X

מוזיאון הילדים בחולון יציין את חודש הגאווה

חודש הגאווה במוזיאון הילדים בחולון, מחווה מיוחדת לקהילת הלהט"ב – תערוכת "להדליק את האור". תערוכת "דיאלוג עם הזמן" תציג את סיפורם של שבעה משתתפים ומשתתפות מהקהילה הגאה בגיל השלישי

צילום: מוזיאון הילדים חולון
צילום: מוזיאון הילדים חולון

לציון חודש הגאווה ומתוך מחווה מיוחדת לקהילת הלהט"ב, תערוכת "דיאלוג עם הזמן" במוזיאון הילדים בחולון מארחת פרויקט ייחודי, המציג שבעה סיפורים, של משתתפים ומשתתפות מהקהילה הגאה בגיל השלישי . תערוכה זו היא הזדמנות ייחודית לחוות ולהתרשם מסיפורי העוצמה והאומץ של שבעה משתתפים ומשתתפות מהקהילה הגאה בגיל השלישי.

התערוכה תציג סיפורים אישיים ומרתקים שמספרים על קונפליקטים, שינויים חברתיים ועידוד להתקדם, הכל מתוך מסר מרגש לחיים מלאי אופטימיות. בכך, התערוכה מצטרפת לחגיגות חודש הגאווה ומאפשרת לכל אחד ואחת להתרשם מההתמודדות האישית והקהילתית של חברי הקהילה הגאה.

בנוסף לסיפורים האישיים, התערוכה תציג אירועים אקטואליים ורלוונטיים, כגון החלטת הכנסת להכיר בני ובנות זוג של נופלים מהקהילה הגאה כאלמנים ואלמנות צה"ל ובחירתה של שילה ויינברג, טרנסג'נדרית, לכהונה במועצת קריית טבעון - צעדים משמעותיים שמדגימים את התוספות החיוביות לקהילה הגאה בישראל.

בתערוכה נפגוש אנשים בני 60 ומעלה, מתוך הקהילה הגאה, בתמונות ובסרטונים בהם כל אחד ואחת יחשפו בפנינו את סיפור היציאה שלהם מהארון, ההתלבטויות, הקושי והמורכבות להיות להט"ב בישראל עוד מתקופת קום המדינה. התערוכה באה להעביר מסר אופטימי: תחיו את חייכם במלואם, תהיו גאים במי שאתם, אל תבזבזו אפילו לא רגע אחד.

משתתפים:

שמואל ענב – בן 86,  שמואל עלה לארץ בגיל 11 מצרפת. בגיל 13 התחיל להבין שהוא נמשך לנערים ולא לנערות ומספר שלא הייתה קיימת אז המילה הומו, "אני נשארתי אותו הדבר אתם אלה שהשתנתם". שמואל פעיל בקבוצת "קשת הזהב" - קבוצה המורכבת מדור מייסדי הקהילה. 

11 (4)צילום: 11 (4)

חנה קליין - בת 73, "לצאת מהארון זה ביטוי שהגיע אחרי". כבר בגיל 11 הבינה חנה שהיא נמשכת לבנות מינה. "הרגשתי מאוד לבד, זה היה כמו ללכת במדבר חשוך".  התחושה הזאת הובילה את חנה להיות אחת מהחלוצות הבולטות בארגוני הקהילה לאורך השנים, על מנת לדאוג לכך שאף נערה או נער לא ירגישו תחושות דומות. חנה הייתה חברת הוועד הראשון של האגודה וממייסדות אל"ף – ארגון לסבי פמיניסטי

11 (7)צילום: 11 (7)

אבי סופר – בן 75, "כל חיי הייתי במרדף אחרי "החתיכה החסרה" אבל לא ידעתי מהי, לא היה לה שם או צורה". לפני כארבעים שנה, ולאחר שנים בהן היה נשוי לאישה ואב לשני ילדים, החליט אבי לצאת מהארון. אבי מספר שלהיות שלם עם עצמו היה שווה כל מחיר.  אבי הוא מפעילי הלהטב"ק הוותיקים בישראל והיה מעורב בכמה מאירועי הגאווה הראשונים של תל אביב

11 (1)צילום: 11 (1)

שילה ויינברג – בת 65, "עשיתי את המסלול הכי ישראלי שיש, התחתנתי וקיוויתי שהנישואים יעשו לי תהליך של המרה".  לאחר 35 שנות נישואים ושני ילדים, ולאחר שהתאלמנה, החליטה בגיל 60 לעבור הליך של התאמה מגדרית. שילה היא אשת חינוך ובשנת 2021 הוציאה את הספר "אתחול" השוזר קטעי פרוזה ושירה המספרים את סיפור חייה. 

11 (5)צילום: 11 (5)

שרה גרוס – בת 79, "הרגשתי שהכל בסדר איתי כשתמי נכנסה לחיי, תמי עשתה לנו משפחה". לאחר שנים רבות בהן שרה הייתה נשואה לבן כיתתה וכאימא לשני ילדים וסבתא לנכדים, החליטה לצאת מהארון. כיום נשואה לתמי ופעילה בקבוצת "בשלה" - קבוצה לנשים לט"ביות בוגרות. 

11 (3)צילום: 11 (3)

רפי דייגי - בן 74 וגיורא קפלן - בן 75, רפי יליד קיבוץ איילת השחר, אמן ואיש פרסום וגיורא יליד ארגנטינה, ד"ר לסוציולוגיה וקצין לשעבר בחיל האוויר. מנהלים זוגיות כ-47 שנה, "אנחנו הדור שעבר את המהפכה, אנחנו ייבשנו ביצות והיום נהנים מזה". הזוגיות שלהם ליוותה את הקונפליקטים והתמורות לאורך השנים בארץ ביחס לקהילה הלהטב"קית. 

11 (6)צילום: 11 (6)

צילומים: נעמה סגל

אודות תערוכת דיאלוג עם הזמן:

תערוכת "דיאלוג עם הזמן", במוזיאון הילדים הישראלי בחולון, מזמינה את הקהל למסע בין דורי, אשר במהלכו מוטלות בספק ומתערערות דעות קדומות בנוגע לזקנה. הביקור בתערוכה הינו מסע בין תחנות אינטראקטיביות, מהנות ומרגשות, בהדרכת מדריכים בני 70 ומעלה. כל תחנה, בדרך של שעשוע ומשחק, מוסיפה נדבך נוסף לאלמנט הזמן והשיח של כולנו עימו. בסוף המסע מתכנסת הקבוצה בלוויית המדריך לשיחה המסכמת את החוויה כולה.

אודות מוזיאון הילדים הישראלי בחולון:

המוזיאון הוקם בשנת 2001 ואירח למעלה משלושה וחצי מיליון מבקרים מכל הגילאים.

המוזיאון מציע מגוון פעילויות אשר המכנה המשותף להן הוא העיסוק החוויתי בתחום האינטליגנציה הרגשית, החינוך לסובלנות וקבלת השונה והאחר. הפעילויות השונות מתאפיינות בהדרכה בקבוצות קטנות תוך מתן דגש לערך המוסף ולערכים הנלווים לפעילות. המוזיאון הוא אחד המושקעים בארץ מבחינת עיצוב ושמו יצא למרחוק גם ברחבי בעולם. בשנת 2015 היה המוזיאון מועמד ע"י ארגון מוזיאוני הילדים בעולם "HANDS ON" כמוזיאון הילדים הטוב בעולם.

עמוד הבית ראשי חדשות חולון חולון חודש הגאווה מוזיאון הילדים

art