X

שומרים על יציבות ומובילים באיכות: התפרסמו נתוני הבגרות של רחובות לשנת תשפ"ג

משרד החינוך פרסם היום, ראשון,את נתוני הבגרות לשנת תשפ"ג, מהם עולה כי תלמידות ותלמידי רחובות ממשיכים להציב רף גבוה של הישגים.

שומרים על יציבות ומובילים באיכות: התפרסמו נתוני הבגרות של רחובות לשנת תשפ"ג
צילום: דוברות

מנתוני הבגרות לשנת תשפ"ג, שפורסמו היום ע"י משרד החינוך, עולה כי רחובות ממשיכה להוביל בין הערים המצטיינות בישראל בתחום החינוך, זאת למרות ירידה קלה של 0.4% מהשנה שקדמה לה. בסקירת הנתונים, ניתן להתרשם כי אחוז הזכאות לבגרות נותר גבוה ויציב – ועומד על 88.3% – נתון מרשים ששומר על יציבותו לאורך השנים. 

הצטיינות במקצועות הליבה –  תחום האנגלית מהווה הישג מרשים במיוחד: 60.3% מהתלמידות והתלמידים בעיר זכאים לתעודת בגרות ברמת 5 יחידות לימוד, עליה של 0.6% בהשוואה לשנה הקודמת. במתמטיקה, 19.7% מהתלמידים ניגשו לבגרות ברמת 5 יחידות, ירידה קלה משנת תשפ"ב, אך עדיין מדובר בהישג מרשים המעיד כי קרוב לחמישית מהתלמידים בעיר ניגשו לרמת 5 יחידות לימוד במקצוע זה.

רחובות מצטיינת לא רק בהישגים אקדמיים אלא גם בתחום החינוך לערכים והמעורבות החברתית. 15.9% מהתלמידים זכו בתעודת בגרות מצטיינת, שמשלבת בין הישגים אקדמיים גבוהים לבין תרומה חברתית. בנוסף, נרשמה עלייה משמעותית במספר התלמידים המתנדבים לשירות לאומי, אזרחי וצבאי – ביטוי למעורבותם החברתית הגבוהה, ולתרומתם לחברה מעבר ללימודים עצמם.

עלייה בזכאים להסמכה טכנולוגית  - התחום הטכנולוגי ברחובות לא נשאר מאחור, כאשר נרשמה עלייה של כ-5% במספר התלמידים שזכאים להסמכה טכנולוגית, המאפשרת קבלה ללימודי טכנאים והנדסאים. נתון זה מהווה אישור לכך שמערכת החינוך בעיר מצליחה לשלב בין תחומי העניין השונים של התלמידים.

עלייה נוספת נרשמה גם באחוז שביעות הרצון וההתמדה - מ-85.7% ל-86.7%, עלייה המציינת לא רק את יציבות התלמידים במערכת החינוך העירונית אלא גם את שביעות רצונם ממוסדות הלימוד בהם הם לומדים מכיתה ז' ועד י"ב. אחוז הנשירה נותר יציב על פחות מ-1%, נתון המדגיש את תחושת השייכות של התלמידים למסגרות החינוכיות בעיר ואת המחויבות למצוינות חינוכית.

לסיכום, נתוני הבגרות של שנת תשפ"ג מצביעים על מערכת חינוך עירונית איתנה ומאוזנת, שממשיכה להוביל בתחומי החינוך והערכים. רחובות תמשיך להוביל, להציב רף גבוה ולהכין את דור העתיד לעולם החדש.

ראש העיר, ומחזיק תיק החינוך מתן דיל: "רחובות היא מעצמה חינוכית. מדי שנה אנו מגדילים את תקציב החינוך, ואיתו גדלים ההישגים והתוצאות. החינוך האיכותי בעיר הוא תוצאה של השקעה רבת שנים, תשומת לב לפרטים ועבודה משותפת של העיריה עם משרד החינוך, הסתדרות וארגון המורים, הצוותים הפדגוגיים והנהגות ההורים.  אני מברך את כל השותפות והשותפים ומבטיח להמשיך להשקיע בחינוך ולהצעיד את העיר להישגים ערכיים ולימודיים" 

ראש מנהל החינוך, אפרת צוקרמן: "הנתונים שפרסם משרד החינוך הבוקר משמחים ומעידים על ההשקעה הרבה של צוותי החינוך בתלמידות ובתלמידי העיר. למרות השנים הקשות שחוו התלמידים בשנות הלימודים בתיכון בעת הקורונה הצלחנו לשמור על מערכת חינוך יציבה ומעידים על כך הישגי התלמידים. אני מודה למנהלים והמנהלות, למורים ולמורות על המסירות וההשקעה בכל אחד ואחת מהתלמידים."

art