נעים להכיר: התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציגה
מרכז חדש וראשון מסוגו ללימוד מוזיקה אנדלוסית לילדים ונוער באשדוד וברחבי הארץ,הכולל לימוד נגינה על כלים מסורתיים: קמנצ'ה, קאנון, עוד ודרבוקה
- מערכת
- י"ח שבט התשפ"ה

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, הפועלת במטרה לשמר את המוזיקה האנדלוסית ולהנחילה לדורות הבאים, מקימה בימים אלה מרכז - ראשון מסוגו בארץ – ללימוד מוזיקה אנדלוסית לילדים ונוער.
המרכז החדש והראשון מסוגו ללימוד מוזיקה אנדלוסית הוא פרי יוזמתה של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בניהולו של שלום לוטטי, אלעד לוי המנהל האומנותי, דרור טובול – ראש החוג ואיריס חליפה - מנהלת המחלקה החינוכית.
המרכז יפעל להכשרת דור חדש של מוזיקאים שינגנו וילמדו את השפה האנדלוסית מגיל צעיר, כמו כן ילמדו לנגן על כלים מסורתיים, דוג': קאנון, עוד, דרבוקה וקמנג'ה, לצד היכרות מעמיקה עם תורת המקאם והקצב - הייחודיים לסגנון האנדלוסי.
המרכז החדש מציע תוכנית לימודים ייחודית המשלבת "מודל לימוד מרוקאי" לצד "מודל לימוד מערבי". תכנית הלימודים מיועדת לקבוצות קטנות וכוללת טכניקות לימוד חדשות ומסורתיות - המתמחות בהעברת מסורות מוזיקליות מדור לדור. כך למשל כוללת התכנית הלימודית שיתוף פעולה ולימוד מהנגנים המובילים בתחום, שגם יופיעו עם התלמידים הצעירים על במה אחת, כשהשאיפה היא לשלבם בעתיד בתזמורת האנדלוסית הצעירה.
המרכז, שמקיים את מרכז פעילותו באשדוד, ינדוד גם ברחבי הארץ ויתארח לסדנת לימוד מוזיקה אנדלוסית בקונסרבטוריונים בערים השונות.
כבכל מוסד לימוד מוצעות מלגות לנרשמים, ייעוץ מקצועי ובחירת כלי הנגינה המתאים ועוד.
שלום לוטטי – מנכ"ל התזמורת מרחיב על הפרויקט: "העיר אשדוד הייתה הראשונה להקים את התזמורת האנדלוסית הישראלית, ובכך הביאה את המוזיקה האנדלוסית למרכז הבמה. כעת, מקימה התזמורת מרכז עולמי לתרבות אנדלוסית ופיוט, שיהווה מוקד בינלאומי חשוב בתרבות הישראלית ויכלול גם את לימודי הנגינה לילדים ונוער".
איריס חליפה, מנהלת המחלקה החינוכית של התזמורת מוסיפה: "התזמורת עושה פה משהו אדיר וחשוב! לראשונה מפתחת מתודה ייחודית ללימוד ז׳אנר זה לנוער! עם החסות והבמה האנדלוסית, זו בהחלט פריצת דרך״.
דרור טובול, ראש החוג והיועץ הפדגוגי מסכם: "עבודה קשה ומתודית, סבלנות ואימון מתמיד הן הדרך לנגן בחופשיות ובקלילות ומאפשרות מקום לביטוי אישי פנימי. אני מאמין ששילוב בין אסכולות שונות מקנה לתלמיד כלים שונים ומגוונים, מפתח יכולות מקצועיות ומוזיקליות כאחד".