n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / ארגון בני ברית ממשיך בפעילויות למען הקהילה: הכירו את "תאטרון חוויות" בהובלתו של המחזאי יוסי זיו,חבר בארגון

ארגון בני ברית ממשיך בפעילויות למען הקהילה: הכירו את "תאטרון חוויות" בהובלתו של המחזאי יוסי זיו,חבר בארגון

ארגון בני ברית ממשיך בפעילויות למען הקהילה ובימים אלו מציין 6 שנים להיווסדו של "תיאטרון המשלב שחקנים עם צרכים מיוחדים בהובלתו של המחזאי יוסי זיו, המשמש גם כנשיא לשכת וייצמן בארגון בני ברית.

תאטרון חוויות. צילום יוסי זיו

התיאטרון שהוקם לפני כ 6 שנים, משלב שחקנים עם צרכים מיוחדים (מוגבלות שכלית) מרחבי הארץ לצד אנשים מהציבור הרחב. בקבוצה שנבחרה ישנם 15 משתתפים, 10 בעלי מוגבלות שכלית ו 5 משתתפים מין הציבור.

במהלך תקופת פעילות התאטרון הועלו מס' הפקות מרתקות כגון "מסע", אשר נכתב בהשראת סיפורי החיים של משתתפי הקבוצה, מאווייהם וחלומותיהם. "הסיפור שלנו" סיפורים אישיים של חברי הקבוצה שהומחזו והוצגו כתיאטרון סיפור ועוד.. שיתוף הפעולה בין המשתתפים מהווה דוגמא לכך שניתן לשלב בין אוכלוסיות שונות תוך שימת דגש על נקודות הדמיון, תוך עשייה משותפת וחווייתית ואף לחשוף את הקהל הרחב לאנשים בעלי צרכים מיוחדים.

בימים אלו, עובדת קבוצת התיאטרון על הצגת "שלגיה" אשר אותה הפך זיו יחד עם שחקניו למשהו עכשווי יותר המתאים לימינו ובאמצעות אימפרוביזציות ואילתורים הוא מצליח לתקשר עם החברים. זיו מציין כי התמהיל האנושי מחייב להתחשב במגבלות הקבוצה ומצריך השקעה גדולה בכתיבת החומרים והתאמתו לכל אחד מהשחקנים בנוסף לזמן המוקדם למפגשים השבועיים. עוד זיו מציין כי למרות שהתיאטרון אינו פועל כתיאטרון טיפולי (פסיכו דרמה) לא ניתן להתעלם מהתרומה הגדולה והשינוי שחל בחברי הקבוצה בביטחון העצמי שלהם, כושר הביטוי וכישורים חברתיים נוספים.

יוסי זיו, בן 74, התפרנס ברוב חייו מתחום ההייטק – שם עבד במשרה בכירה ולצד זה עסק גם בתאטרון. הוא למד מחזאות בבית לסין ותאטרון ומשחק בתאטרון "החדר" של אמיר אוריין. ביים את "הפרדס" של יוסף בר יוסף וכן הריץ הצגת יחיד בשם "הנוסע הסמוי" על פרשיה אקטואלית שארעה בשנות ה-80'.

בימים אלו ממש, מועלית ההצגה "זיגי" אותה כתב במסגרת התאטרון הבימה הלאומי.

 

http://www.bnaibrithisrael.org.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=187810

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. עבריה אורן

    מרשים ומרגש לכל אדם באשר הוא עם צרכים מיוחדים וללא כל מיגבלה, יש הזכות לקבל יחס הולם והזדמנות להביא מעצמו למענו ולקהילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11

שנה עם שיא של תאונות קשות בחולון, בת ים וראשון לציון

תפריט נגישות