X

כמה רוכבי אופנועים נפגעו בתאונות בחולון ובת ים בשנים האחרונות?

חולון ובת ים הן בין הערים עם מספר הנפגעים רוכבי אופנוע וקטנוע הגבוה ביותר. כמה נפגעו בשתי הערים האלו לעומת הערים השכנות?

כמה רוכבי אופנועים נפגעו בתאונות בחולון ובת ים בשנים האחרונות?
צילום: אור ירוק

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של נהגים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2024-2020) בערים מעל 50 אלף תושבים. ניתוח הנתונים נעשה על בסיס נתוני הלמ"ס.

בעמותת אור ירוק בדקו את חלקם היחסי של נהגי האופנועים והקטנועים שנפגעו בתאונות דרכים בהשוואה לכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות בכל עיר גדולה.

בחולון: בין השנים 2020-2024, נפגעו כ-268 רוכבי אופנועים וקטנועים שהם 38% מכלל הנפגעים בתאונות בעיר בתקופה זו.

בבת ים: בין השנים 2020-2024, נפגעו כ-161 רוכבי אופנועים וקטנועים- 36% מכלל הנפגעים בתאונות בעיר בתקופה זו.

הנתונים האלו מציבים את 2 הערים השכנות במקומות 5, 6 בהתאמה ומקדימות אותה בסדר יורד: גבעתיים, תל אביב, רמת גן, בני ברק ואילת.

אור ירוק.צילום: אור ירוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוכבי אופנועים וקטנועים נמצאים בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. חוסר היציבות של כלי רכב דו גלגלי, היעדר מיגון מספק, תהליך הכשרה קצר ותשתיות לא מותאמות הם מהגורמים העיקריים להיפגעותם הגבוהה של הרוכבים. ראשי וראשות חייבים לייצר סביבה בטוחה יותר עבור רוכבי האופנועים והקטנועים שנוסעים בכבישי העיר.

יש למפות את הכבישים והצמתים האדומים בעיר ולפעול על מנת לשפר את הבטיחות בהם. בשנים האחרונות ישנו גידול ניכר במספר הרוכבים ההרוגים בתאונות דרכים ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להפסיק להטיל את האשמה רק על הרוכבים ולקחת אחריות.

יש לקדם תכנית לצמצום היפגעותם הגבוהה של הרוכבים בתאונות דרכים כדי למנוע צער וסבל מעוד משפחה ובמקביל לעודד יותר ויותר רוכבים להצטייד באביזרי בטיחות מצילי חיים ובמערכות בטיחות מתקדמות, ממש כמו בכלי רכב פרטי".

אור ירוק תאונות אופנועים חולון בת ים