n
דף הבית / חדשות בת-ים / "במקום להגיד לי תודה, מחפשים לפגוע בי"

"במקום להגיד לי תודה, מחפשים לפגוע בי"

יוני עזרא, הבעלים של "סטלה ביץ" לא מבין מה רוצים ממנו בעיריית בת ים ומדוע במקום להושיט לו יד, הוא מקבל מהם דו"חות וצווי הריסה

יוני עזרא על רקע מסעדת הסטלה ביץ- צילום פרטי
יוני עזרא על רקע מסעדת הסטלה ביץ- צילום פרטי

את מסעדת "סטלה ביץ'" בחוף "לדוגמא" בבת ים, אין אחד שלא מכיר וכך גם את הבעלים יוני עזרא. בשנה האחרונה, המסעדה כמו כל המסעדות בישראל, הייתה סגורה בגלל הקורונה ורק לאחרונה התחיל עזרא, בניסיונות מחודשים להרים את הראש מעל המים. דווקא בנקודה הזאת לטענתו, החלה העירייה לעשות הכל בשביל להפריע להתאוששות.

יוני מספר לגל גפן: "אחרי הקורונה הגעתי לפה, הכל היה הרוס. שיפצנו, השקענו, התחלנו לסדר ובאמצע השיפוצים הגיעו פקחים של העירייה והתחילו לתת דו"חות. עוד לא הספקתי אפילו להגיש תוכניות העמדה ובסוף כששלחתי את המכתב עם פירוט של מה שנוסף למקום כולל הסברים על חשיבות הדברים, אני מקבל תשובה לקונית בחזרה שאני חייב להרוס הכל. במקום שהם יגיעו לפה וייראו מה נבנה, איך זה נראה וכמה שזה בעצם מועיל להם, הם מודיעים לי שאני חייב להרוס הכל. למה לעשות פרנציפ? למה לא לבוא לבדוק אולי אני צודק?"

3 1

בתמונות- המפגעים הסמוכים למסעדת "סטלה ביץ'" צילום: פרטי

-מה בעצם הוספת שם?

"מאחורי העסק שלי יש חדר משאבות ועוד כמה דברים ששייכים לעירייה והפכו בשנים האחרונות למקומות מסוכנים לעוברים ושבים ואף למאורת סמים של נרקומנים שמגיעים למקום. אני על דעת עצמי, החלטתי לחפות את המקום עם משטחי עץ בשביל שיהיה נעים לעין וגם בטוח יותר עבור אלו שמגיעים לאזור לאו דווקא אלי למסעדה. העירייה מצידה הודיעה שאני צריך להרוס את מה שבניתי, למרות שזה משרת גם אותה ויכול למנוע תביעות עתידיות נגדה. אם אני אוריד את מה שבניתי, יהיה פה מחדל. יהיו פה משאבות חשופות, לכלוך וזה רק עניין של זמן עד שמישהו ייפגע. הם צריכים להגיד לי תודה שעשיתי את העבודה שהם לא עושים ובמקום זה הם שולחים לי צווי הריסה?"

4

-מה האינטרס שלהם לעשות את זה?

"לצערי זה כבר הפך להיות אישי. מנהל אגף החופים דוד תמיר, החליט שזה לא יהיה. למה? לא יודע. זה לא המחדל היחיד פה בחוף או בכלל בחופים של בת ים. יש פה שירותים עם דלת ברזל מסוכנת, התחננתי חודשים שיסדרו את זה, הם מפילים את זה עלי, הפכתי לאיש אחזקה של העירייה במקום שהם יעשו את העבודה שלהם. רק אחרי שאני מפרסם בפייסבוק על מפגעים פה בחוף, הם נבהלים וממהרים לתקן. למה זה צריך להתנהל ככה? רק אחרי שכולם רואים אז הם צריכים לבוא לסדר? הם מחכים שיהיה אסון?"

2

-אז מה אתה מתכוון לעשות עם זה?

"זה העסק שלי. אני רוצה שהוא יהיה בטוח וייראה נורמלי. אני אנסה לפתור את העניין דרך בית המשפט ואם זה לא ילך, אני אדאג לתעד את כל מה שהם יגיעו להרוס פה במטרה שכולם ייראו איך העירייה פועלת מול העסקים בחוף. שכולם ייראו את ההתעקשות המיותרת שלהם".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "צו ההריסה לא הוצא ע"י עיריית בת-ים אלא ע"י מטה האכיפה הארצי של הרשות לאכיפה במקרקעין שהיא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית שלא קשורה לעירייה." בעירייה בחרו שלא להגיב לטענות כנגד מנהל אגף החופים.

פנינו אל משרד האוצר וזוהי תגובתם: "ללא קשר לצווים המינהליים שהוצאו, למעלה ממחצית מהבינוי במסעדת סטלה ביץ' נבנה ללא היתר ובניגוד לתוכנית. במהלך השנים הוצאו צווים מינהליים לבנייה נוספת שבוצעה שלא כדין, בין היתר הצו המינהלי האחרון, שיבוצע בקרוב."

יוני עזרא על רקע החוף במסעדת הסטלה ביץ- צילום פרטי

לא מתכוון לוותר. עזרא, על רקע חוף הים במסעדת הסטלה ביץ. צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

4

לראשונה: העיר בת-ים תקיים אירוע "שרים לזכרם" בתום העצרת המרכזית

תפריט נגישות