n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / חלמה והגשימה: המירוץ לצמרת של סופיה חודוס

חלמה והגשימה: המירוץ לצמרת של סופיה חודוס

אחרי שעסקה בעריכת דין ברוסיה החליטה סופיה חודוס לעשות עלייה לישראל, בגלל קשיי השפה עסקה בעיקר בניקיונות עד שהחליטה להתחיל לעבוד ללא תשלום בגן ילדים- משם החלום שלה להיות בעלים של רשת גני ילדים הלך והתממש

סופיה חודוס. צילום אלבום פרטי

סופיה חודוס, 39, נשואה + 4 ילדים, למדה עריכת דין ועסקה שנים בתחום כשהתגוררה ברוסיה, כשעלתה לארץ בשנת 2015, בחרה משפחתה להשתקע בקיבוץ קטורה למשך שנה וחצי. סופיה מצאה את עצמה עובדת בעבודות שבהן לא נדרשה לדעת את השפה כמו שטיפת רצפות, אך מהצד תמיד הציצה בגני הילדים של הקיבוץ וחלמה לעבוד באחד מהם.

 

קיבוץ קטורה שנמצא סמוך לאילת הפעיל מעין צהרונים, הם קראו לזה כוללים, שם הילדים היו נמצאים מהבוקר עד הערב, על מנת לאפשר להורים להמשיך לעבוד בעבודות הקיבוץ. סופיה היתה נחושה לעבוד בגנים גם ללא תשלום ואכן המשאלה שלה התגשמה. "אף אחד לא רצה לעבוד עם הילדים למשך כ"כ הרבה זמן", מספרת סופיה, "מדובר בעבודה מאד קשה ואינטנסיבית ואז כשהם קיבלו אותי כעובדת חינם, רכשתי ניסיון בכוללים במשך חצי שנה, בזמן שבעלי עבד במקביל במחלבת יוטבתה".

 

בעלה של סופיה עבד עבור שכר מינימום והרצון להתקדם בחיים בער אצל שניהם. בעקבות מודעה של משרד ברמת גן שחיפש עובדים דוברי השפה הרוסית, מצאו השניים את עצמם עוברים לרמת גן. בעיר הגדולה סופיה החלה לעבוד בתשלום עם כיתות ג'-ו', השפה הלכה והשתפרה בעקבות לימודי אולפן וסופיה ניסתה גם לעבוד את מבחני עריכת הדין בישראל – ללא הצלחה.

ליד הבית שבו התגוררו ברמת גן היה גן ילדים וסופיה ביקשה לעבוד שם. החלום לפתוח גם משלה היה לה כבר מגיל 23, לפני שהפכה לאם ולפני שלמדה עריכת דין. היה לי חלום לבית מלא סביב, הכל פסטורלי ואווירה מאד נעימה, בתוך הבית היו מלא צעצועים על הרצפה, שולחנות, כסאות, חדר של ילדים ועוד חדר, הכל היה חלום, סופיה חלמה ושמעה בקול שליווה אותה שיום אחד יהיה לה בית עבור הילדים שלה, מעל 19 ילדים, לא פחות ולא יותר.

בהיותה מטפלת לילדים ואמא ל-4 ילדים, סופיה רצתה להיות אמא טובה והלכה לקבל הדרכת הורים בסמינר הקיבוצים. "הרגשתי שאני רוצה להיות יותר מקצועית בעבודה שלי עם הילדים כי הרי הייתי מטפלת. למדתי שנתיים בסמינר הקיבוצים והתמקצעתי. בשנה השנייה כבר פתחתי גן משלי " מספרת סופיה.  אחרי שכבר רכשה ושלטה בשפה העברית חיפשה סופיה תנאים טובים כדי לקחת הלוואה כספית לפתוח את העסק. כך הגיע לפלטפורמת SparkIL , . "הפנייה שלי ל- SparkIL , היתה כדי לקחת הלוואה חברתית ולפתוח עוד גן (גן שני במספר) . עשיתי שיפוצים, קניתי מזגן , סיפרתי להם שאני רוצה להתרחב וזה מאד נגע מאד לליבם. הם נתנו לי את הכסף ללא ריבית ונרתמו לסייע לי. גם אח"כ אחרי שסיימתי להחזיר את הכסף, הם עדיין המשיכו לשאול אותי עוד ניתן לעשות ואיך ניתן לעזור ואם אני רוצה לבוא לסדנה לליווי פתיחת עסק. הרגשתי שאני לא לבד, בסך הכל היה לי חלום ורציתי מאד להגשים אותו" .

כיום סופיה מנהלת אופרציה של 3 גנים ברמת גן ושואפת לפתוח גן רביעי בקרוב, חשוב לה גם כאשה וגם כאמא, להרגיש שהיא יכולה להתקדם, להיות עצמאית, לעשות מה שהיא רוצה ולהגשים את החלומות שלה במו ידיה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות