X

הניסים שמחולל ארגון "העוגן למשפחות המילואים" שמסייע ל-15 אלף משפחות

מערך של מאות מתנדבים מעניק מענה לכל משפחה מגויסת: מבייביסיטר דרך בישולים, עזרה עם מטלות הבית כמו כביסות, הכנת שיעורי בית, טיולים עם הכלב ועד כמובן ליווי רגשי ואוזן קשבת. הכירו את סיפורם של שני מתנדבים, ליאת מורגן ושי לי שאשא, שעושים ימים כלילות כדי לתמוך ולסייע למשפחות החיילים שגויסו. ישראל היפה

הניסים שמחולל ארגון "העוגן למשפחות  המילואים" שמסייע ל-15 אלף משפחות
צילום: עמותת עוגן


"העוגן למשפחות המילואים" הוא מערך התנדבותי ארצי המסייע לכ-15 אלף משפחות מגויסות בהן בן או בת הזוג גויסו למילואים, ופועל ב-250 יישובים ברחבי הארץ.
באמצעות מערך מתנדבות ומתנדבים מדהים הם מעניקים מענה עוטף המותאם לכל משפחה מתוך הקהילה: מבייביסיטר דרך בישולים לשבת, עזרה עם מטלות הבית כמו כביסות, עזרה עם שיעורי בית, טיולים עם הכלב ועד כמובן ליווי רגשי, אוזן קשבת.
מערך ההתנדבות מעניק תמיכה שאותן נשים ומשפחות ידעו שהם לא לבד. 
בנוסף לעזרה היום יומית "העוגן למשפחות המילואים" גם מחזקים את השייכות הקהילתיות בהפקת אירועים לכל המשפחה וחלוקת שי בחגים ומועדים. 
"החוזק שלנו הוא ב-ביחד ובהבנה שכבן משפחה מגויס, כל המשפחה מתגייסת יחד איתו והשכונה, העיר, הקהילה צריכות לקחת גם חלק ולהתגייס למען חיזוק העורף והגנת המדינה", אומרים בארגון. 

עוגןליאת מורגן בפעילות צילום: עוגן

אחת המתנדבות היא ליאת מורגן, אמא לשלושה, נשואה לתומר, מילואימניק, שחיפשה בחודשים הראשונים של המלחמה איך לתרום ולעשות בזמן שבעלה גויס כבר מהיום הראשון למלחמה. באותה שבת תמכה בנערה שחוותה פחדים וחרדות, וכאשר הבינה שיש לה זכויות כאשת מילואימניק היא התחילה להצטרף לעוד ועוד קבוצות כדי ללמוד ולהכיר מה מגיעה לה ומה יכול לעזור. 
"שמעתי את האימהות שלבד בבית עם הילדים הקטנים ואת הקשיים שלהן, כל הזמן חשבתי איך אני עוזרת לנשות המגויסים בשכונה שלי, הם החברות השכנות שלי והן צריכות עזרה", היא מספרת ל"גל גפן". 
מורגן פתחה קבוצת וואטסאפ של משפחות מגויסות בשכונה וכשהשכנים ביקשו להתנדב, היא פתחה קבוצה של מתנדבים. הקבוצה הייתה שקטה והיא כל הזמן חשבה מה אני היא לעשות, אז היא הפיקה 'יום שישי מפנק וכייפי' וגייסה חברות שעזרו לה בשמחה.
המתנדבים בשכונה ארגנו ארוחת בוקר ומתנות, ומורגן ארגנה עוד מתנות למשפחות: ספרים, עוגות לשבת. 
לפני שבועיים התקיים אירוע בחווה החקלאית למשפחות 'העוגן למשפחות המילואים'.
האירוע כלל פעילות הכנת תיקים, עציצים, דבש, פסיפס, זעתר ועוד. הדבר שהכי חשוב למורגן זה לדאוג לנשים, לשוחח איתן, להכיר אותן ולדאוג להן בין אם זה עם גנים וקייטנות או סתם שיחה או חיבוק שידעו את הזכויות שלהן.
מתנדב נוסף הוא שי לי שאשא מראשון לציון. לשאשא מיזם בשם "ראשל"צ מבשלים לראשלצים". 
זה התחיל בקורונה, הוא גייס מבשלים ומבשלות שיכינו ארוחות לחולים בבידוד לערב שבת שיעזרו להם להשלים את הארוחה שתהיה מספיק מגוונת ושתספיק לכל בני הבית. 
בהמשך זה עזר לקשישים בודדים וכל מי שחי בקהילת ראשון לציון וזקוק לארוחה חמה.
עם פרוץ המלחמה הוא המשיך את המיזם שלו וחבר למנהלת היישוב של העוגן למשפחות המילואים בעיר וביחד הם פועלים גם למען משפחות שאחד מבני או בת הזוג גויסו למילואים והמשפחה נשארה לבד. 
הם פונים למאגר המבשלים של שאשא ומכינים מנות מפנקות וחממות לב ובטן. 
המבשלים מביאים את המנות אל שאשא לי שפתח חמ"ל בביתו בראשון לציון שם מחכים מתנדבים שאורזים את המנות ומעבירים לנהגים מתנדבים, שמסיעים את המארזים למשפחות שכל עזרה כזו משנה להם את העולם. 
עם הזמן השתכלל המיזם והחמ"ל הגיע למצב שבו המשפחות המבשלות הן אלו שמעבירות למשפחות המגויסות ונוצרים קשרים מקסימים בין המשפחות.
כיום יש תחת פיקוחו של שאשא כ-400 מבשלים ומבשלות מתוכם יש גרעין חזק ופעיל של 30 משפחות מבשלות שמעבירות מדי שבוע לעשרות משפחות מגויסות את תבשיליהן.
בכל יום שישי, שאשא פותח את החמ"ל המשפחתי שלו בביתו והם מסדרים את המארזים של הארוחות לפי משפחות ומשם זה מועבר בעזרת נהגים למשפחות. 
כל העשייה האדירה והמבורכת הזו, נעשית בהתנדבות מלאה!

עוגןשי לי בפעילותצילום: עוגן

רוצים לעזור ולהתנדב? אנו נשמח לעוד נהגים. 
מלאו את הקישור ובקשו להתנדב למיזם של שאשא:
https://bit.ly/3RYszQ6
צריכים עזרה? פנו אלינו באתר "העוגן למשפחות המילואים":
https://bit.ly/3Ql0Qb6

משפחה מגויסת? צריכים עזרה? 
רוצות ורוצים להתנדב?
חפשו את "העוגן למשפחות המילואים" ברשתות החברתיות וגם באתר "העוגן למשפחות המילואים". 
 

עוגן למשפחות המילואים

art