n
דף הבית / בת ים / בת ים: עשרות גמלאים בחרו להתנדב למען מערכת החינוך

בת ים: עשרות גמלאים בחרו להתנדב למען מערכת החינוך

הסתיימה בהצלחה "למידה בכל גיל" תכנית ההעשרה ולמידה של 'ידיד לחינוך'. הפנינג של חשיבה והעמקה, חוויה והתנדבות

צילום ידיד לחינוך
צילום: ידיד לחינוך

עשרות מתנדבי 'ידיד לחינוך' (גמלאים מתנדבים במערכת החינוך) בבת ים והסביבה סיימו השבוע השתלמות מקצועית בת 4 ימי למידה שנערכה באשכול הפיס בת ים בהנהלת מירי לוי. בתכנית השתתפו מתנדבי 'ידיד לחינוך' מקבוצות 'ידיד לחינוך' ברשויות המקומיות הבאות: בת ים, חולון וראשון לציון.

פעילות 'ידיד לחינוך', מקדמת בו זמנית שתי מטרות חברתיות מהותיות: תמיכה וסיוע למערכת החינוך ואורח חיים בריא ופעיל בקרב בני הגיל השלישי. שיפור איכות חיי האזרחים הוותיקים טומנת בחובה תהליך למידה והתמקצעות, המכשיר אותם לתת מענה טוב יותר לתפקיד שלקחו על עצמם כמתנדבים במערכת החינוך ולא פחות מכך תורם להם בהרחבת האופקים ובפיתוח תחושת המסוגלות האישית שלהם בתפקיד ההתנדבותי ובמרחב החברתי – קהילתי – משפחתי שבו הם פועלים.

תכנית "למידה בכל גיל" המופעלת לטובת מתנדבי 'ידיד לחינוך' נבנתה מתוך התפיסה שלמידה הוא תהליך שאינו תחום בגיל ומעבר לכך למידה עקבית ולאורך זמן מעצימה את הפרטים בחברה ובקהילה .

המתנדבים הלוקחים חלק בפעילות נפגשים במסגרת ימי הלמידה עם מתנדבים מיישובים שונים, מחליפים דעות וחוויות מעולם ההתנדבות בבתי הספר ונחשפים לתכנים רלוונטיים למשימתם ההתנדבותית.  התכנית מאפשרת להם להרחיב אופקים ולקבל תוך כדי ההתנדבות השוטפת כלים לצורך מתן מענה מדויק יותר בעבודתם עם תלמידים.

בין התכנים הנלמדים השנה נידונו פרקטיקות של למידה רגשית חברתית (SEL ) כחלק משיתוף פעולה עם אוניברסיטת רייכמן. בנוסף, סופקו כלים פרקטיים ליצירת סביבה חינוכית חברתית מווסתת לילדים ולנוער במיוחד במצבי דחק וסטרס כחלק משיתוף פעולה עם מכון חרוב (הגוף המוביל בישראל בפיתוח ידע והנחלתו לקהל אנשי המקצוע בתחום של ילדים נפגעי התעללות והזנחה).

אורי פרג, מנכ"ל 'ידיד לחינוך': "היכולת להמשיך לתרום לקהילה ולחברה בגיל המבוגר היא מציאות שאנו חייבים להמשיך לעודד אותה. היא מתכתבת עם מדדי המשמעות והבריאות שאומצו על ידי הממשלה ביחס להזדקנות טובה ועם יעדי 'ידיד לחינוך' ותכלית פעילותה.

לא ניתן לכמת את הערך והתרומה של מתנדב או מתנדבת לתהליך החינוכי והאישי, הלימודי והחברתי שהילדים זוכים בו. כך גם קשה לאמוד את השמחה, ההעצמה והחיוניות שאזרחים ותיקים זוכים לה בזכות התנדבות סדורה, מקצועית ומתואמת בבתי הספר.

למידה והתפתחות היא חלק טבעי בתהליך הזה שמחזק את בנייתה של קהילה תומכת, מגובשת ומקצועית יותר. מרגש אותי לראות את ההיענות של המתנדבים לקחת חלק בתכנית כדי להיות מתנדבים טובים יותר".

רכזת 'ידיד לחינוך' בבת ים, שרית אבן זהר: "לראות עשרות של אזרחים ותיקים מתנדבים שמבינים את המשימה הגדולה שעל כתפיהם כשותפים מלאים לאתגר החינוך וחשוב להם להמשיך להעמיק את ידיעותיהם על מנת לקבל עוד כלים וידע שישרת אותם – מדרבנת אותנו כל שנה מחדש להעמיד 12 קמפוסים של למידה ברחבי הארץ ולהעניק למתנדבים שצורכים ידע ורוצים להמשיך להתפתח  – את האפשרות לעשות זאת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות