X

במהלך החג: נולדה התינוקת הראשונה במרכז הרפואי קפלן לשנת תשפ״ה

״גם בימים מורכבים וקשים: יש לנו את הזכות להביא אור לעולם״ אמרו ב״קפלן״.

במהלך החג: נולדה התינוקת הראשונה במרכז הרפואי קפלן לשנת תשפ״ה
צילום: המרכז הרפואי

לירון חביבי ניסים, בת 40 מרחובות, חלמה ללדת בשנה החדשה - והצליחה לעשות זאת במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. ״הצירים התחילו אתמול בערב, והייתי לבד עם הילד הבכור, בלי בעלי. פתאום התחילו האזעקות״, היא מספרת. ״ירדנו יחד למקלט, והרגשתי עדיין את הצירים אבל הם לא היו צירים של לידה עדיין. אני לא יודעת מה הייתי עושה אם הייתי צריכה ללדת באותו זמן...״

כשנגמרו האזעקות, לירון עולה בחזרה הביתה עם הילד, משכיבה אותו לישון ומארגנת תיק לבית החולים. ״הגענו למרכז הרפואי קפלן בערך בעשר בלילה, אבל עדיין לא הייתי בלידה פעילה. הציעו לי לחכות עם האפידורל כדי שהלידה תתקדם יותר מהר, אבל היה לי מאוד קשה והצירים היו כואבים״.

לירון מבלה את הלילה במרכז הרפואי קפלן והלידה מתקדמת לאט. ״כבר התחילו לדבר איתי על קיסרי בגלל הגיל ובגלל שבלידה הראשונה ילדתי בניתוח קיסרי, אבל רציתי להמשיך. בשלב מסוים הגיע פרופ׳ רוני לוי, מנהל חדרי הלידה, והחליט על פקיעת מים, שקידמה לי את הלידה והדברים התחילו לרוץ, ומלווה אותי בלידה קארין  דהן המיילדת המדהימה״.

לירון נכנסת ללידה פעילה ותוך חצי שעה, בשעה 19:36 אחרי כניסת השנה החדשה, היא יולדת תינוקת במשקל 3.245 קילוגרמים: ״אז כן, לא הספקתי לחג, למרות שמלכתחילה ממש רציתי ללדת ב-א׳ בתשרי, ואני בעיקר שמחה שלא יצא לי ללדת אתמול תוך כשי האזעקות. עכשיו אני מרגישה שלווה ובאמת שזה בזכות קארין והצוות הרפואי שעטף אותי בקפלן מקצה לקצה, אין לי מילים להודות להם״.

על הלידה עצמה לירון מספרת: ״היתה לי לידה מושלמת וקארין המיילדת היתה כל כך נהדרת ואני כל כך מודה לה על התמיכה והסיוע, יחד עם הצוות הרפואי, ללדת בלידה רגילה אחרי קיסרי״. 

art