X

כמה עולה לקבל פטור מויזה לארה"ב?

הפטור מויזה לארצות הברית, או בשמו המקורי ESTA (Electronic System for Travel Authorization) שינה את פני התיירות הישראלית לארצות הברית באופן משמעותי והביא עימו בשורה שמשנה את הליך ההגעה לאחד היעדים הנחשקים ביותר מאז ומעולם עבור הקהל הישראלי.

  • כ' אייר התשפ"ד
קרדיט: FREEPIK
קרדיט: FREEPIK
בכתבה הבאה, נפרוס עבורכם את היתרונות הבולטים של הפטור החדש ונספק מדריך ESTA מלא שיוכל להקנות לכם את הכלים להגשת הבקשה והסבר מפורט, מדוע במקרים רבים הפטור משתלם יותר מהויזה שהייתה נהוגה עד כה.

היתרונות הבולטים של ה ESTA

עלות - בעוד שויזה לארצות הברית מתחילה בתשלום של 185$ וזה ללא שירותים חיצוניים (ובהתחשב בעובדה שההליך מורכב יותר) זהו אולי היתרון הראשון הבולט של הפטור. מה גם, שאגרת הויזה לעולם אינה מוחזרת למגיש הבקשה גם אם המועמד לא הגיע לראיון או סורב לויזה. הגשה לפטור מויזה הינה פשוטה בהרבה ולא בהכרח דורשת סוכן חיצוני. הסכום אותו תצטרכו לשלם עבור האגרה הוא 21$ בלבד, אשר רובם מוחזרים במקרה של סירוב לבקשה. זמן -  הפטור מויזה לארצות הברית משחק תפקיד חשוב עבור המוני ישראלים אשר לא תכננו מראש את הנסיעה, לאלו אשר מוזמנים לאירוע משפחתי בהתרעה קצרה, לאלו אשר חייבים להגיע לפגישת עסקים חשובה או כל סיבה שהיא תחת המטרייה של תיירות ועסקים ואין ברשותם ויזה תקפה. אישור לפטור מויזה מתקבל כמעט תמיד תוך 72 שעות לכל היותר. אין זה אומר שכדאי לחכות לרגע האחרון, אך במידה וזה המצב, רוב הסיכוים שתוכלו לעלות על טיסה בהתראה מאוד קצרה. עם הויזה לארצות הברית זהו סיפור שונה לחלוטין, על מנת לקבל את החותמת המפורסמת בדרכון, יש להגיש בקשה הכוללת מילוי טפסים ורישום למערכת הראיונות, שם יש לקבוע מועד לראיון. אם תהיו ברי מזל ולא יהיה עומס בשגרירות זמן ההמתנה יארך עד כחודש, בזמנים יותר מורכבים, עד שנה. אנרגיה - מי מאיתנו רוצה לבזבז אנרגיה לחינם? הליך הפטור מויזה יכול להתבצע מהספה בבית, מול המחשב הנייד . כל שעליכם לעשות הוא למלא את טופס הESTA, לשלם את האגרה ולהמתין לתשובה. ויזה לארצות הברית תאלץ אתכם למלא את הטופס הארוך DS160, להרשם למערכת קביעת הפגישות וביום הראיון לקחת ממש יום חופש על מנת לטפל בכל הבירוקרטיה המורכבת הכוללת הגעה לשגרירות, עמידה בתורים, מעבר בין תחנות של בידוק בטחוני , מסירת טביעות אצבעות וכדומה, וכמובן - עמידה לראיון מול נציג אמריקאי של השגרירות.  

אז למה להוציא ויזה כאשר אפשר להגיש בקשה לESTA?

ההמלצה הבסיסית והראשונית היא אכן להגיש בקשה לפטור מויזה, אך זה, כל עוד הנכם עומדים בתנאים להוצאת הפטור (אין לכם עבר פלילי, מעולם לא סורבתם לויזה ומעולם לא סורבתם לכניסה לארצות הברית או לכל מדינה אחרת) וכל עוד התנאים בהם הטיול עם ESTA מתאים לצרכים שלכם (כל ביקור מותנה בשהייה של עד 90 יום, נסיעות למטרת תיירות ועסקים בלבד, האישור תקף לשנתיים בלבד וחייב להגיש בקשה חדשה כל פעם אשר פג תוקף הדרכון).

הסיבות שבגינן יש עדיין צורך בויזה

כל מי שסורב לפטור מויזה חייב בויזה רגילה על מנת לבקר בארצות הברית, לא ניתן לערער על סירוב לESTA. כל מי שמבקש לטוס לצרכים שאינם תואמים את מטרות הפטור מויזה, נסיעה לצרכים רפואיים, עיתונאיים, עבודה, לימודים אקדמאים ועוד. כל מי שרוצה לשהות בארצות הברית מעבר לזמן התחום של הפטור, כלומר, מעל 90 יום.

אז איך מקבלים את הפטור מויזה?

ראשית יש להגיש את הבקשה, מדובר בטופס המצוי במערכת הESTA, בטופס זה ישנן שאלות הנוגעות לפרטים האישיים של המועמד, כתובת מגורים, פרטים של איש קשר ואיש קשר במקרה חירום, פרטי תעסוקה ושאלות כלליות בנושאים ביטחונים רפואיים וכדומה. בשלב השני יש לעבור על הטופס, על כל פרטיו ולוודא שהכל נכון ומדוייק ובסיום- לאשר את הטופס ולעבור לדף הבא. הדף הבא הוא למעשה השלב השלישי בו יש לשלם את אגרת הפטור מויזה בסך 21$. הפעולה האחרונה שיש לעשות היא פשוט להמתין לאישור הבקשה, לרוב עשוי לקחת בין שעות בודדות לשלושה ימים בלבד.

כיצד להתכונן להכנת הטופס?

כדי להגיש את הבקשה יש להחזיק בדרכון בתוקף וביומטרי. בתחילת הטופס כל מועמד מתבקש להעלות צילום של הדרכון על מנת שהמערכת תוכל לאמת את פרטי המועמד ולכן יש להצטייד בדרכון פיזית לקראת הגשת הבקשה. כמו כן, יש להיות מוכנים עם כרטיס אשראי, כזה שניתן לשלם עימו בחו"ל לצורך תשלום האגרה. כרטיס התקף בישראל בלבד, לא עדכני או ללא אשרה, לא יאפשר לכם לסיים את הגשת הבקשה.

בשורה התחתונה, ויזה או פטור?

אם הנכם עומדים בכל הקריטריונים להגשת הבקשה ומתכננים להגיע לארצות הברית לזמן שלא עולה על 90 ימים ומטרת הנסיעה שלכם תואמת את המטרות האפשריות תחת הפטור, אין סיבה שלא תגישו בקשה לפטור מויזה. תחסכו זמן ואנרגיה רבים ובעיקר עלויות גבוהות של הויזה לארצות הברית שגם האגרה בה משמעותית גבוהה יותר וגם הצורך בסיוע מגורם חיצוני גבוה ובכך תאלצו לפתוח את הארנק שנית. אם קרה הדבר וסורבתם לויזה או שמטרת הנסיעה שלכם לא תואמת את מטרות הנסיעה הקיימות, לא תהיה לכם ברירה אלא להגיש בקשה לויזה ולעבור את כל התהליך הבירוקרטי מתחילתו ועד סופו. ** פרסום ממומן
עמוד הבית ראשי טיולים וארועים פרסום ממומן

art