n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: שוברים שיאי מיחזור

חולון: שוברים שיאי מיחזור

למעלה מ-40% פסולת מהעיר מוחזרה בשנת 2020, כפול מהממוצע הארצי!

פחים כתומים לאיסוף אריזות למיחזור בחולון צילום עיריית חולון
צילום: עיריית חולון

עלייה מרשימה בנתוני המיחזור של חולון: בשנת 2020 עמד שיעור המיחזור בעיר על 40.70%, כפול מהממוצע הארצי בשנה זו וכפול משיעור המיחזור בעיר ארבע שנים קודם לכן, עת עמד השיעור על 19.45% בלבד. בכל שנה חל גידול מרשים בשיעור איסוף הפסולת למיחזור בחולון: ב-2019 הוא עמד על 38.78%, ב-2018 על 36.81% וב-2017 על 30.03%.

פח כחול לאיסוף נייר בחולון צילום עיריית חולון

בחולון מתגוררים כ-200 אלף תושבים, שיצרו בשנת 2020 134,382 טון פסולת ביתית. 50,040 טון מתוכם הועברו למיחזור וטופלו בשני אופנים: הפרדה במקור וטיפול בפארק המיחזור חירייה, והיתר הועבר להטמנה. ראוי לציין כי שיעור הפסולת שהופרדה במקור בשנת 2020 בחולון גדל ב-15% ביחס לנתוני השנה הקודמת!  

ראש העיר מוטי ששון: "אני גאה מאד בתושבי העיר שמגלים אכפתיות לסביבה שלהם ומתוך אחריות אישית משתפים פעולה עם תהליך המיחזור, שיש לו השפעה רבה על חיינו בהווה ובעתיד. שמחתי מאד לראות את נתוני שנת 2020, שהם פירות ההשקעה העירונית הרבה בתחום בהיבטים שונים, בהם גם חינוך והסברה. אנו נמשיך לעודד את תחום הטיפול בפסולת והמיחזור, במטרה לצמצם את כמות הפסולת שמיוצרת בעיר ומועברת להטמנה".

מתקן מיחזור בחולון לאיסוף פסולת אלקטרונית צילום עיריית חולון

עיריית חולון החלה בתהליך ההפרדה במקור בשנת 2011, עם הסדרת החוק לטיפול באריזות. יחד עם הקצאת שטחים ופריסה רחבה מאד של תשתיות ומתקנים, החלו התושבים בהפרדת הפסולת העירונית הביתית לשבעה פחים ומתקנים ייעודיים: לפח הכתום – אריזות פלסטיק, מתכת ומשקה; לפח הכחול – מוצרי נייר, עיתון וקרטון רך; לפח הסגול – אריזות זכוכית; למיחזורית – בקבוקי פלסטיק; למתקן הטקסטיל – בגדים משומשים; למתקן האלקטרוניקה – מוצרי חשמל ואלקטרוניקה קטנים; לקרטונית – קרטון עבה מקופל ומשוטח. 

לפרטים נוספים על המיחזור בחולון ולרשימת מתקני המיחזור בעיר, היכנסו לאתר העירוני בקישור –

https://www.holon.muni.il/Residents/Environment/Recycling/pages/cyclecenters.aspx

    מיכל לאיסוף קרטונים בחולון צילום עיריית חולון

עמדות המיחזור השונות בעיר- צילומים: עיריית חולון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

PIXABAY

משרד הבריאות בהודעה בעקבות השרב הקיצוני שיימשך עד חמישי בערב

תפריט נגישות