X

כמה נפגעו בתאונות בחולון כאשר נסעו במושב הקדמי?

שיא במספר הנפגעים וההרוגים בתאונות דרכים במושב הקדמי. כמה נפגעו בחולון וכמה בערים השכנות?

כמה נפגעו בתאונות בחולון כאשר נסעו במושב הקדמי?
צילום: אור ירוק

279 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024 לאחר שישבו במושב הקידמי ברכב - עליה של 25% במספר ההרוגים בתאונות במושב הקידמי בהשוואה לשנת 2023, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

המושב הקדמי ברכב נחשב למסוכן יותר מהאחורי, בשל קרבתו לנקודת הפגיעה בתאונות חזיתיות שהן שכיחות יותר. עוצמת הכוחות הפועלים על הנוסעים במושב הקדמי גבוהה יותר, ולכן הסיכון לפציעות חמורות או לתמותה עולה משמעותית.

מהנתונים עולה כי 9,545 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024 כאשר ישבו במושב הקידמי של הרכב, 1,786 מהם נפצעו קשה.

בחולון: 96 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024 כאשר ישבו בחלק הקידמי של הרכב, שלושה נהרגו ו-17 נפצעו קשה. 2,175 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון בעיר (2024-2015) כאשר ישבו במושב הקידמי ברכב, 18 נהרגו ו-181 נפצעו קשה.

המספרים האלו ממקמים את חולון במקום העשירי מבין הערים הגדולות כאשר מקדימות אותה בסדר יורד: ירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה, באר שבע, אשדוד, נתניה, אשקלון וחדרה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנתונים המדאיגים חייבים להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. בחלק גדול מתאונות הדרכים חלקו הקידמי של הרכב יפגע ראשון והנהג והנוסעים אשר יושבים במושבים הקדמיים עלולים להיפגע. ישנם פתרונות מוכחים וזולים שיכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות בראש ובראשונה חגורת הבטיחות ולאחר מכן גם מערכות הבטיחות.

כדי לצמצם את ההיפגעות הגבוהה של נהגים ונוסעים במושב הקידמי יש לקיים הסברה על חשיבות חגורת הבטיחות ובמקביל להגביר את האכיפה המשטרתית כדי לייצר הבנה בקרב הנהגים כי הסיכוי שיתפסו ללא חגורה גבוה.

קיימות מגוון מערכות בטיחות לרכב שמצמצמות את הסיכון לפגיעה בחלק הקידמי של הרכב ויש לעודד את הציבור להצטייד בהן.

שילוב של שימוש בחגורת בטיחות בכל נסיעה ומערכות בטיחות מתקדמות יובילו להפחתה משמעותית בנפגעים בתאונות הדרכים בחלק הקידמי של הרכב".

אור ירוק תאונות מושב קדמי חולון