n
דף הבית / מומלצים / שורשים בביוב – כל הפתרונות האפשריים

שורשים בביוב – כל הפתרונות האפשריים

זה לא כל כך נעים לראות את השירותים או האמבטיה מוצפים כך לפתע במים. זה עוד יותר מתסכל שזה קורה שוב ושוב. ואז מגלה לכם האינסטלטור, שהבעיה נובעת משורשי עץ הפיקוס האהוב עליכם, שורשיו הם אלה שהשתלטו על הביוב שלכם וסתמו את הצינורות. לפניכם כל הפתרונות האפשריים להתמודדות עם שורשי עצים בביוב.

stone-fountain
קרדיט לתמונות FREEPIK

עצים ותיקים הופכים להיות מטרד כשהם שולחים את שורשיהם לבורות הביוב בחצר הבית שלנו. העצים הזקוקים למים ולמינרלים, מוצאים את מזונם המושלם בצינורות הביוב. השורשים הללו חודרים לצינורות, סותמים אותם וגורמים לסתימות ולהצפות. בישראל, אסור לכרות עצים ללא אישור, ואתם בוודאי לא תרצו להיפרד מהעצים האהובים עליכם, אז איך בכל זאת אפשר להתמודד עם בעיית השורשים בביוב?
פנינו ליוני קוזי מחברת "יוני אינסטלטור", מומחה באיתור נזילות ובתיקון נזקי צנרת,  שסקר בפנינו את הפתרונות האפשריים להתמודדות עם שורשים בביוב ( למידע נוסף >>> ).

קיימים כמה פתרונות אפשריים להתמודדות עם הבעיה, ביניהם: הסרה פיזית של השורשים, טיפולים כימיים להדברת השורשים, החלפת צנרת המים, התקנת מחסומי שורשים, תחזוקה שוטפת, תכנון מראש ובחירת סוגי צמחים בסמוך לביוב.

על מנת לזהות שאכן מדובר בשורשים החוסמים את מערכת הביוב, נדרש ציוד מתקדם, קרי  מצלמת קווי ביוב ורובוטים מכניים ייעודיים לאיתור השורשים ומיקומם במערכת הביוב.

 

לאחר שלב האיתור מתבצע שלב ההסרה הפיזית של השורשים. על מנת לבצע את חיתוך השורשים בצורה אידיאלית, משתמשים בציוד מתקדם ובעיקר בראש צינור ייחודי המכונה "דיזה". הדיזה  הייעודית הזו, כוללת סכינים ושרשראות ברזל אשר מסתובבים במהירות רבה ומסייעים לחיתוך השורשים. חיתוך השורשים נעשה בצורה מבוקרת אשר אינה פוגעת בצנרת הביוב.
לאחר מכן, מבצעים שטיפה למערכת הביוב בעזרת מערכת מיוחדת המשתמשת בלחץ מים גבוה. לחץ המים החזק מוציא  מקו הביוב את כל שאריות השורשים החתוכים הנמצאים בו, וכל סוג של פסולת שנתקעה בצינור כתוצאה מהסתימה.

 

השלמת תהליך חיתוך השורשים – באמצעות חומר מיוחד  שמטרתו למנוע את חזרתם של השורשים לקווי הביוב. הטיפול הוא ידידותי לסביבה ומשלים את תהליך חיתוך השורשים.

תחזוקה שוטפת – דרך זולה למניעת שורשים בביוב היא שימוש בתרכובת כימית להשמדת שורשים. את הטיפול הכימי להסברת השורשים מומלץ לעשות אחת לשנה, כדי לקטול את השורשים הקיימים, כמו גם למנוע חדירה של שורשים חדשים לביוב.

תיקון או החלפת צנרת הביוב – במקרה ובשלב צילום קווי המערכת התגלה סדק או חור באחד הצינורות יש צורך לתקן או להחליף את צנרת הביוב. במקרים בהם לא נגרם נזק רחב, אפשר לבצע חידוש לקו הביוב ולתקן את הבעיה באמצעות שימוש במכשירים מיוחדים המתאימים לתיקון קווי ביוב.
במקרים בהם נגרם נזק גדול למערכת כולה כתוצאה מהופעת השורשים, יהיה צורך לבצע עבודה בהיקף רחב יותר, הכוללת חפירות רבות והחלפת רוב מערכת הביוב.

הדרכים לפתרון יסודי הם החלפת קו ביוב ויצירת תוואי עוקף שורשים, אך זהו תהליך מורכב ויקר. פתרון אחר הוא שימוש בטכניקה של הטלאת הביוב, כלומר שימוש בחומרים עמידים במיוחד והנחתם כטלאי על הסדק או הפתח דרכו עברו השורשים. הטלאי מגן על הצינור מחדירה של השורשים. הפיתרון הנוסף, התקנה של שרוול, כלומר החדרת צינור עמיד במיוחד לתוך הצינור הישן, ללא חפירה או שבירה של המערכת. הצינור הכפול מונע מהשורשים לחדור ולגרום נזק לצינור.

 

מניעה – תכנון הגינה והרחקת צמחיה כצעד מניעתי

הדרך המומלצת לטיפול בחדירת שורשים אל הביוב היא מניעה. הימנעו מלנטוע עצים אשר נוטים להכות שורשים חזקים וארוכים, כמו למשל, עצי פיקוס.אם בכל זאת תרצו לנטוע עצים, הקפידו לעשות זאת במרחק רב מצינורות הביוב העוברים בגינה ובעיקר במרחק רב מבריכות הביוב.
עוד אפשרות מניעה, היא  לעקור שורשים שגדלים באזור בריכות הביוב.
בעת תכנון הגינה אפשר לפרוש יריעות נגד שורשים המכילות חומרים כימיים שונים המקנים להן עמידות גבוהה כנגד שורשים.

לקריאה נוספת על צרכנות נבונה ולמגוון מאמרים נוספים מהמומחים שלנו מוזמנים להיכנס כאן.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות