n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: התושבים יוכלו להזמין פינוי פסולת חשמלית

בת ים: התושבים יוכלו להזמין פינוי פסולת חשמלית

מהיום, תושבי בת-ים יכולים לקרוא לקבלן המדרכות לפנות פסולת חשמלית גדולה ממדרכת בתיהם . לא עוד אלטע-זאכן פיראטי אלא קריאה מוזמנת לקבלן פינוי מפתח הבית

איסוף פסולת אלקטרונית וחשמלית צילום תאגיד מ.א.י
צילומים: תאגיד מ.א.י

תאגיד מ.א.י. למיחזור לפסולת אלקטרונית ועיריית בת ים מכריזים על שירות חדש של פינוי פסולת חשמלית לפי קריאה. מטרת השירות להנגיש את שירות המחזור של הפסולת האלקטרונית והחשמלית, ולייעל את התהליך סביבתית ולמנוע פסולת חשמלית מושלכת ברחובות וזליגה לשריפה באתרים לא מוסדרים.

באמצעות טופס קצר ניתן להעביר פנייה ממוקדת ישירות לקבלן הפינוי שיגיע לפנות את הפסולת ביום הפינוי מהמדרכה. השירות מיועד לתושבים שמעוניינים לפנות מכשיר חשמל גדול מהבית או לחילופין לכאלה שיש ליד ביתם מכשיר מושלך שפוגע בניקיון הרחוב. להזמנת קריאה: https://bit.ly/2MrZkp3  

במסגרת המיזם ניתן להשליך מהבית אל המדרכה הסמוכה את כל המכשירים שהתקלקלו, החל ממקרר ומכונת כביסה, דרך מזגנים וכל ציוד חשמלי מקוקל אחר. באמצעות הפינוי ממדרכות העיר, מתכוונים העירייה ותאגיד מ.א.י למנוע את שריפת הפסולת הפיראטית בפאתי הערים והשכונות, לשמור על בריאות תושבי העיר ולשפר את איכות הסביבה באמצעות העברת כל פסולת הציוד למיחזור מוכר בלבד.

כשלב ראשון למיזם, הוקמו ברחבי העיר מוקדי איסוף עירוניים והחל משנת הלימודים הקרובה יקיימו העירייה ותאגיד המיחזור מ.א.י פעילויות הסברה וחינוך בבתי הספר. מדובר בפעילויות חינוכיות שבמסגרתן לומדים התלמידים על החשיבות במיחזור הפסולת האלקטרונית, ופועלים לאיסוף פסולת זו, תוך שהם סוחפים את ההורים, המורים, השכנים והסביבה.

למרות שהפסולת האלקטרונית מהווה רק שניים עד שלושה אחוזים מכלל הפסולת, היא מהווה 70% מתכולתה הרעילה, ומזיקה מאוד לבריאות התושבים. זאת מכיוון שהיא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כמו עופרת וכספית, שעלולים לגרום בין היתר למחלות במערכות העצבים והנשימה.

כל אדם בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בשנה, ובסך הכל מייצרים תושבי ישראל יחד כ-160 אלף טון של פסולת אלקטרונית בכל שנה.

כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למיחזור, והמשמעות היא שבישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה ונוצרים הרים של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

פסולת צילום תאגיד מ.א.י

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות