X

מהו ביטוח חיים ולמה אנו זקוקים לרכוש כיסוי מסוג זה?

יש מספר סוגים של ביטוחי חיים, חלקם נכפים עלינו (בצדק) כאשר אנחנו לוקחים משכנתא, חלקם מומלץ מאוד לעשות מתוך דאגה ואחריות למשפחה ולעתיד.

  • כ"ו תשרי התשפ"ג
צילום ע"י: אלעד גרשגורן

לפני שנציג את תקציר המקרה ואת תביעת הביטוח נרצה רק להדגיש את ההבדל בין שני ביטוחי החיים אשר היו למבוטח: כיסוי ביטוחי למקרה מוות אשר נועד למקרה בו המבוטח נפטר עבור בני משפחתו אותם פירנס עד לכתו. כאשר גובה הכיסוי נקבע ע"י המבוטח.

וכיסוי ביטוחי למקרה מוות "אגב משכנתא" בו הבנק מחייב אותנו (בצדק) בעת רכישת הלוואה לרכוש כיסוי ביטוחי עבורה, כאשר סכום הביטוח יהיה לפחות כגובה ההלוואה שאנו רוכשים באותו המעמד.

בשני המקרים, הכיסוי נועד למוטבים לצורך המשך כלכלתם/ כיסוי ההלוואה לאחר פטירת המבוטח.

במקרים רבים לצערנו, עומדים המוטבים מול הגוף המבטח ומגלים כי חברות הביטוח מערימות קשיים ואף פוגעות באופן מיצוי זכויותיהם והם ניצבים מול שוקת שבורה.

כך בדיוק הרגישה נילי, אם לשלושה ילדים קטנים, שבעת חופשה משפחתית בכנרת נכנס בעלה לשחות ולא שב.

ניסיונות החילוץ וההצלה לא צלחו ובעלה נפטר, מותיר אותה ואת שלושת ילדיהם לבד.

בעלה של נילי ז"ל עבד כמנהל בקרה בתעשייה הצבאית. הוא ראה את עבודתו כשליחות למען המדינה, התקדם בארגון ומצא את ייעודו.

בתום ה-30 למותו החלה נילי לאסוף את שברונה ולפעול להחזרת השגרה בחיי ילדיה וחייה שלה. בעודה עסוקה בהבנת כלל הנתונים הכספיים העומדים לרשותה הובהר לה כי בנוסף לביטוח החיים אגב משכנתא שרכשו שניהם עת שרכשו את דירתם לבעלה היה ביטוח חיים אותו רכש במסגרת עבודתו.

נילי פנתה לחברת הביטוח אולם להפתעתה, חברות הביטוח בהן בוטח בעלה ז"ל החליטו לשלם רק 40% מסך מתוך תגמולי הביטוח המגיעים לה ולילדיה.

במכתב שנשלח אליה ע"י חברת הביטוח הועלתה הטענה כי מצבו הרפואי עוד טרם כניסתו לביטוח של בעלה לא הובא בפניה ולכן לא נלקח בחשבון בעת הצעת הביטוח, לו ידעו היו שוקלות את הכיסויי ועלות הפרמייה הייתה גבוהה משמעותית מזו ששילם

לכן, ביצעו הפחתה מסכום הפיצוי בהתאם לגובה היחסי של הפרמיות אשר עליהם היה לגבות לו ידעו על מצבו טרם קרה מקרה הביטוח .

נילי  פנתה למשרדנו

לאחר פגישתנו, דאגנו לאסוף את תיקו הרפואי המלא של בעלה לרבות קופת חולים ובית החולים אליו פונה (שם גם נקבע מותו באופן רשמי). כמו כן דאגנו לקבל תיעוד ונתונים על מצב הכנרת ביום המקרה: רוחות, סחף, גורמי מזג אוויר וכד', כמו גם הישנות מקריי טביעה שאירעו באזור האסון ובמועדים דומים.

לאחר שבחנו את התיעוד, ונועצנו עם מומחה הובהר לנו כי אין כל קשר נסיבתי בין מותו למצבו הרפואי הקודם של בעלה של נילי. מצבו הרפואי לא יכל לגרום או לתרום למותו בטביעה. היה זה חוסר מזל והבנת הסיטואציה שגרמה לכך.

בכתב תביעה מפורט אותו הגשנו כנגד חברות הביטוח, הודגש כי נכתב בהוראות חוק חוזה הביטוח ובהסתמך על פסיקת בתי המשפט (לה היינו שותפים) חברות הביטוח אינן יכולות לטעון לחבות מופחתת, שכן ממילא אין קשר סיבתי בין העלמת המידע לה הן טוענות, לבין התרחשות מקרה הביטוח (בין אם המבוטח היה חולה או לא בעת הצטרפותו לביטוח).

לאחר קבלת כתב התביעה המפורט, חזרו חברות הביטוח מטענותיהן ושילמו לנילי וילדיה את מלוא תגמולי הביטוח להם היו זכאים.

לשמחתנו: בזמן הטיפול המהיר בתיק גילינו פוליסה נוספת שגם מכוחה דאגנו כי נילי וילדיה יקבלו את מלוא תגמולי הביטוח להם היו זכאים.

שטרנברג עורכי דין

אם אתם או היקרים לכם מתמודדים מול חברת ביטוח אשר מסרבת לשלם את מלוא תגמולי הביטוח כתוצאה ממחלה או תאונה, חשוב שתפנו לייעוץ מקצועי ע״י משרד עורכי דין המתמחה בתחום, תתייעצו עם גורם מקצועי שיש לו את הכלים, הידע

והניסיון לממש עבורכם את כל הזכויות להם אתם זכאים מול חברת הביטוח.

טלפון: 076-8845402

מייל: info@osl.co.il

אתר: sternberg-law.co.il

עסקים בכותרות צרכנות ביטוח חיים

art