n
דף הבית / בת ים / בת ים פלילי / תושבי חולון, בת ים וראשל"צ נעצרו בחשד לעקיצת ענק

תושבי חולון, בת ים וראשל"צ נעצרו בחשד לעקיצת ענק

הותר לפרסום: בתום חקירה סמויה, משטרת ישראל עצרה לחקירה 4 חשודים בעוקץ מתוחכם לפי החשד כלפי מאות אזרחים יוצאי חבר העמים מרחבי הארץ – רכבים, כרטיסי חיוב וכספים נתפסו במהלך הפשיטה על בתיהם.

כרטיסי אשראי USB רכוש גנוב צילום דוברות משטרת ישראל
חלק מהממצאים שנתפסו- צילום: דוברות משטרת ישראל

הפרשייה שהתנהלה עד כה באופן סמוי תחת צו איסור פרסום גורף, וכונתה בשם "עקיצה בהפקדה", החלה לאחר שבמהלך החודשים האחרונים זיהו חוקרי המשטרה במרחב לכיש, עלייה בעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה שמבוצעות בעיקר נגד קהילות יוצאי חבר העמים, מהם נלקחו בעורמה ע"י החשודים עשרות ומאות אלפי שקלים בדפוס פעולה דומה ומתוחכם.

מהחקירה הסמויה עלה החשד, כי לכל אחד מהחשודים ישנו תפקיד מוגדר בכנופייה, והם פעלו באופן נרחב בכלל חלקי הארץ, ועד כה הצטברו במשטרה מעל 100 תלונות, ובמשטרה חושדים כי ישנם מאות נעקצים נוספים שטרם הבינו כי נעקצו ו\או הגישו תלונתם.

להלן דפוס הפעולה:

1) הקורבן מקבל שיחת טלפון ובה עבריין המתחזה לעובד בנק/ חברת אשראי, ומזהיר את הקורבן מפני ניסיון לפרוץ לחשבונו האישי.

2) בחלק מהמקרים, לאחר השיחה הראשונית לכאורה מחברת האשראי/ בנק, יוצר קשר עם הקורבן אדם המתחזה לאיש חוק או שוטר, הדורש ממנו את פרטיו המזהים כולל פרטי גישה לחשבון הבנק באמצעות אפליקציה, וזאת באמתלה של לבלום את ניסיון הפריצה לחשבונו, ומוקמת הלוואה בשמו. במקרים אחרים, נאמר לקורבן שכרטיס האשראי שלו בוטל והוא נדרש להפקיד כסף לחשבון 'האשראי החדש' שנופק לו ע"י חברת האשראי.

3) בשלב זה, הקורבן נדרש למשוך במזומן את כספי ההלוואה שהופקדו בחשבונו, ולהעבירם לידיו של אדם שמגיע לפגוש בו. או להפקיד כסף לחשבון האשראי החדש שנפתח לו כחלופה לאשראי שבוטל, וזאת באמצעות עמדות ציינג'ים/ 'מזומן בזמן' הפרוסות במקומות שונים בארץ.

4) השיחות המתחזות מתקבלות ממספרי טלפון הנחזים להיות של חברת האשראי/הבנק/תחנת המשטרה.

כאמור, הבוקר עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה של מרחב לכיש, בהם יס"מ לוחמי מג"ב ויחידות מחוזיות על בתיהם של החשודים (30-40, בת ים, ראשל"צ, חולון), שם נתפסו ממצאים בהם עשרות כרטיסי אשראי, 3 רכבים, משאית, קטנוע, עשרות אלפי שקלים במזומן ואקדח "אייר סופט".

במשטרה מזהירים את הציבור – אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שאכן חשבון הבנק האישי שלכם נפרץ – יש להניח שמדובר בהונאה וליצור קשר באופן אישי עם הבנק \ חברת האשראי עפ"י המספרים המפורסמים באתרים הרשמיים בלבד, ובכל מקרה, לא להעביר פרטים אישיים לרבות קוד סודי ופרטי גישה לאפליקציית הבנק לאף אדם.

מעצר החשודים, סינק של רפ"ק ענתי דמרי, אגף החקירות והמודיעין של מרחב לכיש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות