n
דף הבית / בת ים / בת ים חינוך / בת ים הופכת לעיר אקדמית

בת ים הופכת לעיר אקדמית

העיר בת ים מצטרפת למיזם "עיר אקדמית" של אוניברסיטת תל אביב

נשיא אוניברסיטת תל אביב אריאל פורת וראש עירית בת ים צביקה ברוט צילום מנש כהן

העיר בת ים מצטרפת למיזם "עיר אקדמית" של המרכז לחדשנות בלמידה באוניברסיטת תל אביב: על פי הסכם שנחתם הבוקר בין נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, לראש עיריית בת ים, מר צביקה ברוט, החל מהשנה הנוכחית עשרות תלמידי תיכון בעיר ישתלבו בלימודים של קורסים אקדמיים.

עשרות תלמידי תיכון בעיר ילמדו במהלך השנה קורסים אקדמיים במגוון רחב של תחומים ובסיומן יקבלו נקודות זכות אקדמיות שיחשבו להם בהמשך כשיחלו בלימודים לתואר ראשון.

מדובר בתוכנית ייחודית מסוגה בישראל המצליחה, בפעם הראשונה, לחבר את התיכון לאוניברסיטה וליצור רצף פדגוגי לימודי.

לימוד הקורסים האקדמיים עוד בשלב התיכון בונה תחושה של מסוגלות אקדמית בקרב התלמידים ובכך מנגיש את ההשכלה הגבוהה. המיזם "עיר אקדמית" יצא לדרך כפיילוט לפני כשלוש שנים, תחילה בדימונה ובהמשך גם במועצה האזורית ערבה תיכונה.

מדובר בקורסים אקדמיים מקוונים במגוון תחומים ובהם: כימיה, מדעי המחשב, ביולוגיה, פיזיקה, היסטוריה ופסיכולוגיה. הלמידה האקדמית תיעשה במסגרת שעות הלימודים וכחלק מהלימודים בתיכונים בעיר בת ים.

לצורך כך, העירייה בחרה קבוצת מורים מובילים בעיר שיעברו הכשרה המותאמת לתכנית. המורים ילמדו את הקורסים השונים בצורה היברידית – מקוונת ופרונטלית (בהתאם למגבלות הקורונה).

בתום שנת הלימודים התלמידים שיעמדו בהצלחה בבחינה אקדמית בקמפוס יקבלו 2 נקודות זכות אקדמאיות עבור כל קורס שיסיימו. התכנית פועלת בשיתוף משרד החינוך והפלטפורמה הלאומית ללמידה דיגיטלית קמפוס IL.

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופסור אריאל פורת: "חשיבות התכנית היא  בתרומה המשמעותית של האוניברסיטה לקידום מערכת החינוך והחברה בישראל. מטרתנו היא לפתוח את שערי האוניברסיטה עבור התלמידים הצעירים ולעורר אצלם את הרצון להצליח ולהצטיין גם בלימודים האקדמיים".

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת ת"א. לצד ההובלה בנתוני הבגרות מטרת התוכנית היא להוביל גם בנתוני המשך ללימודים אקדמאיים.

מערכת החינוך שלנו כאן על מנת להעניק להם את הכלים הטובים ביותר לחשוב עתיד ולתכנן את המחר. הפרויקט הזה מצעיד קדימה את החינוך בעיר בצעדי ענק, ושיתוף הפעולה בין בת-ים לבין אוניברסיטת תל אביב, יתרחב בהמשך לתחומים נוספים אחרים".

יובל שרייבמן, מייסד ומנכ"ל המרכז לחדשנות בלמידה: "התכנית עיר אקדמית פותחת עבור תלמידי התיכון  נתיב ברור לעולם האקדמי ומסייעת להם לבחור במסלולי הלימוד שמתאימים להם.

מדובר בקורסים ברמה אקדמית גבוהה  ולשמחתי התלמידים מגיעים להישגים מרשימים שמאפשרים להם, לצד תעודת הבגרות, להשלים גם נקודות זכות אקדמיות, שיעמדו לזכותם בהמשך דרכם האקדמית".

  נשיא אוניברסיטת תל אביב אריאל פורת ראש עירית בת ים צביקה ברוט צילום מנש כהן

בתמונות: נשיא אוניברסיטת תל אביב אריאל פורת וראש עירית בת ים צביקה ברוט. צילומים: מנש כהן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-25 at 17.05.58_fc7c6cb1

בת ים: גבר במצב קשה בעקבות מכת חום

תפריט נגישות