X

עליה חדה במספר האזרחים הוותיקים הנפגעים בתאונות

עליה של 33% במותם של הולכי רגל ותיקים בתאונות דרכים בשנת 2024. כמה נפגעו בשנים האחרונות בחולון, בת ים וראשון לציון לעומת שאר הערים הגדולות?

עליה חדה במספר האזרחים הוותיקים הנפגעים בתאונות
צילום: אור ירוק

48 הולכי רגל ותיקים, בגילאי 65 ומעלה, נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024 כאשר הלכו ברגל. לשם השוואה, בשנת 2023 נהרגו 36 הולכי רגל ותיקים בתאונות דרכים – עליה של 33%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

בבת ים: 26 הולכי רגל ותיקים בגילאי 65 ומעלה נפגעו בתאונות דרכים כאשר הלכו ברגל בשנת 2024 (עד חודש נובמבר כולל), אחד נהרג ושישה נפצעו קשה.

330 הולכי רגל ותיקים נפגעו בתאונות דרכים בעיר כאשר הלכו ברגל בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל),  12 הולכי רגל ותיקים נהרגו ו-72 נפצעו קשה. הנתונים האלו מציבים את בת ים במקום ה-6 מבין הערים הגדולות בכמות האזרחים הותיקים הנפגעים בתאונות.

בראשון לציון: 23 הולכי רגל ותיקים בגילאי 65 ומעלה נפגעו בתאונות דרכים כאשר הלכו ברגל בשנת 2024 (עד חודש נובמבר כולל), אחד נהרג ותשעה נפצעו קשה.

239 הולכי רגל ותיקים נפגעו בתאונות דרכים בעיר כאשר הלכו ברגל בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), 21 הולכי רגל ותיקים נהרגו ו-77 נפצעו קשה. העיר מדורגת במקום ה-7 בכמות הנפגעים.

בחולון: 19 הולכי רגל ותיקים בגילאי 65 ומעלה נפגעו בתאונות דרכים כאשר הלכו ברגל בשנת 2024 (עד חודש נובמבר כולל), 6 נפצעו קשה.

303 הולכי רגל ותיקים נפגעו בתאונות דרכים בעיר כאשר הלכו ברגל בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), 13 הולכי רגל ותיקים נהרגו ו-22 נפצעו קשה. העיר ממוקמת במקום ה-9 מבין הערים הגדולות.

שאר הערים ברשימה בסדר יורד: ירושלים, תל אביב, פתח תקווה, נתניה, חיפה, אשדוד ורחובות.

עמותת אור ירוק קשיש במעבר חצייה צילום: עמותת אור ירוק
​​​​​​​

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אזרחים ותיקים נהרגים כהולכי רגל בתאונות דרכים בשיעור גבוה מאוד ביחס לחלקם באוכלוסייה. הנתון הזה חייב להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגם בקרב ראשי וראשות הערים.

מיתון וריסון תנועה תוך כדי הורדת המהירות הם צעדים אפקטיביים לצמצום היפגעותם של הולכי רגל בתאונות דרכים, צעדים שהוכיחו את עצמם בערים רבות בעולם.

לכן, באזורים שיש בהם ריבוי של אזרחים ותיקים אשר חלקם הגדול מתנייד באופן רגלי, חייבים להניח פסי האטה, להגביה מעברי חציה ולוודא כי הם מוארים בשעות הלילה. מדובר במספר צעדים פשוטים אך כאלה שיכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות".

תאונות אזרחים ותיקים חולון בת ים ראשון לציון אור ירוק