה מעבר לשעות המותרות בחוק ותוביל לצמצום תאונות הדרכים כפי שמקובל במדינות אירופה. במקביל, יש לחזק את האכיפה כנגד כלי הרכב הכבדים ולהוריד מהכביש נהגים שהם עברייני תנועה סדרתיים.
תחום הרכב הכבד בישראל חייב לעבור רפורמה מקיפה בהקדם כדי להציל חיי אדם בכביש".