X

התעוררות בשוק הדירות הקטנות בבת ים. מתווך: "המשקיעים חזרו, המחירים יעלו"

המצב הביטחוני גרם להאטה, אולם בשבועות האחרונים נרשמה מגמה של התעוררות במכירת דירות של 2-3 חדרים. המתווך רז כחלון, מ"המרכז הישראלי לנדל"ן": "שכונת בית וגן הפכה למבוקשת מאוד. המשקיעים מזהים את הפוטנציאל ואת היקף הפרויקטים של בינוי פינוי בשכונה"

התעוררות בשוק הדירות הקטנות בבת ים. מתווך: "המשקיעים חזרו, המחירים יעלו"
צילום: פרטי

התעוררות בשוק הנדל"ן בבת ים: בשבועות האחרונים נרשמה מגמה של התעוררות במכירת דירות קטנות של 2-3 חדרים בעיר ולדברי גורמי מקצוע "משקיעים שישבו זמן רב על הגדר בגלל המצב הביטחוני החלו לבצע עסקאות בהיקפים שלא נראו במהלך החודשים האחרונים בשוק".

מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר נרשמה מגמת האטה משמעותית במכירת דירות בכל הארץ. חוסר הוודאות בשל המצב הביטחוני גרם לכך שהמשקיעים הקפיאו את מהלכיהם בשוק הנדל"ן.

"נתונים פנטסטיים". דירה 2 חדרים ברחוב כנרת (צילום פרטי)צילום: "נתונים פנטסטיים". דירה 2 חדרים ברחוב כנרת

לפני המלחמה שוק הדירות הקטנות בבת ים נחשב ללוהט והביקוש להן היה בשיאו.

"בשבועות האחרונים ניתן לומר שיש התעוררות", אומר המתווך רז כחלון מסוכנות "המרכז הישראל לנדל"ן. "אכן, במהלך חודשי המלחמה היה קיפאון בעיקר בתחום הדירות הקטנות, שרובן נרכשות על ידי משקיעים.

"בת ים נחשבת לעיר אטרקטיבית מאוד עבור המשקיעים בגלל קרבתה לים, קרבתה לתל אביב וראשון לציון ומאז חנוכת קו הרכבת, משקיעים רבים חיפשו בה דירות של 2 עד שלושה חדרים".

מה טווח המחירים של דירות כאלה?

"זה תלוי בעיקר במיקום שלהן. ברור שקו ראשון לים או ברחובות סמוכים מחירי הדירות גבוהים. כיום, ניתן לזהות התעוררות גדולה מאוד בשכונת בית וגן. זו נחשבת כיום לאחת השכונות הכי מבוקשת להשקעה, בעיקר בדירות קטנות. במקביל, נרשמה גם עלייה במחירי השכירות ומבחינת המשקיעים זו עוד סיבה להשקיע".

פרטי"שמורה מאוד, יפיפיה". דירה 2 חדרים ברחוב כנרת צילום: פרטי

יש סיבה לכך ששכונת בית וגן הפכה לאטרקטיבית?

"זו שכונה מקסימה ושקטה שיש בה הכל: גני ילדים, בית ספר, גינות ציבוריות ענקיות, מתנ"ס, חנויות, תחבורה ציבורית, קרבה לכביש 20. המשקיעים רואים את תנופת הפרויקטים של פינוי ובינוי בשכונה. הם מבינים שבשנים הקרובות השכונה הזו תהפוך ליהלום. כיום יש אינספור פרויקטים בשכונה, בשלבים מתקדמים, לפינוי ובינוי. זה מאוד מדבר למשקיעים. הם מחפשים בעיקר דירות של 2-3 חדרים".

תוכל לתת כמה דוגמאות לעסקאות שנעשו בשכונת בית וגן?

"היו כמה עסקאות שמלמדות על מגמה של עליית מחירים בשכונה. אתן לך דוגמאות לעסקאות שבוצעו לאחרונה בשכונת בית וגן המבוקשת:

* דירת 3 חדרים ברחוב ההגנה, קומה שלישית ואחרונה, כ-44 מ"ר נמכרה ב-1.54.

* דירת 3 חדרים ברחוב אתרוג, קומה שלישית ואחרונה, כ-68 מ"ר, נמכרה ב-1.6 מיליון.

* דירת 3.5 חדרים ברחוב כנרת, קומה שנייה מתוך 4, כ-92 מ"ר נמכרה בשני מיליון שקל.

"אנחנו משווקים בימים אלה דירה גדולה של 2 חדרים ברחוב כינרת בשכונת בית וגן. זו דירה מדהימה עם נתונים פנטסטיים: קומה שנייה מתוך 4, חזיתית, כ-65 מ"ר, שמורה מאוד, יפיפיה, ב-1.69 מיליון שקל.

"זה טווח המחירים לדירות קטנות בשכונה ולהערכתי המחירים רק יעלו בתקופה הקרובה. משקיעים שישבו זמן רב על הגדר בגלל המצב הביטחוני החלו לבצע עסקאות שלא נראו במהלך החודשים האחרונים בשוק".

להערכתך, רגיעה במצב הביטחוני תחזיר אותנו לפריחה שהיתה בשוק הנדל"ן?

"אין לי ספק. ברגע שתושג רגיעה בתחום הביטחוני שוק הנדל"ן יחזור להיות כפי שהיה לפני המלחמה וזה יוביל לעליות מחירים. כל מי שחושב לרכוש דירה למגורים או להשקעה – זה הזמן. סיום המלחמה או רגיעה ביטחונית יגרמו לעליות מחירים, בזה אין ספק בכלל".

 

רז כחלון, סוכנות "המרכז הישראלי לנדל"ן", טלפון: 058-6552525

נדלן בת ים

art