אלו השעות הכי מסוכנות לילדים שלנו
מחצית מהילדים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 נהרגו בשעות אחר הצהריים. קרוב ל-300 ילדים נפגעו בשעות אלו בעשור האחרון בראשון לציון, חולון ובת ים
- מערכת האתר
- ט"ז אייר התשפ"ב
13 ילדים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 בשעות אחר הצהריים (16:00-19:00)- 50% מכלל הילדים שנהרגו בתאונות דרכים באותה שנה (26), כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה מהנתונים כי 70 ילדים נפצעו באורח קשה בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים. למעלה מ-2,000 ילדים (0-14) נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2021, כשליש מהם, 639 ילדים- נפגעו בשעות אחר הצהריים (16:00-19:00). בראשון לציון נפגעו 127 ילדים (0-14) בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל- 19:00 בעשור החולף (2012-2021), מתוכם עשרה נפצעו באורח קשה. בשנת 2021 נפגעו בשעות אחר הצהריים בעיר שישה ילדים. ראשון לציון נמצאת במקום הרביעי בטבלת הערים עם מספר הילדים הנפגעים הגבוה ביותר כשמעליה מדורגות: ירושלים, תל אביב וחיפה. בחולון נפגעו 105 ילדים (0-14) בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל-19:00 בעשור החולף (2012-2021), מתוכם שישה נפצעו באורח קשה. בשנת 2021 נפגעו בשעות אחר הצהריים בעיר שישה ילדים. חולון נמצאת במקום השביעי באותה טבלה לא מחמיאה. בבת ים נפגעו 61 ילדים (0-14) בתאונות דרכים בשעות אחר הצהריים במהלך העשור החולף מתוכם 2 נפצעו באורח קשה. יחסית לערים הגדולות, בת ים בטוחה יותר לילדים ומספר הנפגעים בה אומנם גבוה, אך הרבה פחות מהערים השכנות. שעות אחר הצהריים מאופיינות בהיעדר פעילויות במסגרות החינוכיות אשר מגוננות על הילדים מפני הסתובבות בכבישים וברחובות. בשעות אחר הצהריים עד הערב העומס בכבישים עולה כאשר רבים שבים ממקום העבודה הביתה. החיבור בין הילדים המסתובבים ברחובות וריבוי כלי הרכב מגדיל את הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים. עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל נמצאת בראש המדינות המסוכנות לילדים בכבישים. הסיכון גובר בשעות אחר הצהריים כשילדים משחקים ומבלים מחוץ למסגרות החינוכיות ומסתובבים ברחובות ובגנים הציבוריים. הדרך לצמצום הסכנה להיפגעות ילדים בתאונות דרכים הוא מיתון וריסון תנועה בעיקר באותם מקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, וברשויות המקומיות חייבים לפעול להצבת פסי האטה בסמוך לגני שעשועים, פארקים ובתי ספר. זהו פתרון זול, קל לביצוע ואפקטיבי בצמצום מספר התאונות והנפגעים. תאונות דרכים הן לא גורל. המדינה חייבת לקחת אחריות ולפעול על מנת שגם אם ילד יטעה ויתפרץ לכביש יהיה לו סיכוי לשרוד ולא להיפגע".