n
דף הבית / חדשות בת-ים / בבת ים מתחילים למחזר פסולת חשמלית

בבת ים מתחילים למחזר פסולת חשמלית

תאגיד מ.א.י. למיחזור פסולת אלקטרונית: "קוראים לתושבי בת ים להצטרף לחוד החנית של האזרחים ששומרים על הבריאות וממחזרים"

איסוף פסולת חשמלית צילום תאגיד מ.א.י. למיחזור פסולת אלקטרונית

תאגיד מ.א.י. למיחזור לפסולת אלקטרונית ועיריית בת ים מכריזים על "יום חשמלי". מדי שבוע, ביום שיקבע מראש- תוכל כל משפחה בבת ים להוציא למדרכה הסמוכה לביתה את מכשירי החשמל והאלקטרוניקה שהתקלקלו, ורכב איסוף מיוחד יגיע וייקח את המוצרים למיחזור אלקטרוני, וכל זאת ללא עלות לתושב.

מדובר בפתרון נוח לתושבים להעברת פסולת גדולה וכבדה למיחזור, תוך שמירה על החוק וללא צורך בשינוע עצמי למרכזי האיסוף הקיימים בארץ.

   איסוף פסולת חשמלית1 צילום תאגיד מ.א.י. למיחזור פסולת אלקטרונית

הוצאת הפוסלת האלקטרונית תעשה אך ורק בימי הוצאת הגזם. התושבים יכולים לבדוק את יום הוצאת הפסולת האלקטרונית והגזם, וכמו כן את הכללים המפורטים להוצאה באתר העירייה בכתובת –  https://bit.ly/399KNpo או דרך המוקד העירוני 107.

במסגרת "יום חשמלי", ניתן לפנות מהבית אל המדרכה הסמוכה את כל המכשירים שהתקלקלו, החל ממקרר ומכונת כביסה, דרך מזגנים, קומקומים ומחשבים ועד למטענים ופלאפונים מקולקלים.

באמצעות הפינוי ממדרכות העיר, מתכוונים העירייה ותאגיד מ.א.י למנוע את שריפת הפסולת הפיראטית בפאתי הערים והשכונות, לשמור על בריאות תושבי העיר ולשפר את איכות החיים.

כשלב ראשון למיזם, הוקמו ברחבי העיר מוקדי איסוף עירוניים והחל משנת הלימודים הקרובה יקיימו העירייה ותאגיד המיחזור מ.א.י פעילויות הסברה וחינוך בבתי הספר. מדובר בפעילויות חינוכיות שבמסגרתן לומדים התלמידים על החשיבות במיחזור הפסולת האלקטרונית, ופועלים לאיסוף פסולת זו, תוך שהם סוחפים את ההורים, המורים, השכנים והסביבה.

למרות שהפסולת האלקטרונית מהווה רק שניים עד שלושה אחוזים מכלל הפסולת, היא מהווה 70% מתכולתה הרעילה, ומזיקה מאוד לבריאות התושבים. זאת מכיוון שהיא עשויה מחומרים מזהמים ביותר כמו עופרת וכספית, שעלולים לגרום בין היתר למחלות במערכות העצבים והנשימה.

כל אדם בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בשנה, ובסך הכל מייצרים תושבי ישראל יחד כ-160 אלף טון של פסולת אלקטרונית בכל שנה.

איסוף פסולת חשמלית צילום תאגיד מ.א.י. למיחזור פסולת אלקטרונית

כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למיחזור, והמשמעות היא שבישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה ונוצרים הרים של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

אמנון שחרור ודן הלמן, מנכ"לים משותפים במ.א.י. בתאגיד המיחזור האלקטרוני: "שירות האיסוף מהמדרכות הוא שירות חדשני שהחל לפעול בחודשים האחרונים ברחבי הארץ ואנו רואים עליה דרמטית במיחזור בכל הערים שבהן התחלנו את תהליך הפינוי המוסדר.

אנו קוראים לתושבי בת ים להצטרף לחוד החנית של אזרחי ישראל ששומרים על בריאות התושבים ועל הסביבה ומפנים בצורה מסודרת ובקלות את המכשירים האלקטרונים המקולקלים שברשותם".

ראש העיר, צביקה ברוט: "מהיום תושבי בת-ים יוכלו לטפל בפסולת האלקטרונית שברשותם בצורה מקיימת שתשמור על הסביבה ועל בריאותנו. אני קורא לתושבי העיר להצטרף למאמצים להפוך את בת-ים לעיר ירוקה, נקייה ובריאה המעודדת שמירה על הסביבה לרווחת כל תושבי העיר, כיום ובדורות הבאים".

איסוף פסולת חשמלית צילום תאגיד מ.א.י. למיחזור פסולת אלקטרונית3

צילומים: תאגיד מ.א.י. למיחזור פסולת אלקטרונית

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

44

ערב החג בבת ים: אב ובתו נפגעו בתאונה עם משאית אשפה

תפריט נגישות