n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / הצעה שאי אפשר לסרב לה: השחקניות מ"בית צבי" שיופיעו יחד עם אנריקו מסיאס

הצעה שאי אפשר לסרב לה: השחקניות מ"בית צבי" שיופיעו יחד עם אנריקו מסיאס

חלפה שנה מאז שהשאנסיונר היה ודי - צרפתי פנה לשחקניות שיר ארביב אוראל גלעד ובוגרת "בית צבי" טופז בר און והציע להן להופיע יחד אתו בסבב ההופעות הקרוב שלו בישראל. הן לא חשבו שההצעה תתממש עד שקיבלו טלפון מפתיע מההפקה

שלושת השחקניות

מדי שנה שחקנים ובוגרי בית הספר לאומנויות הבמה "בית צבי" מופיעים בטקסי יום הזיכרון ויום העצמאות בשגרירות ישראל בלונדון. מבין השחקניות שקיבלו הזדמנות להופיע בטקסים שנערכו בשנה שעברה נמנות שיר ארביב (27) ואוראל גלעד (26) וטופז בר-און (27)  – בוגרת בית צבי, שלושתן גרות כיום ברמת גן. לאחר שהופיעו בטקסים התארחו אצל המפיקה טלי צמח – בתו של המפיק, האמרגן ואיש התרבות המיתולוגי שמואל צמח ז"ל. במהלך שהותן בלונדון, ארביב, גלעד ובר און זכו להופיע בטקס הוקרה שנערך לזכרו של צמח בו הופיע גם הזמר היהודי צרפתי שזכה להצלחה בינלאומית – אנריקו מסיאס. הוא התרשם מאוד מהופעתן של השחקניות הצעירות ועם רדתן מהבמה ניגש אליהן והציע שיופיעו יחד אתו בסבב ההופעות שלו בישראל בחודשים מאי – יוני. "לא חשבנו שהוא מתכוון לכך ברצינות" הן מספרות. לקחנו את זה כמחמאה גדולה אבל לא ציפינו שייזכר בנו אחרי שנה". לאחרונה השתיים קיבלו טלפון מפתיע מטעם ההפקה של ההופעות ובה הבשורה: אנריקו מסיאס רוצה שתופיעו אתו על הבמה"

איך הגבתן למשמע הבשורה?

שיר: "קיבלתי את ההודעה בהתרגשות גדולה. זה כבוד נורא גדול לשיר עם אמן ברמה בינלאומית ולחלוק אתו במה"

אוראל: נדהמתי מכך שהוא זכר אותנו למרות שעברה שנה מאז שפנה אלינו. נפלה בחלקנו הזדמנות גדולה להופיע עם זמר בסדר גודל כזה. 

שרתן בעבר בצרפתית?

אוראל: שתינו לא דוברות צרפתית וזה אתגר גדול מאוד עבורנו. מעבר לכך שצריך לזכור ולהגות את המילים כמו שצריך, אנחנו צריכות לעבוד על המבטא הצרפתי. בכל זאת, אנחנו מופיעות עם זמר בינלאומי ולכן אנחנו חייבות להיות מוכנות במאה אחוז, לא פחות. 

שיר: יום יום אנחנו מתרגלות ולומדות את השפה. משימה לא פשוטה בייחוד כשסדר היום שלנו עמוס גם ככה. אבל המטרה לנגד עינינו, לא בכל יום מקבלים הזדמנות כזו. 

מי שמכיר מקרוב את השתיים, לא מופתע מכך שמשכו את תשומת לבו של מסיאס. מעבר לכישרון הטבעי שלהן – מדובר בשתי שחקניות חרוצות שמפלסות את דרכן בתחום בעבודה יומיומית קשה ולעתים סזיפית. לדברי שיר, בילדותה ונעוריה עסקה במוסיקה ושירה קלאסית. אחרי שירותה הצבאי החלה ללמוד במסלול למחזות זמר ומשם נרשמה לבית הספר לאומנויות הבמה "בית צבי". אוראל החלה את הקריירה בתחום לאחר שירות צבאי קרבי כקצינה בחיל תותחנים. היא גילתה את כישורי השירה שלה בחוג דרמה בבית הספר היסודי ומאז "מתנהלת תחרות סמויה בתוכי בין כישרון המשחק לשירה, לפעמים הרגשתי זמרת טובה יותר מאשר שחקנית ולפעמים להפך".

בקרוב השתיים ישחקו במחזמר שעלה לראשונה באוקטובר אשתקד ויעלה שוב בחודש הבא: "תמיד עולה המנגינה" – סיפור על אהבה וזיכרונות, נופים וריחות מוכרים על פי שיריו של המשורר והפזמונאי יורם טהרלב ז"ל. אוראל, שכאמור שירתה כלוחמת בצה"ל, מגלמת בהצגה אמא ששולחת את בנה לקרב. "זה תפקיד שברמה האישית מאוד מרגש ונוגע בי.  במהלך שירותי הצבאי איבדתי חיילים בפעילות מבצעית וחוויתי על בשרי את האובדן. לכן אני מאוד מזדהה עם הדמות ומבחינתי זו שליחות להעביר את תחושותיהן של אותן אימהות ששולחות את ילדיהן לצבא ולא יודעות אם יחזרו. 

ההצגה "תמיד עולה המנגינה" תעלה בבית הספר לאומנויות הבמה "בית צבי" ב – 4-20.5 באולם גרי בילו בשעות הבוקר והערב. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 20.22.17_e3209b7e

רכב התהפך על גשר קיבוץ גלויות

תפריט נגישות