n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: הקולנוע של הילדים יוצא לדרך

חולון: הקולנוע של הילדים יוצא לדרך

בית קולנוע ייחודי שנבנה ועוצב במיוחד לילדים, ראשון בישראל וראשון מסוגו בעולם, העוסק בקירוב ילדים וילדות לאומנות המופלאה של הקולנוע.

סינמטק הילדים מקום לדמיון בחולון צילום טל ביטרמן (1)
צילום: טל ביטרמן

עיריית חולון ומדיטק חולון משיקים לראשונה בישראל את סינמטק הילדים – בית קולנוע חוויתי לילדים שבו תוכן ועיצוב ייחודיים, אשר מטרתו לקרב ילדים אל אומנות הקולנוע.

סינמטק הילדים יציע חווית צפיית סרטים ייחודית לילדים ולכל המשפחה שתכלול סרטים קלאסיים ועכשוויים, סרטים בינלאומיים ממדינות שונות שאינם מוצגים בבתי קולנוע מסחריים, סרטים אילמים בלווי מוסיקלי חי, וכן סרטים חדשים והקרנות טרום בכורה.

בנוסף, יתקיימו הקרנות מיוחדות בנושאים שונים, שבהם יוצגו קטעי סרטים שנערכו והותאמו במיוחד לילדים. הקרנות הסרטים ילוו בפעילות העשרה קולנועית מגוונת הכוללת, בין השאר, פסטיבל קולנוע בינלאומי לילדים, סדנאות דיבוב, סדנת אנימציה, סדנת אפקטים מיוחדים, סדנת איפור ועוד.

הילדים (והוריהם) יוכלו להתרווח בספות הצבעוניות שעוצבו במיוחד לצפייה משפחתית או עם חברים, לאכול פופקורן ב-10 שקלים בלבד (!), ולצפות בסרטים על מסך גדול, עם מערכות הקרנה וסאונד מהמתקדמות בעולם, בדיוק כפי שצריך לצפות בקולנוע, לא במסכים הביתיים.

סינמטק הילדים מקום לדמיון בחולון צילום טל ביטרמן (2)

ראש עיריית חולון מוטי ששון: "אני שמח על הצטרפותו של סינמטק הילדים הראשון בישראל אל שורת מוסדות התרבות הייחודיים והמובילים של חולון עיר הילדים, ומזמין את כל ילדי ישראל והוריהם, ואת ילדי חולון בפרט, לבוא אל בית הקולנוע הנפלא שבנינו בשבילכם במתחם המדיטק. העיר חולון תמשיך לשים את הילדים בראש סדר העדיפות, ותמשיך להשקיע ברווחתם, בחינוכם ובעידוד צריכת תרבות איכותית".

דני וייס, מנכ"ל המדיטק: "זהו מוסד תרבות חדש אשר אין כמוהו בישראל ובעולם כולו, הן בתכנים אותם הוא יספק והן בעיצובו ובצורתו. מטרתו לחשוף את הילדים לאמנות הקולנוע, להרחיב את המבט התרבותי-חברתי שלהם ולתת להם גישה לתרבויות נוספות, לשפות אחרות ולמנהגים וצורות חשיבה שונות.

אלון רוזנבלום, מנהל סינמטק חולון וסינמטק הילדים: "אנחנו נהיה בית קולנוע לילדים סקרנים וחוקרים. נאפשר לילד לגלות את העולם הפרטי שלו וללמוד על הרגשות שלו תוך שהוא מגלה את עולם הקולנוע הקסום והמרגש ודרכו את העולם שאנו חיים בו.

תכנית הסרטים הייחודית שלנו תשלב בין קולנוע חדש לישן, בין סרטים פופולארים לסרטי איכות, סרטים מכל העולם בשפות שונות, סיפורים מרגשים שמכוונים לילדים וכאלה שגם פונים לקהל בוגר יותר. ניקח את הילדים למסעות לעולמות מוזרים, בגלקסיות רחוקות וגם נעסוק בסיפורים שקרובים לבית. הדגש שלנו בסינמטק הילדים הוא חוויות רגשיות ולא רק שכלתניות. אבל לא רק לילדים, אלא גם לאפשר להורים לחזור לילדות שלהם, לנוסטלגיה שלהם, ולחוות אותה שוב עם הילדים."

סינמטק הילדים נמצא בתוך מתחם המדיטק בחולון, מתחם נגיש וקל להגעה מכל מקום ובו גם מגרש חניה גדול בחינם. אולם "הביצה" הוותיק של המתחם שצורתו ביצה עגולה, פורק עד היסוד ועוצב ונבנה מחדש כבית קולנוע צבעוני ומשוכלל ובו 104 מקומות ישיבה. 

שאול קנר, האדריכל שעיצב ותכנן את האולם: "עיצוב אולם סינמטק הילדים בחולון היווה אתגר משמעותי,  האתגר מבחינתי היה ליצור חלל של אולם קולנוע רב תכליתי שמתאים לילדים ובוגרים כאחד – חלל מזמין, המעניק לילדים תחושה של נוחות ורוגע לצד גירוי החושים, חלל המעצים את חווית השהות במקום. האולם בנוי בצורה של ביצה, כמו ביצה יש לו קליפה חיצונית קשיחה המגנה מבחוץ על הפנים. הקליפה הפנימית , אקוסטית  מרגיעה ושקטה, מהווה רקע לכתמי הצבע בגוונים שונים של הכורסאות באולם".

סינמטק הילדים מקום לדמיון בחולון צילום יחצ

צילומים: טל ביטרמן

הסינמטק יפעל במהלך כל השבוע (כולל בשבתות) והפעילות בו תכלול הקרנת סרטים ייחודיים שהסינמטק יביא במיוחד לצד הקרנת סרטים חדשים לילדים ונוער. בנוסף יתקיימו הקרנות מיוחדות אשר יועברו בליווי הרצאות וסדנאות, מפגשים עם יוצרים, שחקנים, במאים ותסריטאים, סדנאות שונות לילדים (משחק, אנימציה ועוד), פסטיבל סרטים בינלאומי לילדים ועוד.  

סינמטק הילדים יציע מנויים וכרטיסים: מנוי ללא הגבלה יוצע לרכישה בעלות של 390 ₪ עד 440 ₪. כרטיסים ימכרו בעלות של 22 עד 25 ₪.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות