n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / טיולים וארועים / פסיטבל האוכל הכפרי במטה יהודה, חוגג 20 במתכונת ערב

פסיטבל האוכל הכפרי במטה יהודה, חוגג 20 במתכונת ערב

חגיגות ה-20: חגיגה של אירוח אתני ואותנטי ומאכלי עדות בבתים ובמסעדות. עשרות בשלנים ובשלניות יכניסו את המבקרים לביתם ולחצרם

אסנת ודודו עגור. צילום: אלדד מאסטרו
אסנת ודודו עגור. צילום: אלדד מאסטרו

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה מתקיים השנה בפעם ה-20 במתכונת שונה ומותאמת לתקופה. הפסטיבל החל עם מספר קטן של בשלניות ותיקות שפתחו את בתיהן וסיריהן בפני המבקרים, ומאז צמח והתפתח בכל שנה שחלפה. בשלנים ובשלניות, חקלאים ויצרנים, מבוגרים וצעירים, ממוצא מרוקאי, כורדי, הודי וערבי, כאלה שבילו את כל חייהם במטה יהודה, וילדים שעזבו למקומות אחרים עד שחזרו לאחר שהבינו שאין כמו בבית, הצטרפו במהלך השנים לחגיגה.

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 5-22 באוגוסט, במהלך 3 שבועות, ברובו בערבי רביעי וחמישי. הוא מתקיים ביוזמת מועצה אזורית מטה יהודה ומחלקת התיירות.

בחגיגה הקולינרית הזו, שמתקיימת בין נופים , אפשר יהיה ליהנות מאוכל מסורתי עדכני, שילובים של מטבחים אתניים ומטבחים מחדשים בבתים, במאפיות בוטיק מקומיות, ביקבים ובמבשלות בירה. לכבוד ערבי הקיץ, יוגשו בפסטיבל גם שפע מנות צמחוניות מהשדה לצלחת, מאזטים ומטבחים קלאסיים במנות קלות.

הפסטיבל, אשר מתקיים מסורתית בחודש מרץ, יתקיים השנה בחודש אוגוסט, בשעות הערב והלילה, במזג האוויר הקריר והנעים של הרי יהודה. לדברי ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "הפסטיבל פותח את בתיהם וליבם של עשרות הבשלניות והבשלנים הייחודיים שלנו ואתם נהנים. בואו ליהנות ממגוון של מנות מיוחדות, יין, בירה, אמנות, נוף ומורשת.  התחברו לאדמה ולתוצרת הישראלית המקומית של תושבים ויוצרים ממטה יהודה. גם כשהנושא ברור מאליו, אני מדגיש כי הפסטיבל נעשה בהתאם לדרישות התו הסגול ובהזדמנות הזאת אני מבקש מהמבקרים לנהוג אחריות בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

אוכל קוצ'יני. צילום: אלדד מאסטרו
אוכל קוצ'יני. צילום: אלדד מאסטרו

המבקרים השנה יוכלו לבקר אצל אייר ומאירה, וליהנות מחוויה שכולה בריאות לגוף ולנפש עם שיעורי היוגה של אייר וארוחת גבינות טבעונית איכותית של מאירה. לטעום מהפינצ'וס הים תיכוניים של השף אסף רון לצד כבושים ותוססים שהוא מכין בעצמו, אורן שמואלי יציע לחמי בוטיק  הישר מהמאפייה שלו הנמצאת בחצר הבית, סיוון בלכר תערוך בביתה סדנאות גלגול ומילוי של כל סוגי הירקות לצד ארוחה ביתית המושפעת מנדודיה בעולם, שונטל שרביט דרמון תגיש ארוחת טאג'ין  באותו אופן בו מגישים במשפחתה כבר דורות רבים, מוסא ויסמין מעין רפא ישתפו בסיפור חייהם לצד אוכל מופלא, ועוד המון.

הבשלניות הוותיקות עדיין מהוות חלק בלתי נפרד מהפסטיבל. אסנת משה ולילי עזיז יגישו בביתן קובה ומנות מפתות מהמטבח הכורדי, עליה גבאי תציע מנפלאות המטבח המרוקאי והעדכני, טובה סימון תכין אוכל קוצ'יני מהמטבח המקורי של משפחתה ועוד…

בימי רביעי וחמישי של 3 שבועות הפסטיבל, יצאו "סיורים בין הסירים" – סיורים קולינריים מודרכים לעת שקיעה שיתנו למשתתפים הזדמנות ליהנות מטעימות מהנות של הקולינריה במטה יהודה, להיפגש עם יוצרים בפסטיבל ולבקר בישובים שונים בהם יכירו מסורות בישול שונות, וחדשנות קולינרית.  מחיר-160 ₪ לאדם, כולל הסעה, הדרכה וטעימות. בהרשמה מראש.

פרטים נוספים באתר: https://tour-yehuda.org.il/פסטיבל-האוכל-הכפרי-לעת-ערב/
בטלפון: 8108* ובדף ה-
הלב הירוק תיירות מטה יהודה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות