n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / איש הבשרים מאור יהודה

איש הבשרים מאור יהודה

ראובן מייסלוס מאור יהודה הפך בתקופה האחרונה לכוכב רשת כשחזר לתחביב הישן שלו - בישול בשרים. הגג שלו הוא החלום הרטוב של כל קרניבור, ועמוד האינסטגרם שלו צובר עשרות אלפי עוקבים כשאחד מהם הוא השף גורדון רמזי

ראובן ואשתו נטע. צילום איתן אלחדז ברק
ראובן ואשתו נטע. צילום איתן אלחדז ברק

בשנים האחרונות השכנים ברחוב משה דיין בשכונת נווה סביון באור יהודה כבר יודעים. כל פעם שניחוח בשרים מיוחד נישא באוויר מדירת הגג בקומה ה- 14, ראובן מייסלוס (46)  שוב מכין ארוחת חלומות שלקוחה ממאסטר שף או תוכנית בישול אחרת. חלקם גם יזכו לטעום משהו  ומי שלא יוכל להציץ בעמוד האינסטגרם (meatcurator ) שמונה יותר מחצי מיליון עוקבים, בניהם שפים ידועים כמו רמזי גורדון.

אנחנו נפגשים בתחילת השבוע, ואני מגיע לראיון רעב. לשמחתי מייסלוס מודיע לי כי "אני הולך להכין לך המבורגר",  ואני חשבתי שהוא ממש קורא את מחשבותיי שכן בשרים אחרים פחות מדברים אליי. "אצלי בבית המבורגרים נחטפים" הוא אומר בחיוך כשהוא מתכוון בעיקר לשלושת ילדיו בגיל ההתבגרות "הם הלקוחות שלי". הוא מספר וניגש למלאכה.

מבעוד מועד הוא הכין את הלחמניות וכך גם את קציצות הבשר הגדולות (בשר בקר עם 20 אחוזי שומן). הוא פותח את הגרילר הגדול שמוצב אצלו על הגג לצד כמעט עשרים (!) מתקני הכנת בשר ואפייה כמו טאבון ענק מאבן, גריל 'אסאדו' מקורי על עצים מיובא מארגנטינה, ועוד כמה מתקנים קטנים יותר. "המבורגר מכינים על פלאנצ'ה" הוא מסביר ומועך את קציצות בשר, לא לפני שהוא מכין בצל מקורמל כיאה להמבורגר מהסרטים. כשהקציצה מוכנה הוא מוסיף למי שרוצה גבינה צהובה ולצד אלו הוא מכין ביצת עין עטופה בעיגול ברזל ששומר עליה. בכלל נדמה שאין כלי של מטבח שאין לו שם "כל מיני מותגי מטבח שולחים לי כל הזמן שאנסה אותם" הוא מסביר. זהו חלק בלתי נפרד מההפיכה שלו לאושיית אינסטגרם עד כדי כך שיש חברות שמשלמות לו כדי שיפרסם אות המוצרים שלהם.

מכין את כוכב הבית- המבורגר. צילום: איתן אלחדז ברק
מכין את כוכב הבית- המבורגר. צילום: איתן אלחדז ברק

היה עוזר לאבא עם האסאדו

מייסלוס נולד, איך לא, בארגנטינה ועלה לארץ בגיל שנתיים "הוריי הגרו לארגנטינה ממדינות מזרח אירופה וסוריה כך שגדלתי על שילוב של כמה מטבחים: הסורי, המזרח אירופאי ותרבות בישול הבשר של ארגנטינה". כילד הוא זוכר שתמיד בישלו בבית, "הייתי עוזר לאבא שלי להכין אסאדו" הוא נזכר. אבל לבשל ממש התחיל רק אחרי שעזב את הבית לצבא (חיל האוויר) ועוד יותר כשהיה סטודנט למתמטיקה ומדעי המחשב באוני' בן גוריון. לפני עשרים שנה הכיר דרך חברים את אשתו, נטע צלמת שהפכה למתעדת הראשית שלו. אחרי שגרו תקופה קצרה בתל אביב הם עברו לפני 18 שנים לאור יהודה "רצינו בית גדול ומקום שאפשר להסתובב בו בטבע,  וגם אהבנו את השכונה שהייתה אז בראשית דרכה".

