n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / רחובות: חייה של האמא הצעירה הפכו לגיהינום

רחובות: חייה של האמא הצעירה הפכו לגיהינום

תושב רחובות התעלל באשתו במשך שנים על רקע סירובו לעזור בגידול שתי בנותיהם הפעוטות. לאחר שהאשה התייצבה לצדו נמנע בית המשפט מלגזור עליו עונש מאסר

אשה מוכה אילוסטרציה
אילוסטרציה. צילום: pixabay

תושב רחובות התעלל באשתו בצורה מחפירה במשך שנים ולא ירצה עונש מאסר בפועל: צעירה תושבת רחובות שנישאה לבחיר לבה לא תיארה לעצמה שחייה יהפכו תוך זמן קצר לגיהנום עלי אדמות על רקע חוסר רצונו של הבעל לטפל בשתי בנותיהם הפעוטות. במשך עשרות מקרים הטיח הבעל קללות קשות ביותר באשתו, איים לרצוח אותה ואת הוריה ודרש ממנה לטפל בפעוטות לבדה כל העת. גם כאשר האשה התחננה אליו כי יסייע לה לטפל בפעוטה אחת בזמן שהיא מטפלת באחרת הוא סירב להיענות לבקשתה, קילל והשפיל אותה ובחלק מהמקרים תקף אותה באופן פיזי ואיים על חייה. התיאורים הקשים לא יובאו כאן אולם להלן חלק מהדברים שהטיח הבעל באשתו במהלך תקופת נישואיהם הקצרה רק מכיוון שביקשה ממנו שיסייע לה לטפל בבנותיהם: ""אל תביאי לי, אני יכול להרביץ…אני לא רוצה…תורידי אותה…תורידי, אני אשחט אותך יבת זונה…יאללה תזוזי לי מהעיניים כוס אמא שלך… לא נורמלי כמה את מכוערת".

באחד המקרים לאחר שסיימה את ניקיון הבית ביקשה האשה מבעלה שישמור על הילדות על מנת שתוכל להיכנס להתקלח אך הוא סירב לעשות זאת. בתגובה, היא הניחה את אחת הילדות בלול ונכנסה לחדר האמבטיה. הילדה החלה לבכות ובתגובה נכנס הנאשם לחדר אמבטיה, צעק על האשה שתלך מיד לטפל בילדות, בעט בסל כביסה שהיה בחדר האמבטיה ושבר אותו. הוא המשיך לצעוק על אשתו ואף איים לרצוח אותה אם לא תצא מהמקלחת ותטפל בילדות. באירוע אחר, הבעל לא אהב הערה ביקורתית שהשמיעה האשה כלפיו במהלך ביקור בבית הוריו. במהלך הנסיעה חזרה לדירתם הוא הטיח בה: "מגיע להורים שלי שתהיי דג שלא תדברי בכלל, מה את מדברת בכלל? כמה פעמים אני צריך להגיד לך את זה? לא לדבר אצל ההורים שלי הם לא חברים שלך. תשני את האופי המסריח שלך, עוד שניה תקבלי מכה לראש, מי את שתעירי לי בכלל?".

בסופו של דבר האשה פנתה למשטרה ונגד הבעל הוגש כתב אישום שהוביל להרשעתו בעשרה אישומים של תקיפת בת זוג, איומים והיזק לרכוש במזיד. למרבה האירוניה, לאחרונה החליט בית משפט השלום ברחובות שלא לגזור על הבעל עונש מאסר בפועל עקב העובדה שהוא ממשיך לנהל מערכת יחסים זוגית עם אשתו ומכיוון שהביע חרטה על מעשיו.

סגנית הנשיאה השופטת אפרת פינק התרשמה לחיוב גם מהעובדה שלנאשם אין עבר פלילי ומכך שהשתלב בהליך שיקומי מוצלח. בגזר הדין היא קבעה בין היתר: "כל גורמי הטיפול מסרו, כי הנאשם מגיע בצורה סדירה ומשתף פעולה באופן מלא עם ההליך הטיפולי. גם המתלוננת מסרה כי חל שינוי משמעותי והטבה ניכרת בהתנהלותו של הנאשם. ניכר, כי הנאשם עושה מאמצים רבים לקחת חלק פעיל במטלות הבית ובטיפול בילדיהם המשותפים והוא משקיע בשיקום הזוגיות לאורך זמן. עם זאת, אינני מוצאת מקום לאמץ את המלצת שירות המבחן לסיים ההליך באפיק שיקומי הכולל אך צו מבחן וצו שירות לתועלת הציבור, משום שעונש זה חורג מהמתחם ולא נמצאה לכך הצדקה של ממש. הנאשם הורשע בביצוע עבירות רבות וקשות כלפי המתלוננת וחריגה כה משמעותית ממתחמי הענישה יש בה משום ענישה בלתי מידתית ובלתי הולמת. למעשה, אלמלא נרתם הנאשם להליך שיקום כה ממושך ואלמלא עמדתה החיובית של המתלוננת, היה מקום להטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל, ואף לתקופה ממושכת. עם זאת, בהינתן מכלול הנסיבות, יש מקום לחריגה מהעונש המצטבר העולה ממתחמי הענישה, תוך הסתפקות בהטלת מאסר שיבוצע בדרך של עבודות שירות, צו מבחן ומאסרים על תנאי. ערה אני לכך, כי עונש של מאסר בדרך של עבודות שירות עלול לפגוע בפרנסת הנאשם ומשפחתו. אולם, כל ענישה אחרת תחטא לעיקרון ההלימה. יודגש, כי עונש זה מביא לידי ביטוי את הצורך שלא להוסיף ולפגוע עוד במתלוננת, בדרך של שליחת הנאשם למאסר בפועל. הואיל והנאשם והמתלוננת מנהלים חיי זוגיות, לא יוטל על הנאשם גם רכיב של קנס או פיצויים".

סוף דבר על הנאשם נגזר עונש של 9 חודשי עבודות שירות, ועונש מאסר על תנאי של חצי שנה שיופעל במידה ויעבור עבירת אלימות בשלוש השנים הבאות. כמו כן הושת על הנאשם צו מבחן למשך שנה.

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות