X

טו' באב: OkCupid מציינת 20 שנות פעילות באירוע חגיגי וחושפת תחזיות נתונים ומגמות בעולם הדייטינג

לא תאמינו כמה מהרווקים והרווקות בישראל מחפשים אהבה

טו' באב:  OkCupid מציינת 20 שנות פעילות באירוע חגיגי וחושפת תחזיות נתונים ומגמות בעולם הדייטינג
צילום: רפי דלויה

לכבוד טובאבאפליקציית ההיכרויות OkCupid קיימה אירוע חגיגיבו השתתפו עשרות רווקים ורווקות הפעילים בעולם הדייטים בישראל וכן סלבס מקומיים: קורלי לרוסה, יהב אהרבור ועומר דרור . באירוע ציינה OkCupid 20 שנות פעילות  לכבודן היא חושפת כעת נתונים ומגמות המאפיינים את עולם הרווקים והרווקות, כפי שעולים משאלות ההתאמה שמופיעות באפליקציה, לכבוד יום האהבה.

רוב הרווקים.ות הישראלים מחפשים בן/בת זוג שאיתו/ה יחיו לנצח

לשאלה 'במה אתם מעדיפים להתמקד בימים אלו בכל מה שקשור לזוגיות ואהבה?', ענו 79% מהנשאלים כי הם מתמקדים בחיפוש אחר בן הזוג שאיתו יחיו לנצח, בעוד ש 21% השיבו כי הם מעדיפים כרגע רק לצאת לדייטים ולהכיר.

רפי דלויהיהב ועומר דרורצילום: רפי דלויה

 

תקשורתיות ואמינות הן התכונות המבוקשות

 ביותר בקרב הרווקים.ות בישראל

משתמשי האפליקצייה נשאלו אלו תכונות הם מעדיפים שיהיו לבני הזוג שלהם. 46% מהנשאלים מעדיפים בני זוג תקשורתיים, 41% אמרו שהם מעריכים אמינות, 7% התמקדו במשיכה פיזית ו-6% ציינו שהם רוצים בני זוג רומנטיים

 

מעריכים זוגיות עם גבולות

לשאלה 'מה דעתם על גבולות במערכות יחסים?' השיבו  91% מהנשאלים כי שימת גבולות היא דבר בריא.  9% בלבד מהנשאלים אמרו שגבולות במערכת יחסיםממש לא נחוצים

 

בציון 20 שנות פעילותבהן עזרה למיליונים למצוא אהבה ולהכירOkCupid מציגה מגמות ותחזיות דייטים לשנה הקרובה בארבעה תחומים:

נתונים שנאספו ב-OkCupid מאז נוסדה ובמשך 20 שניםמצביעים על האופן שבו רווקים ורווקות מתייחסים לעולם הדייטינגעל הדרכים בהן הם מתקשרים אחד עם שנייהועל מה הם מחפשים בזוגיות.

מהנתונים עולה כי רווקים ורווקות מחפשים יותר מאשר משיכה פיזיתהם סבורים כי על מנת שההתאמה תצליח,  יש להתייחס כבר מהשלב ההיכרות הראשוני לערכים משותפיםהשקפות עולםאמונה ועוד.

 

מנהלים אורח חיים עצמאי

8 מתוך 10 רווקים ורווקות המשתמשים ב- OkCupid מעידים על עצמם כי הם מנהלים אורח חיים עצמאי. מהנתונים עולה כי רווק או רווקה שמחשיבים עצמם עצמאיים מקבלים 5% יותר לייקים ושולחים 17% יותר לייקים בהשוואה למשתמשים אחרים שאומרים שאינם עצמאיים. בשנה החולפת, חלה עלייה של 181% באזכורים של "עצמאיים" בפרופילי OkCupid ובפלטפורמה סבורים שמדובר במגמה מתעצמת שמובילה למערכות יחסים בריאות יותר.

 

הנושא החם בדייטים: פוליטיקה

זה לא מפתיע שב-2024 הפוליטיקה היא נושא שיחה חם בין רווקים ורווקות בעולםנתונים של  OkCupid  מראים שכ-20 מיליון משתמשים נהנים לדבר על פוליטיקה עם האנשים איתם הם יוצאים לדייט. 79% ממשתמשי OkCupid  בעולם מעידים על עצמם שהם פתוחים לדיון בנושאי פוליטיקה עם בן או בת זוגם.

רפי דלויהעומר דרור וקורליצילום: רפי דלויה
​​​​​​​

 

כנות היא הכרחית

"כנות נמצאת תמיד בבסיס מערכת יחסים בריאה ויציבה, אבל אין ספק שבשנים האחרונות התכונה הזאת אפילו התעצמה בקרב המילניאלז ובני דור ה- שנותנים לכנות חשיבות גבוהה ביותר - הם מאמצים לעצמם תרבות של אוטנטיות ושקיפות בכל הנוגע לחיי הרווקות שלהם, רובם עם פרופילים פתוחים. השקיפות הפכה לאלמנט בלתי נפרד מחייהם האישיים והזוגיים", אומרים ב- OkCupid.

האזכורים של "כנות" ו"שקיפות" עלו ביותר מ-30% בפרופילים של OkCupid במהלך 2023. בתשובה לשאלה אילו איכויות חשובות לך בבן או בת זוג, התשובה המובילה הייתה "כנות" עם יותר מ-33% שהשיבו כך. בנוסף התקבלו התשובות "כבוד" (25%), פתיחות (23%) והומור (19%).

 

הוידאו-דייטינג חוזר

הוידאו-דייטינג פרץ לעולם הדייטינג בזמן הקורונה, אז היווה פתרון למפגשים פיזיים שלא יכולים היו להתקיים. כיום, הוידאו-דייטינג הפך לכלי יעיל עבור רווקים ורווקות שמעוניינים להגיע מוכנים לדייט הראשון ולא לבזבז את זמנם על דייט כושל.

בשנת 2017, כש-OkCupid הוסיפה את שאלת ההתאמה "האם אתם עולים לווידאו דייט לפני דייט פיזי" - 16% בלבד, מתוך כ2.5 מיליון משתמשים, השיבו בחיוב. נתון זה עלה ליותר מ-20% בשנת 2020, והיום הוא עומד על כ-22%. רווקים ורווקות מעדיפים לא להיות מופתעים בדייט הראשון ולהרגיש שהם מכירים אפילו במעט את האדם שהם הולכים לפגוש. על פי נתוני OkCupid, מי שמסכים לעלות לשיחת וידאו דייט מקבל 15% יותר לייקים ו-90% יותר התאמות באפליקציה.

 

 

OkCupid היא אפליקציית היכרויות פופולרית שנוסדה בשנת 2004 בארה"ב ופועלת בכל רחבי העולם כפלטפורמה להיכרויות מקוונות. האפליקציה נבדלת מאפליקציות היכרויות אחרות בכך שהיא מאפשרת יצירת פרופיל עומק אישי באמצעות מענה לשאלות על מנת לדייק את ההתאמה ככל שניתן עוד לפני הפגישה הפיזית. האפליקציה OkCupid משרתת כיום מיליוני משתמשים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם.

 

רפי דלויהמיטל פלדמן ובניימין הפנייתך צילום: רפי דלויה

 

 

 

art