באותה תקופה הוא החל לעבוד כמפתח וחוקר בחברת בת של אינטל, "היה לי מאוד מעניין אבל זו עבודה משרדית" הוא אומר. בין לבין ניסה את מזלו והקים חברת סטארט אפ שאומנם נכשלה, אבל סיפקה לו חוויה של מגורים בסינגפור ובמיוחד המטבח "זה מטבח אסייתי מיוחד". בשיא הוא ניהל את הפיתוח העסקי אצל נשיא אינטל ישראל, אבל לפני ארבע שנים הכל נגמר, "החברה עשתה צעדי התייעלות וצמצמה את כוח האדם בכל העולם". אבל למייסלוס לא היה דחוף למצוא עבודה בתחום, ואת הזמן הפנוי שנוצר לו הוא החליט להקדיש לאהבה ישנה -הבישול.

ראובן מייסלוס ורעייתו נטע. צילום: איתן אלחדז ברק
ראובן מייסלוס ורעייתו נטע. צילום: איתן אלחדז ברק

 

פידבקים מאיראן וסעודיה

"התחלתי לקרוא ולגלוש ברשתות השונות ולעקוב אחר בשלנים טובים. התחוור לי בעצם שאני לא ממש יודע לבשל ושאני צריך ללמוד עוד הרבה". מייסלוס החליט להתמחות בבישול בשרים לסוגיהם השונים. "בשרים מעושנים זה משהו שתמיד רציתי לדעת להכין כי יש להם טעמים מיוחדים אבל הם דורשים מיומנות גבוהה של הכנה. עד שלמדתי להכין סנדוויץ' בשר מעושן הייתי צריך לזרוק כמה פעמים בשר יקר".

לאט לאט מייסלוס התחיל להתרומם, העמוד שלו באינסטגרם צבר פופולריות, אנשים החלו לתייג מנות שהוא מכין אחרי שהם הכינו אותם והכל תועד בסטורי ובתמונות, "קבלתי פידבקים מאיראן ומסעודיה ומכל העולם". מייסלוס לא מגדיר עצמו שף, "אני רחוק מעולם של השפים. אני כן יודע להכין מאכלים מסוימים ברמה גבוהה ממש כמו שסבתא עיראקית תכין קובה הכי טובה, כך אני בכל הקשור לסטייקים ובשרים מעושנים".

מייסלוס עצמו עוקב אחרי השפים ג'ימי אוליבר וחיים כהן "התכנים שלי נחשפים כל שבוע לעשרות מיליונים" הוא אומר ומספר שגם בלי הקורונה הם לא היו יוצאים למסעדות כי אין כמו אוכל של בית   "כשאתה מכין בבית אין לך צורך בזה. אני מציע לאנשים לבשל בבית זה גם חסכוני וגם אתה יודע בדיוק מה נכנס לך לאוכל".

היעד: מסעדה בשילוב הייטק 

בתקופת הקורונה הוא למד להכין לחמניות ולשחזר מתכונים של סבתא שלו וגם חומוס ופלאפל שהוא לא היה מכין קודם. עם התגברות האובססיה הלאומית שלנו לאוכל, מתכונים ושפים חובבים, הוא קיבל חשיפה  גדולה  לאחר שהופיע בתוכנית הכלכלית של קרן מרציאנו וכיכב במדור האוכל של ynet "זה חשף אותי לקהל שלא הכרתי והביא הרבה תגובות ופירגון, אפילו אמא שלי מקבלת טלפונים".

הוא גם כצפוי מקבל כל הזמן הצעות לפתוח מסעדה, "אם תהיה הזדמנות נכונה אז אני אעשה את הדברים  כמו שצריך. בסך הכל אני רוצה שאנשים יאכלו את האוכל שלי ואול בעתיד לשלב את האהבה שלי לאוכל עם הידע שלי בהייטק מה שקרוי היום 'פוד טק".

ולסיום אי אפשר בלי כמה טיפים לקרניבור החובב: "הדבר הראשון שכדאי לעשות למי עוסק בבשר זה לקנות מד חום שמודד את הטמפרטורה של הבשר. ישראלים אוהבים פילה ואנטרקוט ופחות מבינים בנתחים אחרים. כך למשל נתח סטייק שעבור טמפרטורה מסוימת יתייבש (50 – 55 מעלות זה מתאים לדרגת בישול מדיום) עוד טיפ זה להוציא את הסטייק שעה לפני הבישול אחרת הוא נשרף בחוץ ונשאר נע בפנים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות