n
דף הבית / בקעת אונו / נדל"ן בקעת אונו / עו”ד אביב סמוכה מוסמך לערוך ייפוי כוח, עונה על שאלות בוערות בתחום

עו”ד אביב סמוכה מוסמך לערוך ייפוי כוח, עונה על שאלות בוערות בתחום

תקופת משבר “קורונה” מזמנת לכל אחד מאיתנו חשיבה נוספת, עכשיו יותר מתמיד חשוב לבחור את בני המשפחה שידאגו ויקבלו החלטות ביום שבו לא תוכלו לעשות זאת. עו”ד אביב סמוכה עושה סדר בתחום

עו"ד אביב סמוכה
עו"ד אביב סמוכה

על פי החוק החדש כל אדם "צלול" מעל גיל 18 יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך ולקבוע מי מבני משפחתו או קרוביו יקבל החלטות בענייניו האישיים הרפואיים והרכושיים ביום שבו לא יוכל לעשות זאת בעצמו, אין זה פלא ש 25,000 כבר ניצלו זאת וערכו ייפוי כוח מתמשך.

חשוב לדעת כי לא מדובר בצוואה הנכנסת לתוקף לאחר הפטירה ,ייפוי הכוח המתמשך כלל לא מתייחס לחלוקת הרכוש לאחר הפטירה, אלא לניהול ענייניו האישיים, הרכושיים והרפואיים של אדם אשר חס וחלילה יגיע למצב שאינו כשיר לעשות זאת בעצמו מפאת מחלת זקנה, תאונה.

לבחור מראש את מיופה הכוח

אדם שיערוך כיום ייפוי כוח מתמשך (מכונה בהוראות החוק: "הממנה") יכול לקבוע מראש, מי מבני משפחתו או קרוביו יהיו מיופי הכוח שלו ויקבלו החלטות בענייניו ביום שבו הוא לא יהיה כשיר לעשות זאת בעצמו, הם מתמנים בהתאם לבחירתו בלי צורך לפנות לביהמ"ש.

עו"ד סמוכה מוסיף: "ייפוי הכוח המתמשך הוא מסמך מאוד גמיש,  ניתן גם לקבוע מיופה כוח חליפי למקרה שנבצר מבן משפחה מסוים למלא את תפקידו.הממנה יכול להשאיר בייפוי הכוח המתמשך הנחיות מקדימות כמו למשל: היכן להתגורר (בבית/עם מטפל/בדיור מוגן/אצל בן משפחה); אילו טיפולים רפואיים לקבל וכיצד ינוהל רכושו וכספיו, כך שיהיה על בני המשפחה לפעול לפי הנחיות שנתן הממנה מראש".

עו"ד סמוכה מדגיש כי בני המשפחה חייבים לפעול רק לטובת הממנה, עו"ד סמוכה מביא מקרה שבו הסבתא מימנה את לימודי הנכדים וביקשה במפורש בייפוי הכוח שבני המשפחה שלה ימשיכו לשלם מכספה את לימודיהם של הנכדים ביום שבו היא לא תוכלו לעשות זאת בעצמה .                          "מי שבני המשפחה שלו לא ערכו ייפוי כוח מתמשך, או מלכתחילה לא יכלו לערוך ייפוי כוח מתמשך ונאלצו להתמנות כאפוטרופוס ע"י ביהמ"ש, יוכלו לפחות לערוך מסמך הבעות רצון שבו הם יכולים להביע את רצונם לגבי זהות המחליף שלהם ואופן הטיפול באדם שעליו התמנו כאפוטרופוס – מסמך זה נקרא "מסמך הבעת רצון" .

עו"ד סמוכה מספר כי המצבים המורכבים ביותר הם בד"כ בעריכת ייפוי כוח מתמשך לבני זוג בפרק ב', "מנסיוני הסכם ממון לרוב מתייחס למקרים של פקיעת קשר ופטירה ואינו מתייחס למקרים בהם אדם בחיים אך אינו כשיר, מאיזה חשבון ימומנו הוצאות הבית או הוצאותיו של בן הזוג והאם בן הזוג בכלל יתמנה כמיופה כוח לקבל החלטות בענייניו , ולבצע פעולות בחשבונותיו או שמא רק הילדים? כיצד הילדים ינהלו את החשבון המשותף עם בן הזוג? לסוגיות האלה אפשר ורצוי להתייחס במסגרת ייפוי כוח מתמשך.

נכנס לתוקף בשעת הצורך

לאחר עריכת ייפוי הכוח המתמשך הוא מוגש למשרד המשפטים אך עדיין לא נכנס לתוקף – הוא יכנס לתוקף רק לאחר חו"ד מומחה הקובעת שהאדם שערך את ייפוי הכוח המתמשך כבר אינו כשיר – ובכדי להקל על בני המשפחה החל מחודש יוני 2019 מיופה הכוח יכול לבקש להכניס את ייפוי הכוח לתוקף בצירוף חו"ד מומחה גם באופן מקוון דרך המערכת של האפוטרופוס הכללי וזאת מבלי שיידרש להגיע פיזית מבלי לשלם אגרה ומבלי לפנות לביהמ"ש וזאת רק אם נערך מראש ייפוי כוח מתמשך בפני עו"ד שהוסמך לכך.

עו"ד סמוכה מספר בעניין זה על לקוח אשר חשש מכך שבני משפחתו  ימהרו לקבוע שהוא אינו כשיר ולכן ביקש שלפני הכנסת ייפוי הכוח המתמשך לתוקף, בני המשפחה יידרשו לחוות דעת של שני      מומחים שונים הקובעים שאיבד את כשירותו לקבל החלטות בענייניו. לסיכום זה הזמן לנקוט פעולה ויפה שעה אחת קודם .

 

למידע נוסף: עו"ד אביב סמוכה, מוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך 054-4498757 | www.samoocha.co.il

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

12 (2)

נתנאל ארצי הפתיע את השחקנים הצעירים של ליגת "החלוץ"

תפריט נגישות