n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: הכירו את תושב בת ים, בוגר קורס צוללן

בת ים: הכירו את תושב בת ים, בוגר קורס צוללן

השבוע כשלושים צוללנים סיימו בהצלחה את קורס צוללן מחזור 119. הקורס אורך כשנה וחודשיים והוא אחד מהקורסים הייחודים והיוקרתיים ביותר בצה"ל אשר אליו מתמיינים כל שנה מאות מועמדים לשירות הביטחון.

בוגר קורס צוללן סמל מ' מבת ים צילום דובר צהל
בוגר קורס צוללן סמל מ' מבת ים. צילום: דובר צה"ל

סמל מ', המתגורר בעיר בת ים, שימש לפני הגיוס כחניך ומדריך בתנועת הנוער "אחריי". מתחביביו לנגן על גיטרה, להתאמן עם חברים ולרוץ

מ' רצה להגיע לעשות שירות משמעותי וחוויתי שמותאם לאורח החיים שלו. במהלך ההכשרה גילה כמה שייטת הצוללות והכשרת הצוללן בפרט מדגישה ומעודדת משפחתיות ותמיכה אחד בשני, אחד למען כולם וכולם למען אחד.

שייטת 7 הינה יחידת לוחמה עילית, המהווה את כוח התקיפה התת-מימי העיקרי של מדינת ישראל ומשמשת כלי אסטרטגי חסר תחליף לביטחון המדינה. השייטת הוקמה בשנת 1959 והיא פועלת במחוזות קרובים ורחוקים מחופי ישראל- זאת לצד גמישות מבצעית גבוהה. עם סיום הקורס עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש את תפקידי הלחימה בצוללות הזרוע בהתאם למגמה המקצועית אליה שויכו.

במהלך הקורס לומדים הלוחמים להתמודד עם מצבי לחץ ועייפות, להכיר את הצוללת על כל פרטיה ולדעת כיצד להפעיל את המערכות עליהן הם אמונים. במהלך הקורס מכירים הלוחמים את הים מקרוב תוך שהייה מרובה בו, אימונים גופניים אינטנסיביים והכרות עם הצוללת ועם הפעילות החשאית.

המסלול מורכב מטירונות, ואחריה שני שלבים: בסיסי וייעודי. בעוד השלב הראשון, הבסיסי, מתמקד בחוסן מנטלי ופיזי שלב ייעודי מכוון ללמידה על הצוללת ועל מערכותיה. בסוף ההכשרה מוסמכים הצוללנים החדשים לתפעל ולתחזק את המערכות עליהם הם אמונים ולהתחיל את עבודתם בתוך צוותי הצוללות כלוחמים במעמקים.

החניכים בקורס מתחלקים למספר מגמות ייעודיות בצוללת – מכונה, אלחוט, נשק, סונאר, מהו"ב (מערכת הספק ובקרה) או גנ״ק (גילוי, ניווט וקשר).

אחרי יותר משנה וחודשיים של מסעות, הפלגות ולמידה אינטנסיבית, עמד סמל מ' על רחבת המסדרים בטקס הסיום בבסיס חיפה של זרוע הים ולאחר מכן יתחיל את שירותו המבצעי כצוללן בשייטת 7.

בוגרי קורס צוללן מטקס הסיום על צוללת צילום דובר צהל תמונה מטקס סיום קורס צוללן מחזור 119 צילום דובר צהל

הבוגרים בטקס סיום צוללן 119- צילום: דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות