n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: הסתיים שיפוץ בית יד לבנים

בת ים: הסתיים שיפוץ בית יד לבנים

עיריית בת-ים סיימה את שיפוץ המעלון וחדר הנצחה ביד לבנים בעיר בסכום של כ - 180 אלף ₪

יד לבנים צילום אגף תרבות עיריית בת ים

עיריית בת-ים בהובלת אגף תרבות סיימה לבצע את העבודות לשדרוג ושיפוץ חדר ההנצחה בבית "יד לבנים" בעיר. לאחר שנים רבות בהן לא בוצעו כל עבודות לשימור חדר ההנצחה וחדרי פעילות, עלה בידי יו"ר יד לבנים בעיר, אדיר בן משה, יחד עם העירייה לגייס את התקציב הנדרש לביצוע שיפוץ מקיף במקום בסיוע של משרד הביטחון. במסגרת השיפוץ הותאם חדר ההנצחה לסטנדרטים המודרניים, הטכנולוגיים, בדומה לאתר ההנצחה המרכזי בהר הרצל בירושלים כאתר הנצחה דיגיטלית.
בין היתר: הוחלף ושודרג הריהוט הישן, לוחות זכוכית שעליהם חרוטים שמות הנופלים הוחלפו, והותקנה מערכת דיגיטלית, שם מצויים כל הפרטים על הנופלים בני העיר הכולל את סיפור האישי של כל נופל, מקום מנוחתו, והאנדרטאות בהם מצוין שם הנופל. בנוסף, הוצב מסך בחלל ההנצחה המרכזי, בו מוקרנים שמות הנופלים של השבוע.

כמו כן, במסגרת השיפוץ הונגש חדר הנצחה לבעלי צרכים מיוחדים והותקן מעלון בכדי לאפשר גישה לכסאות גלגלים. כמו כן, שופצו והונגשו השירותים במקום בהתאם לתקנים הנדרשים. מבואת הבית שודרגה, הותקנה תקרה אקוסטית, הוחלף הריצוף, את מיקומן של הדלתות הישנות תפסו דלתות זכוכית איכותיות ואסתטיות, הותקנה תאורת לדים חסכונית והמטבח שודרג, והוקם בלב היכל ההנצחה מקומות ישיבה לאירוח כיתות מבתי ספר.

בבת-ים מיושמת מדיניות ארגון "יד לבנים", בה הבית משלב לצד פעולות ההנצחה והנחלת המורשת גם פעילויות תרבות ופנאי לכל הקהילה. פעילויות זו, מוביל אדיר בן משה, יו"ר יד לבנים בבת ים, ששכל את אחיו, אברהם, במלחמת יום הכיפורים. אברהם, שהיה רק בן 26 במותו, הותיר אחריו אישה ושתי בנות. "הריהוט בחדר ההנצחה היה מעל 22 שנה, והחללים הונצחו על ידי תמונות אישיות, מספר בן משה. לצערי היו לנו רק כ-180 תמונות מתוך 568 חללים, ולכן החלטה לעבור להנצחה דיגיטלית. במסגרת השיפוץ הוצאנו את הריהוט הישן, הרכבנו ריצפת דק, והצבנו ארבעה מסכי טאצ' ברוחב 49 אינץ' בגובה 1.80 מ'. כמו כן הצבנו מסך טאצ' 32 אינץ' על שולחנות, עם כסאות נוחים למוגבלי נגישות. הייחוד בתוכנה במערכות היא: שעם הקשת שם החלל תעלה תמונתו של החלל וכל פרטי ההנצחה עם אפשרות הדפסה. בן משה מוסיף "בקיר השמות התקנו מסך שיציג באופן שוטף את החללים שתאריך נפילתם באותו שבוע, אנו שוקדים כעת בשידרוג קירות הפנים של חדר ההנצחה. עם סיום השיפוץ מתוכנן לערוך אירוע קביעת מזוזה וחנוכת היכל ההנצחה בקרוב."

568 מתושבי העיר נפלו במהלך השנים במערכות ישראל השונות, בית יד לבנים בעיר בהובלת אדיר בן משה מקפיד לדאוג לגיבוש משפחותיהם במסגרת תפקידו, ולתמיכה שוטפת בהם. "המטרה שעומדת לנגד עיניי כרגע היא להפוך את מרכז יד לבנים בבת ים למקום פעיל ותוסס, שבו, במשך ימות השבוע, ובשעות הבוקר, יבקרו תלמידים מבתי הספר בעיר וילמדו על מורשתם של הנופלים מבת ים. בשעות הערב יתכנסו משפחות שכולות ותושבים לערבי תרבות, הווי, התייחדות, חוגים, סדנאות וכדומה". מסר בן משה. לצד השיפוץ של בית יד לבנים, לאחרונה החלה העירייה בעבודות שיפוץ וחידוש חורשת הנופלים ברחוב הקוממיות.

צביקה ברוט, ראש העיר: "ביד לבנים מתייחדות המשפחות השכולות עם זכרם של יקיריהם הנופלים, ובני נוער מגיעים ליד לבנים במסגרת הפעילות הבית ספרית בכדי לשמוע על גבורתם של בנות ובני העיר. ליד לבנים מקום מרכזי בקרבנו ועלינו להבטיח שיהיה ראוי, נגיש ומכבד, ומותאם לטכנולוגיה של ימינו"

(צילום: אגף תרבות- עיריית בת ים)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

נפצים 1 צילום דוברות משטרת ישראל

נתפסו מאות נפצים בקיוסק בבת ים!

תפריט נגישות