X

התחזה והונה: כתב אישום חמוד נגד תושב רמת גן שעקץ אנשים בחסות המלחמה

על פי כתב האישום, הוא הונה אזרחים וארגונים תוך ניצול המלחמה •"הוא שכנע אותי לתת כסף לחיילים, זה התברר כהונאה"

התחזה והונה: כתב אישום חמוד נגד תושב רמת גן שעקץ אנשים בחסות המלחמה
צילום: משטרה

לבית המשפט השלום בתל אביב, הוגש בשבוע שעבר כתב אישום חמור נגד תומר משעלי, תושב רמת גן  כי הוא מואשם בביצוע שורת הונאות מתוחכמות תוך ניצול תקופת מלחמת חרבות ברזל. לפי כתב האישום, משעלי התחזה לנציג של ארגוני סיוע שונים, הונה אזרחים וארגונים בעשרות אלפי שקלים, תוך שהוא מנצל את המצב הביטחוני הרגיש וואת העובדה שהציבור כולו בכל הארץ התגייס לעזרה. 

על פי כתב האישום, משעלי עמל  והוציא כספים במרמה מאנשים פרטיים וארגונים, שהאמינו כי הכספים מועברים לטובת רכישת ציוד לחיילים ולסיוע לעורף. משעלי, על פי כתב האישום הציג את עצמו כנציג ארגוני סיוע צבאי ושכנע קורבנות רבים להעביר לו כספים במזומן, תוך שהוא מבטיח שהכסף ישמש לרכישת ציוד חיוני לצה"ל. "הוא יצר מצג שווא מתוחכם, תוך ניצול מצוקת המלחמה והתגייסות הציבור לטובת המאמץ הלאומי," נכתב בכתב האישום.

כתב האישום כולל שמונה אישומים נפרדים, שכולם מתארים  את אותו דםוס הנהגות שכולל התחזות לנציגי ארגוני סיוע וניצול מצוקתם של אנשים פרטיים בתקופת המלחמה.

משעלי עצמו, שלחובתו חמש הרשעות קודמות בין השנים 2012-2022, הכחיש את המיוחס לו ודחה את גרסאות המתלוננים. כאשר הושמעו לו שיחות שהוקלטו בהאזנות סתר, זיהה את קולו אך טען שאין מדובר במעשי עבירה.

art