n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: הפתרון של העירייה למרוצי מכוניות הוא פסי האטה, אבל יש מתנגדים

ראשל"צ: הפתרון של העירייה למרוצי מכוניות הוא פסי האטה, אבל יש מתנגדים

פסי האטה חדשים שנבנו סמוך למכללה למנהל, אמורים לשים סוף לתופעת הנהגים המשתוללים במהירות בכביש, אבל לא כולם תמימי דעים שזה הפתרון הנכון: "שיציבו פקחים שיתפסו את פורעי החוק"

פסי האטה החדשים. צילום פרטי
פסי האטה החדשים. צילום פרטי

"למה ציבור שלם צריך להיענש בגלל מספר פורעי חוק?"  כך שואלת נ' תושבת שכונת אשלים על פסי ההאטה, שלפני מספר ימים נבנו בן לילה בכיכרות סמוך למכללה למנהל שבמערב העיר.
לאחרונה גברה התופעה של נהגים שנוסעים בכביש הנרי קיסנגר העובר בין שני הכיכרות במהירות גבוהה, חלקם מסכנים חיים ויוצרים רעש מאגזוז המכוניות המלווה בהתפרעות ובמרוצים.
אולם תושבת השכונה שפנתה ל"גל גפן" טוענת כי פסי ההאטה הם אינם הפתרון הראוי. "למה ציבור שלם שנוהג כחוק צריך לסבול מפסי האטה גבוהים שהורסים את המכונית וגורמים לסוג של מטרד בנסיעה? שיתקינו מצלמות בטיחות, שיציבו פקחים שיתפסו את פורעי החוק".
עוד טוענת התושבת כי כמעט בכל השכונות בראשון יש פורעי חוק ולהציב פסי האטה בכל העיר זה אינו הפתרון.
אולם איריס חזן מ"מ יו"ר ועדת ביטחון וחברת ועדת תחבורה ותנועה חולקת על הדברים ואומרת:
"קיים ריבוי תלונות תושבים במוקד העירוני וגם במשטרה מתושבים הגרים בשכונת פרס נובל, אשלים השקמה ועוד. כתושבת אחת השכונות הסמוכות, אני מודעת לתופעה באופן אישי כבר מספר שנים וגם מפניות שמגיעות אליי מתושבים רבים. התלונות הן בעיקר על רעש אגזוזים מרכבים שנוסעים בפראות ועושים תחרויות בשעות הקטנות של הלילה ובכך גורמים להפרעת מנוחת התושבים ובעיקר מסכנים חיים.
פסי ההאטה שהציבו השבוע הם הפתרון האולטימטיבי לתופעה. אני מברכת על ההחלטה ולהערכתי הם יפתרו או שלפחות יפחיתו משמעותית את התופעה מסכנת החיים הזאת.

חבר המועצה איציק אבשלמוב ומחזיק תיק תחבורה ותנועה מסר כי "פסי ההאטה הותקנו לאחר שהגיעו תלונות רבות אליו וללשכתו של ראש העיר רז קינסטליך.  אם יש תושבים שמתנגדים, הם יכולים להחתים תושבים נוספים ולהגיע אלי, אם יהיו מספר רב של תושבים נעלה את הנושא שוב לוועדה ונעשה חישוב מסלול חדש, אנחנו תמיד קשובים לתושבים".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "לאור תלונות רבות של תושבי השכונה והאזור, בדבר מירוצי מכוניות בלילה, ערך ראש העירייה סיור בשטח על מנת לפתור את מצוקת התושבים. לאחר בדיקת גורמי המקצועי ואישור ועדת התנועה בעירייה, הוחלט על התקנת פסי האטה בגובה 80 ס"מ המתאימים למהירות של עד 50 קמ"ש – לפי הנחיות משרד התחבורה.
פסי ההאטה הותקנו למען בטיחות התושבים ומסייעת במניעת מהירות מופרזת מסכנת חיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות