n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: 73 שנים של זיכרון

חולון: 73 שנים של זיכרון

התקיים טקס לזכר חללי גדוד גבעתי שנפלו במבצע "חמץ" בפילבוקס בחולון

טקס לזכר נופלי מבצע חמץ בפילבוקס חולון 2021. צילום-עיריית חולון (2)
צילומים: עיריית חולון

עיריית חולון ערכה טקס זיכרון לחללי גדוד 52 של גבעתי שנפלו במבצע "חמץ" שהתקיים בפסח בשנת 1948. הטקס נערך במקום נפילתם של הלוחמים, באתר הפילבוקס בחולון, בשכונת תל גיבורים, שנקראת כך על שמם.

חיילי הגדוד, יחד עם כוחות נוספים, כבשו במלחמת העצמאות את הכפר תל א-ריש ואת עמדת הפילבוקס, שאיימו על שכונותיה של חולון, וספגו בשל כך מהלומה כואבת.

בטקס נשאו דברים מ"מ ראש עיריית חולון, זוהר נוימרק, שאביו היה לוחם בגדוד, נציגי הערים שבהן התגוררו הנופלים: ראשון-לציון ורחובות, נציגת המשפחות השכולות ונציגי הלוחמים.

טקס לזכר נופלי מבצע חמץ בפילבוקס חולון 2021. צילום-עיריית חולון (3)

בטקס, בהנחיית מוטי כהן, מנהל המרכז הקהילתי קליין, השתתף גם החזן אבנר צדוק, שקרא פרקי תהילים ונשא את תפילת אל מלא רחמים. בתוכנית האומנותית הופיעו תושבי חולון: המעבד המוזיקלי והקלידן, יאור יעקב והזמרים אדווה רפאל ורפאל גטניו, שריגשו את הקהל בשירתם. 

טקס לזכר נופלי מבצע חמץ בפילבוקס חולון 2021. צילום-עיריית חולון (1)

יצוין, כי בשנה החולפת אישרה ועדת השמות העירונית של חולון לקרוא את שביל העלייה לפילבוקס על שמו של האלוף (במיל') יעקב פרי (פרולוב) ז"ל, שהיה מפקד הגדוד, ובכך, להנציח את זכרו ואת זכר הנופלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות