n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: נערכים לקראת פתיחת שנת הלימודים

ראשון לציון: נערכים לקראת פתיחת שנת הלימודים

הורים רבים לילדים בעלי צרכים מיוחדים הגיעו להשמיע את מצוקותיהם בפני חבר הכנסת יוראי הרצנו להב שהגיע להשתתף בכנס מיוחד שהתקיים אתמול. וגם, ראש העיר בפוסט מיוחד לקראת ה-1 בספטמבר

אילוסטרציה. צילום: עיריית חולון
אילוסטרציה. צילום: עיריית חולון

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, מחזיק תיק הצעירים והנוער איתי מתתיהו (יו"ר יש עתיד בראשל"צ), יזם כנס להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים יחד עם ראש מטה "יש עתיד" בעיר, שי לי שאשא  וראש מטה הצרכים המיוחדים של מפלגת "יש עתיד" – עמית עובדיה, ברחבת מופת.

הורים רבים לילדים בעלי צרכים מיוחדים הגיעו להשמיע את מצוקותיהם בפני חבר הכנסת יוראי הרצנו להב (יש עתיד)  שהגיע להשתתף בכנס. אחד הנושאים העיקריים שעלה הוא: השיבוצים לגנים שהתעכבו. יחד עם התושבים גובשו חמישה נושאים שהוחלט לקדם בנושא זה, ברמה הארצית:

מתן הכשרה לסייעות המשלבות, הודעה להורי הילדים על שיבוץ ילדיהם, עד חודש לפני פתיחת שנת הלימודים, מפגשי היכרות עם הצוות טרם תחילת שנת הלימודים, פגישות מעקב והתפתחות שוטפות בין ההורים לצוות התומך בבית הספר במהלך השנה ופיקוח והסדרת ההסעות.

הכנס שהתקיים אתמול. צילום פרטי
הכנס שהתקיים אתמול. צילום פרטי

 

ח"כ להב מסר ל"גל גפן": ״ודאות של שיבוץ ילדים במסגרת חינוך היא קריטית ליכולת ההיערכות של התא המשפחתי, ודאי כשמדובר במשפחה ובה ילדים עם צרכים מיוחדים.  נפגשתי עם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בראשון לציון, אשר היו מודאגים מהפערים הגדולים ששוררים בשיבוצים למסגרות לחינוך מיוחד. שמעתי מהם על המורכבות והקשיים איתם מתמודדים הילדים בהסתגלות לגנים ולכיתות, וגם על רעיונות והצעות לשיפור וייעול הליך השיבוצים, והליווי והסיוע הפרטני לתלמידים הזקוקים לכך. אני ממשיכים בחיפוש הפתרונות המידיים לשנת הלימודים הקרובה וכבר חושבים כיצד הכי נכון לשפר את הליך השיבוץ בטווח הארוך״.

חה״כ להב הרצנו יעמוד בקרוב בראש ועדת המשנה לועדת הרווחה, שתעסוק בשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה ובמעגל התעסוקה.

בתוך כך, פרסם ראש העיר רז קינסטליך סיכום הערכות העירייה לקראת שנת הלימודים בפוסט ברשתות החברתיות:

"בעוד שישה ימים צפויה להיפתח שנת הלימודים, היום קיימנו דיון נוסף בנוגע להיערכות פתיחת השנה.
אין ספק שפתיחת הלימודים השנה מלווה בדילמה לא פשוטה. השנה החולפת גבתה מחיר אישי, לימודי, כלכלי, בריאותי ונפשי מההורים ומהילדים שלנו ולכן עלינו לצמצם עד כמה שניתן פגיעה נוספת בהם.
מצד שני, נתוני התחלואה עדיין גבוהים ואם תהיה עלייה נוספת, יהיה בהחלט מקום לשקול האם בכלל לפתוח.
אנחנו בראשון לציון ערוכים ומוכנים לפתיחת שנת הלימודים, צוותי החינוך המעולים שלנו בהתארגנויות אחרונות ובימים אלה אנו מסיימים את כל השיפוצים והשדרוגים במוסדות החינוך שהתחלנו בחודשים האחרונים, בהשקעה של כ-30 מיליון ש״ח".

מתתיהו מסר ל"גל גפן ראשון לציון" כי הוא זכה בשנתיים וחצי האחרונות להוביל את כל תחום הצרכים המיוחדים בחינוך הבלתי פורמלי: "זה התבטא בהרבה מאוד פעילויות, כגון קבוצות שילוב של נוער וצעירים בתחומים שונים כמו כלבנות, מוסיקה, ריקוד ועוד בנוסף את את הפרויקטים העירונים כמו קייטנת אור בלב ואבטיח על גלגלים שאגף נוער מקדם, ובמקביל לכל אלה מגיעות אלי פניות של הורים שיש להם קושי בחינוך המיוחד בבתי הספר בנושא משלבים ושיבוצים, במפלגה שחרטה על עצמה את כל נושא  המיוחדים אני תמיד שמח לעזור ולסייע".

איתי מתתיהו. צילום: עיריית ראשון לציון
איתי מתתיהו. צילום: עיריית ראשון לציון

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. כל הכבוד לח"כ יורא להב הרצנו ממפלגת יש עתיד, לאיתי מתתיהו המשנה לראש העיר ומחזיק תיק נוער וצעירים, לשי לי שאשא ראש מטה יש עתיד ראשל"צ, לארנינה שרגל ולכל העושים במלאכת הקודש למען משפחות בעלי הצרכים המיוחדים.

  2. כל הכבוד ותודה רבה לאיתי מתתיהו ליוראי לשילי ולארנינה.
    על העשייה הברוכה. החשובה והמקודשת.כן ירבו כמותכם.

  3. מעולה!
    נושא חשוב ביותר, ויוראי והצוות הבכיר של מפלגת יש עתיד ראשון
    לציון מקדמים נושא זה בראש מעייניהם.
    שאפו ענק👏😇

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות