עשרות תאונות בשנה החולפת בעיר חולון עם מעורבות רכב כבד
למרות הירידה בכמות התאונות עם מעורבות אוטובוס עם משאית בשנת 2022, עדיין נרשמו בחולון 3 תאונות קטלניות בהן נרשמו הרוגים
- מערכת האתר
- ז' אלול התשפ"ג
141 תאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד בתאונה) במעורבות אוטובוסים ומשאיות כבדות (מעל 3.5 טון) אירעו בשנת 2022 לעומת 105 תאונות דרכים קטלניות שאירעו בשנת 2021 במעורבות אוטובוסים ומשאיות - עליה של 34%. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בהשוואה לנתוני העשור האחרון, שנת 2022 הייתה הקטלנית והמדממת ביותר.
דווקא בחולון המגמה הייתה הפוכה ונרשמה ירידה של 42%, אך עדיין 3 תאונות עם מעורבות של משאית או אוטובוס, הסתיימו במוות. בעיר אירעו 22 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות בשנת 2022, מתוך תאונות אלה שלוש היו קטלניות (בהן נהרג אדם אחד לפחות) וחמש קשות. בעשור האחרון (2022-2013) אירעו 329 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות בחולון.
חולון מדורגת במקום ה-9 מבין הערים הגדולות בכמות הנפגעים בתאונות מסוג זה. מקדימות אותה: תל אביב, ירושלים, חיפה, פתח תקווה, באר שבע, נתניה, אשדוד ורמת גן.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כמעט כל תאונת דרכים קטלנית שניה במעורבות אוטובוסים ומשאיות מתרחשת בערים ובישובים. כלי רכב כבדים מעורבים בתאונות דרכים בשיעור גבוה יותר מחלקם במצבת כלי הרכב בשל המאפיינים הייחודיים שלהם - הגודל, המשקל והמהירות.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בשנים האחרונות בהסדרת התחום כאשר חסרים אלפי נהגים ואלה שקיימים עובדים לעיתים שעות רבות מעל המותר בחוק, בכלי רכב אשר סובלים מליקויי בטיחות מסכני חיים.
אל מול תמונת המצב העגומה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עדיין גורר רגליים בהטמעת הטכוגרף הדיגיטאלי - מערכת בטיחות מצילת חיים שתמנע נהיגה במשך 16 ו-17 שעות כפי שקורה כיום.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר את התכנית הלאומית אשר תוביל לירידה של 50% במספר ההרוגים בשנים הבאות, תצמצם את מספר תאונות הדרכים הגבוה במעורבות כלי רכב כבדים ותהפוך את כבישי ישראל למקום בטוח יותר".
צילומים: עמותת "אור ירוק"