X

השופטת חשפה: לחיאני עומד מאחורי ההודעות האנונימיות שנשלחו לתושבים

פרשה מביכה: שופטת בית המשפט המחוזי חיפשה במשך חודשים את האיש שעומד מאחורי ההודעות השקריות, שנשלחו בצורה אנונימית לתושבי בת-ים. כעת נדהמו בעירייה לגלות: חברות הסלולר חשפו כי האיש ששילם עבור ההודעות הללו, הוא ראש העיר לשעבר שלמה לחיאני, שריצה בעבר מאסר בגין שחיתות. לחיאני הודה, אך הוסיף: "זה נשלח ללא ידיעתי, לא היתה כוונה להתחזות". תלונה הועברה למשטרה, ולחיאני חויב לשלם 6,000 שקלים.

  • כ"ד סיון התשפ"ד
השופטת חשפה: לחיאני עומד מאחורי ההודעות האנונימיות שנשלחו לתושבים
שלומי לחיאני צילום: שלומי לחיאני

תלונה במשטרה על התחזות, שופטת שהוציאה צווים לחברות הסלולר, וראש עיר אחד לשעבר שנתפס על חם: אלה המרכיבים של הסיפור הלא ייאמן הבא, שכעת ניתן לחשוף. 

הסיפור החל לפני כמה חודשים: ביום הבחירות האחרונות קיבלו רבים מתושבי בת-ים שתי הודעות סמס אנונימיות. שתי ההודעות נשלחו תחת השם המטעה ״ארנונה״, ונכתבו שם פרטים שאינם נכונים לגבי הודעות משרד הפנים וטענות נגד מועמדים אחרים בבחירות.

עוד באותו היום הוגשה תלונה בנושא לועדת הבחירות, ושופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב מיכל אגמון-גונן החליטה שלא לוותר – לאור העובדה שמדובר בצעד בלתי חוקי. השופטת הוציאה צווים בחתימתה לחברות הסלולר בארץ, שמורה להן לחשוף במהירות את זהותו של האיש שעמד מאחורי ההודעות.

חברות הסלולר הצליחו לאחר כמה שבועות לעלות על עקבות השולח, אך היה מדובר בספק הודעות חיצוני שלא הסכים בהתחלה לגלות מי שילם לו עבור הפצת ההודעות המזויפות לתושבים. רק לאחר שהשופטת הוציאה צו נוסף, הפעם נגד הספק החיצוני, הוא נאלץ לגלות מי האיש שעומד מאחורי ההודעות הללו.

הגילוי הזה הסתיר לא מעט פיות פעורים בבת-ים: השופטת קיבלה את התשובה לפיה הלקוח ששילם עבור ההודעות הוא לא אחר מאשר ראש העיר לשעבר שלמה לחיאני, שהורשע בעבר בעבירות של שחיתות שלטונית ונידון למאסר בפועל. בבחירות האחרונות ביקש לחיאני לחזור לתפקיד הציבורי בלשכת ראש העיר, אך זכה לאחוזי תמיכה נמוכים של כ-23 אחוז בלבד, מול כ-69 אחוז לראש העיר המכהן צביקה ברוט.

הגילוי המביך מבחינתו של לחיאני גרר אותו לתוך הסיפור, לאחר שהשופטת דרשה ממנו להשיב לנושא – והוא מצידו הודה בתגובתו שאכן הדברים נכונים, אך ציין כי ההודעות נשלחו מטעם פעיליו או אנשי מטהו ללא ידיעתו. עם זאת הוא ציין שהוא אינו מסיר את האחריות מעצמו, וכי יש להצטער על כך שנשלחו הודעות אנונימיות בשגגה, כלשונו. בנוסף הוא הדגיש בתגובתו כי לא היתה שום כוונה להתחזות לגורם רשמי כלשהו, וכי היה טוב שהטענה הזו לא תיטען כלל.

אלא שהשופטת החליטה בכל זאת להטיל על לחיאני תשלום של 6,000 שקלים כהוצאות משפט, ובנוסף הוגשה מיד לאחר מכן תלונה למשטרה מצד העותרים לאחר שהשופטת קבעה כי מדובר בצעד לא חוקי. מגישי התלונה ביקשו מהמשטרה לבדוק האם קיים צד פלילי של התחזות במעשה המביך.

שלמי לחיאני בת ים ראש העיר לשעבר

art