n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / נדל"ן / נדל"ן באירופה, היכן כדאי?

נדל"ן באירופה, היכן כדאי?

אירופה
צילום: freepik

לא מעט משקיעים ישראלים מוצאים את השקעת הנדל"ן הבאה שלהם דווקא באירופה, הסיבות לכך הן רבות אבל חלקן נעוצות ראשית במחירים, באטרקטיביות וביכולת לפזר את ההשקעה של כל משקיע. לכן השקעה בנדל"ן באירופה הופכת למשתלמת, בין אם מדובר בהשקעה במדינות הבלקניות או במדינות גוש האירו, ניתן להתרשם ממנעד רחב של סוגי השקעה ועלויות יחסית זולות ואטרקטיביות.

אך מלבד העלויות הזולות והמשתלמות, אפשר גם לציין לא מעט כלכלות חזקות כמו גרמניה, בריטניה, פורטוגל ועוד מדינות המעודדות השקעה בתחומן. כלכלות אלו שבחלקן נחשבות למובילות באירופה ובעולם בכלל, מעניקות למשקיעים לא רק נכסי נדל"ן במדינות מפותחות ועם תשתיות מתקדמות, אלא גם שקט כלכלי ובטחון להשקעה ארוכת טווח.

 

סוגי השקעות

השקעות באירופה לא הפכו לכל כך פופולריות רק בהישען על כלכלת אירופה המפותחת או מחירי הנדל"ן הנמוכים, אלא גם דרך מנעד רחב של השקעות שונות. כך נוכל למצוא במדינות אירופה השונות נכסים שונים להשקעה  בנדל"ן מגוון החל מדירות AirBinb בערי תיירות כמו אתונה, ברלין ואפילו ליסבון. אך השקעות נדל"ן באירופה אינן מסתכמות בדירות נופש או השכרה לטווח הקצר.

כיום מנעד ההשקעות במדינות אירופה רק הולך ומתרחב, בין אם מדובר בבתי אבות עם אחוזי תשואה נאים ומשכירים קבועים לצד ניהול פשוט של הנכס. אבל המגוון העצום להשקעה אינו מסתיים רק בבתי אבות,  ערים רבות באירופה כמו ליברפול, ליסבון וברלין מחזיקות בתחומן אוניברסיטאות מעולות המושכות מאות אלפי סטודנטים בכל שנה. וכמובן בנוסף לכל אלו גם דירות מגורים מעולות, במיקומים אטרקטיבים במחירים די נמוכים בהשוואה לישראל.

 

 

המדינות הפופולריות

  • פורטוגל
    המדינה המערבית ביותר ביבשת אירופה, הפכה בשנים האחרונות ליעד אטרקטיבי במיוחד להשקעות נדל"ן. מבין הערים הפופולריות להשקעת נדל"ן בפורטוגל, אפשר לציין את ליסבון ופורטו
    שגם בתקופת הקורונה המשיכו במגמה החיובית עם עליית מחירי הדירות של מעל ל8%. לצד זאת מחירי הדירות להשקעה נותרו שפויים, כאשר דירת 3 חדרים נעה בין 200 ועד ל500 אלף  €.
  • יוון
    מדינת האיים שקרובה לישראל מרחק ארבעים דקות טיסה, היא גם אחת מהמדינות המושלמות להשקעה. ביוון אפשר למצוא שני ערים מרכזיות להשקעה כמו אתונה, סלוניקי וכריתים כאשר ערים אלו נחשבות לערי תיירות, עם מוסדות אקדמאיים, אזורי תרבות עשירים וביקוש אדיר לדירות.
    מחירן של דירות שלושה חדרים בעיר כמו אתונה מ270 ועד ל620 אלף € וממוצע התשואה נע בין 5%-8.5% ואף יותר.
  • פולין
    פולין נהנית מהתפתחות די אדירה בלא מעט תחומים במדינה, אחד מהם הוא הנדל"ן שהפך לפופולרי לא רק בקרב משקיעים ישראלים אלא מרחבי העולם. ניתן לראות זאת דרך עליית המחירים בערים כמו וורשה עלו בשנה האחרונה בכמעט שישה אחוזים, עם זאת מחיר דירת 3 חדרים בוורשה נע בין 100 עד 450 אלף € ותשואה צפויה של עד 10%.
  • אנגליה
    המדינה שתפסה את הכותרות מפרידה מתוקשרת מאיחוד האירופאי, היא לא רק מקום לכדורגל מעולה, אלא גם להשקעות שונות וביקוש בלתי פוסק. לצד זאת מחירי הנדל"ן והשכירות במדינה עולים מדי שנה, לזאת אפשר להוסיף את קצב גידול האוכלוסייה במדינה, מה שמסמל על המשך המגמה. ניתן למצוא דירות שלושה חדרים להשקעה במחיר החל מ 165 ועד 365 אלף €, עם תשואה שבין 6%-9%.
  • ספרד
    אחת המדינות הוותיקות עבור משקיעים ישראלים, בה אפשר למצוא מזג אוויר מצוין חיי לילה עשירים וביקוש בלתי פוסק של תיירים מכל רחבי העולם היא כמובן ספרד. במדינה ישנם מחוזות שונים להשקעה, אבל הערים הפופולריות במיוחד עבור משקיעים אלו ברצלונה, מדריד וולנסיה. מחיר ממוצע לדירת 3 חדרים בפרובינציה של ברצלונה עומד על כ 480 אלף €, המחיר יכול לטפס גם לכדי מיליון € והתשואה נעה בין 5% עד ל12%

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

דירות למכירה בקריות ללא תיווך: כך תמצאו את הדירה החדשה שלכם

תפריט נגישות